С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
36 6 авг 2014, 19:00, 20324 прочитания

Uber подготвя навлизане в България

Американската компания за предлагане на шофьори търси генерален мениджър, ръководител по логистиката и дейността и софтуерен инженер в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания за заявка на такси Uber, известна със своето мобилно приложение, се подготвя да навлезе на българския пазар. Компанията е започнала да търси персонал в София. На официалния сайт на Uber са публикувани обяви за софтуерен инженер, генерален мениджър и мениджър по логистиката и дейността. Те са включени и в социалната бизнес мрежа LinkedIn. Търсенето на генерален мениджър предполага развиване на основната дейност на компанията в града, а на софтуерни кадри – съответно осигуряване на необходимото техническо обезпечение за навлизане на българския пазар.

Uber не крие интереса си към България вече доста време. Нейният ръководител за Европа Джамбу Паланиапан намекна за подобни планове по време на организираната от "Капитал" конференция DigitalK през юни т.г., но не се нае да каже конкретни срокове кога тя ще навлезе на местния пазар. Както тогава, така и сега компанията запазва официалното си мълчание. До редакционното приключване на броя от компанията не бяха намерени за официален коментар. Uber се радва на голяма популярност в много градове по света, като основната му цел е да улесни намирането на превоз. Философията е подобна на тази на такситата, като потребителят заявява необходимост от шофьор чрез приложението.


Какво прави приложението

Чрез GPS локализация Uber осъществява връзката между най-близкия до потребителя шофьор. Когато той пристигне на указаното място, потребителят получава SMS, че може да излезе. Освен това в приложението са написани имената, телефонът на шофьора и данни за колата, което позволява на клиента да се свърже с него при необходимост.

Uber разчита на шофьори и транспортни компании, които са посветени на тази си работа, т.е. това не е начин за припечелване на допълнителни пари в свободното време. Приложението има и рейтингова система за шофьорите, които получават оценки и отзиви от техните клиенти.



Плащанията се извършват по банков път, като сумите се обявяват чрез приложението. В колите няма таксиметрови апарати и допълнителни такси не се дължат.

Регулаторни проблеми

Популярността на Uber носи и проблеми за компанията. Миналия месец много шофьори на таксита в Лондон протестираха срещу компанията, като обявиха, че дейността й вреди на бизнеса им чрез нелоялна конкуренция. Подобни проблеми има и в големите градове на САЩ, където отделни щати разглеждат специално подобни приложения дали отговарят на законовите рамки. Uber и подобните дигитални услуги не са чисти таксиметрови компании, които в повечето части на света подлежат на стриктни регулации, такива има включително и в България. От юни например започна дебат на регулаторите и местните власти дали Uber и останалите приложения отговарят на нормативните уредби или не. Пред такъв проблем е изправена компанията, като навлезе в България, смятат таксиметровите компании. Друга бариера пред Uber за реализация в страната е и наситеният местен пазар, допълват те.

"В момента не ни притеснява навлизането на Uber, конкуренцията на пазара на таксиметрови услуги е много голяма", коментира Людмил Лазаров, управител на "Окей супертранс" пред "Капитал Daily". Компанията е най-големият таксиметров оператор в София, която разполага с към 1400 коли, а притежаваната от нея "За 1 евро" - още 900. Според него не е ясно как услугата ще се вмести в нормативната база, тъй като тя не е точно таксиметрова услуга. По закон съществуват ограничения кой може да вози пътници и има изисквания към него и автомобила. Така че Лазаров смята, че вероятното навлизане на компания като тази, които съществуват по цял свят, трябва да мине през промяна на нормативната уредба.

"Това е бизнес, който е на ръба на закона, не можеш да изпълняваш дейност, която да не се отчита. В същото време да получаваш средства, които да си ги отчиташ, както искаш, а таксиметровият бизнес е строго контролиран", коментира Николай Киневски, управител на "Евролийз такси" пред "Капитал Daily". Той допълни, че всичко зависи как точно ще се регистрират в България. "Ако Uber са коректни и плащат всички данъци и такси, да заповядат." Киневски обаче е скептик, че компанията ще може да развие успешно бизнес модела си в България, защото цените в Западна Европа и САЩ за таксиметрови услуги са много по-високи. Така по-лесно се предлага по-евтина и рентабилна услуга.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 3 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2314 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Airbus изпревари Boeing и по приети, и по отказани поръчки

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10