С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 авг 2014, 16:53, 1933 прочитания

Amazon замрази предварителните поръчки за два нови филма на Disney

Онлайн търговецът засега не дава обяснение за решението си.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Amazon.com спря предварителните поръчки за филмите на Walt Disney Captain America: The Winter Soldier и Muppets Most Wanted, които предстои да излязат и са в DVD и Blu-ray формат, съобщава Wall Street Journal. От двете компании засега отказват коментар по случая. Това е поредната жертва на световния лидер в онлайн търговията, след като компанията постъпи по подобен начин и с други автори на съдържание като Warner Bros, Macmillan и Hachette, припомня изданието.

Демонстрация на влияние


Тактиката, която Amazon следва в последно време, е част желанието на компанията да демонстрира влиянието си, което има в онлайн търговията. "Необичайно е отношенията между партньорите в този бизнес да добиват такава публичност. Повечето търговци на дребно не биха навредели на себе си, ограничавайки продажбите. Amazon показа, че няма да бъде този, чието око ще мигне в тези преговори", коментира Сучарита Мулпуру, анализатор от Forrester Research.

Засега други компании като Barnes & Noble и Wal-Mart Stores все още предлагат продуктите на Disney. Клиентите на Amazon обаче са информирани, че ще бъдат уведомени, когато дисковете са налични. Ограничаването на предварителните поръчки за заглавия, които предстои да излязат на пазара, свива продажбите. Освен това насочва вниманието на потребителите към други места, откъдето могат да си купят филмите. Така например други доставчици се опитват да спечелят от създалата се ситуация, предлагайки отстъпки за свалените от Amazon продукти.

Това се случи с електронните книги на френското издателство Hachette, които бяха пуснати на по-ниски цени от други онлайн търговци на дребно. Конфликтът между издателството и американската компания продължава от месеци и се изостри в края на миналата седмица, когато от Amazon позволиха на своите потребители да се обръщат директно към изпълнителния директор на френската компания, защото считат, че цените са твърде високи.



"Не може електронните книги да бъдат толкова скъпи. Hachette вече три месеца увърта и дори започна да се съгласява с нашите доводи, когато решихме да ограничим продажбата на техните заглавия", съобщиха от Amazon в края на миналата седмица.

Онлайн търговецът иска да продава книгите на френското издателство, включително и най-продаваните от тях, на цена от 9.99 долара. Около 80% от електронните издания вече са на желаната от Amazon цена, но от Hachette настояват за повишаването до около 15 долара за книга. Преди време френската компания организира петиция до директора на Amazon Джеф Безос, подписана от над 900 автори, сред които Стивън Кинг, Пол Остър и Дженифър Игън. По този начин издателството изрази протеста си срещу ценовата политика на американския гигант.

Бизнес на загуба

Amazon си осигури водеща позиция в продажбите на електронни книги и филми, след като дистрибутори като Тower Records, Virgin Megastores и Borders затвориха. Въпреки това компанията все още работи на загуба, тъй като предприе мащабна експанзия и в други бизнеси. Въпреки че приходите се повишиха с цели 23%, компанията отчете загуба от 126 млн. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 225 прочитания

Китайските проблеми на Apple Китайските проблеми на Apple

Коронавирусът е само началото

26 фев 2020, 444 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американската фармацевтична компания AbbVie купи конкурента си Shire от петия опит

Цената на сделката е 54.7 млрд. долара и ще бъде платена в брой и акции.

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10