Samsung започва да променя отношението си към персонала
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung започва да променя отношението си към персонала

Reuters

Samsung започва да променя отношението си към персонала

Компанията въвежда облекчения при работата и ще стимулира предложенията за иновации

3441 прочитания

Reuters

© KIM HONG-JI


След неубедителното си представяне в последно време Samsung Electronics е принудена да се промени изцяло, търсейки повече иновативност и запазвайки своята дисциплина, които я превърнаха в един от световните лидери, пише в анализ агенция Reuters.

Въпреки успехите световният лидер си спечели прозвището на "бърз последовател", но не и на новатор.

 

Южнокорейският гигант отбеляза най-лошите си резултати от две години насам, след като за второто тримесечие отчете 24% спад на оперативната печалба и загуби сериозна част от позициите си на пазара. Освен това положението на компанията се усложнява сериозно и от продължаващите здравословни проблеми на 72-годишния председател на корпорацията Ли Гон Хи. Неговата политика се оказа изключително успешна за Samsung и в момента липсва решителност той да бъде заменен от сина си Джей Ли, което допълнително удължава безизходицата.

Да бъдеш готин

За да вдъхне повече ентусиазъм в екипа си, ръководството на Samsung реши да въведе някои облекчения в офиса през това лято. Част от промяната е политиката "Работи умно", чрез която се стреми да се намали излишният престой в офиса. Работниците вече може да носят къси панталони, когато работят през уикенда. Освен това работното време стана далеч по-гъвкаво, а на жените беше позволено да излизат по майчинство, без да се притесняват за работата си.

Облекчени бяха и правилата за провеждане на тийм билдинги. "Срещите на персонала се провеждат по модела "1-1-9": само на едно място, само един вид алкохол и само до девет вечерта. По-младите могат да не остават до края, а старшите работници се стремят да не притесняват своите подчинени", споделя служител на Samsung, който е част от екипа от осем години.

"Параграф 22"

Въпреки успехите от последните години и изграденото реноме на световен лидер южнокорейският производител на смартфони, телевизори, хладилници и чипове си спечели прозвището на "бърз последовател", но не и на новатор, каквито са Google и Apple. От дълго време ръководството говори за нуждата от креативност и наемане на талантливи служители.

"Компанията се намира в нещо като "Параграф 22", когато става въпрос за това да промени културата си. Тя отчаяно се опитва да се адаптира към отворената, иновативна и креативна култура. Но това би застрашило изградената политика и военната йерархия, която й позволява да работи със скоростта на светлината, изпреварвайки конкуренцията", коментира Джей Събхеш, напусналият през април мениджър производство в Samsung.

В момента Samsung търси себе си и се пита "кой всъщност съм аз", твърдят от Корейския институт за наука и технологии. Производителят трябва да се отвори към света и даде повече свобода на персонала си, което би позволило на таланта да излезе на преден план.

Главната пречка това да се случи обаче е присъщата на Южна Корея конфуцианска култура. От една страна, тя е причината за индустриалния успех на гиганта поради установяването на строги правила и принципи. От друга страна, "дълбокият респект към по-възрастните и йерархията са основната пречка пред иновациите, защото да се състезаваш с шефа си не е нещо, което лесно можеш да направиш", разяснява Шаун Кохран, директор на CLSA Korea.

Признаци на промяна

Въпреки моментния застой Samsung не спира с опитите си да постигне желаната креативност. През юли първата голяма дискусия между управители и служители стана реалност. В съобщение до борда финансовият директор попита "как компанията може да отговори на бързо променящата се индустрия?" и получи над 4000 коментара и идеи.

Също така чрез платформата си Creative Lab компанията даде възможност на персонала да си вземе година творчески отпуск, в който да развива някоя своя идея, ако е преценено, че това си струва. За миналата година са постъпили 14 хил. идеи.

Като друг положителен момент се смята това, че компанията не се интересува къде точно са получили образованието си нейните работници. "Компанията търси само хора, които са изцяло отдадени на нея", твърдят от LCS Communications. Повече от 300 хил. от работната ръка се намира извън Южна Корея, а промяната изглежда неизбежна, след като новото поколение вече желае нещо повече от високи заплати. За миналата година под 3% от персонала е бил нает в Южна Корея.

"Мисля, че промяната е неизбежна. Не защото компанията е решила да бъде пионер, а защото обществените тенденции се променят. Има желание за промяна на системата", коментира горепосоченият служител.

Заради лошото представяне на Samsung мениджърите от мобилното подразделение трябваше да се откажат от бонусите си, а 10-годишното лидерство на гиганта като най-желания работодател в Южна Корея беше прекъснато от Korean Air Lines.

След неубедителното си представяне в последно време Samsung Electronics е принудена да се промени изцяло, търсейки повече иновативност и запазвайки своята дисциплина, които я превърнаха в един от световните лидери, пише в анализ агенция Reuters.

Въпреки успехите световният лидер си спечели прозвището на "бърз последовател", но не и на новатор.

 

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    venelin_todorov avatar :-|
    Venelin Todorov

    За разлика от иноваторският дух който има Сони, Самсунг винаги са били съзидателни имитатори. Без иновация не могат да станат истински лидер.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK