Италианският Зукърбърг
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Италианският Зукърбърг

Италианският Зукърбърг

22-годишният студент Матео Ачили прави бум в бизнеса с онлайн набиране на персонал

5723 прочитания

Изненадващо е, че през септември освен вземането на изпитите си по право, технологии и финанси той ще разшири в световен мащаб своята компания Egomnia за набиране на персонал онлайн. Студентът Матео Ачили ще подпише споразумения с гиганти като Google, Microsoft, а негови клиенти ще станат Vodafone, Bulgari, Generali и Ericsson. Това не е никак лош развой на една идея, зародила се в последната година на гимназията.

"Получихме квоти за университетите, на чиито изисквания отговаряхме. Затова си помислих "Защо да не предложа на компаниите служители, които отговарят на техните изисквания?", разказва Ачили пред BBC. Една проста идея, чието изпълнение се оказва доста сложно заради финансирането. "В Италия не съществува подобна система, поради което започнах сам." Матео е потърсил съдействие от професионални програмисти, но те са му поискали непосилната сума от 100 хил. евро. Вместо това е потърсил помощ от студенти, които са се съгласили да създадат системата само за една десета от исканата сума. Кой обаче би взел на сериозно 19-годишен, разполагащ само с алгоритъм?

Университетът Bocconi е един от най-престижните в Европа в сферата на бизнеса. След като става студент там, Матео получава помощ от свой колега, който популяризира Egomnia. Системата стартира с регистрирани повече от 1000 студенти и 20 компании, търсещи работна ръка. След това кариерният отдел в университета го свързва с около 100 компании, а големият успех идва, когато италианското авторитетно списание Panorama излиза със заглавието "Италианският Зукърбърг". Така изведнъж интересът към студента се засилва и дори Microsof взима Матео под крилото си. Две години по-късно Egomnia разполага с 250 хил. потребители и над 700 компании, ползващи услугата. В началото Матео е бил на мнение, че е твърде млад, за да осъществи идеята си, но сега мисли по друг начин. "Сега ние пишем историята на интернет. Истинските експерти са младите хора. Хора, които нямат бели коси." След няколко месеца Egomnia ще открие филиал в Бразилия и ще има версия на английски и португалски. "В началото си мислех, че възрастта ми не е добра за това, но сега разбирам, че успехът ми се крие в крехката ми възраст", допълва студентът.

В момента се снима филм за него и Матео е бил поканен да изиграе себе си, но е отказал предложението. Вероятно има нужда от време, за да преговаря за изпитите си по право, технологии и финанси.

Изненадващо е, че през септември освен вземането на изпитите си по право, технологии и финанси той ще разшири в световен мащаб своята компания Egomnia за набиране на персонал онлайн. Студентът Матео Ачили ще подпише споразумения с гиганти като Google, Microsoft, а негови клиенти ще станат Vodafone, Bulgari, Generali и Ericsson. Това не е никак лош развой на една идея, зародила се в последната година на гимназията.

"Получихме квоти за университетите, на чиито изисквания отговаряхме. Затова си помислих "Защо да не предложа на компаниите служители, които отговарят на техните изисквания?", разказва Ачили пред BBC. Една проста идея, чието изпълнение се оказва доста сложно заради финансирането. "В Италия не съществува подобна система, поради което започнах сам." Матео е потърсил съдействие от професионални програмисти, но те са му поискали непосилната сума от 100 хил. евро. Вместо това е потърсил помощ от студенти, които са се съгласили да създадат системата само за една десета от исканата сума. Кой обаче би взел на сериозно 19-годишен, разполагащ само с алгоритъм?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK