Lenovo очаква бързо да вземе дял от 10% при смартфоните в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lenovo очаква бързо да вземе дял от 10% при смартфоните в България

Според Владислав Иванов пазарът на смартфони в България ще отчете сериозен растеж

Lenovo очаква бързо да вземе дял от 10% при смартфоните в България

Китайската компания започва да предлага продуктите в края на август

Константин Николов
14454 прочитания

Според Владислав Иванов пазарът на смартфони в България ще отчете сериозен растеж

© Мартин Дешев


Lenovo иска да постигне дял от 10% на българския пазар на смартфони до две тримесечия след дебюта си в края на август, обяви пред "Капитал Daily" Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията. След успеха на лаптопите и таблетите си китайската компания започва да предлага и умни телефони.

"Ще започнем ударно, като пуснем на пазара цялото си портфолио", обяви Иванов. Той допълни, че компанията ще предлага апарати в така наречения ентри сегмент, където се гони добро съотношение цена-качество. "Там имаме 4-инчови, 4.5- и 5-инчови модели. В средния клас ще предложим атрактивни модели, например смартфон с дълъг живот на батерията - три дни без зареждане. Във високия клас българските потребители ще могат да избират от Vibe серията на Lenovo", заяви мениджърът. Според него с един универсален модел не могат да бъдат покрити нуждите на всички потребители. Иванов коментира, че според различни проучвания средната цена на покупка на смартфон за българския пазар се движи между 150 и 250 долара. По тази причина компаниите предлагат апарати и в ниския, и в средния ценови сегмент.

Растеж на пазара

Очакваният обем за тази година на българския пазар е около 700 - 750 хил. смартфона, като пазарът бележи ръст от около 20-25%. По неофициални данни лидер е Samsung с дял от над 40%, следван от Sony и LG. "Особеност за България е, че имаме много ниско ниво на преминаване от мобилни телефони към смартфони - около 50%. Което означава сериозен очакван ръст през следващите две години", смята Иванов. Според него друга специфика на пазара е, че все още се държи от традиционните марки, но се забелязва тенденция на отваряне към нови брандове. "Затова смятаме, че сега е най-подходящият момент Lenovo да навлезе в България. Така ще помогнем за допълнителното развитие на пазара на смартфони в страната", коментира мениджърът. Думите му се потвърждават и от друг китайски бранд - Huawei, който неотдавна също обяви амбициозните си планове да увеличи дела си в България.

"Навлизаме на утвърден пазар и основните ни конкуренти ще са традиционните марки. Бих казал, че по-скоро ние ще сме им конкурент, тъй като идваме сериозно подготвени, с добри модели, балансирани цени и сериозна изградена инфраструктура от сервизни и дистрибуционни канали", заяви Иванов.

Сред първите пазари

България е един от първите европейски пазари, на който се лансират смартфоните на Lenovo. Според Иванов причината е, че марката вече се е наложила в страната чрез лаптопите и таблетите. "Първият ни пазар беше Китай, след което дойде ред на азиатските държави плюс Русия и Украйна. Стратегията ни е да навлизаме на пазари, в които сме силно представени като марка", допълва мениджърът. За да достигнат до възможно най-много потребители, продуктите ще бъдат разпространявани през всички канали – телекоми, търговски вериги и др.

В глобален план Lenovo е номер три при смартфоните, ако се прибави и бизнесът на Motorola, който беше купен от китайската група в началото на годината. Лидер е Samsung, следван от Apple. "Целта ни е да достигнем глобални продажби от 100 млн. телефона и така Lenovo да застане още по-близо до номер две в света", заяви Иванов.  

Lenovo иска да постигне дял от 10% на българския пазар на смартфони до две тримесечия след дебюта си в края на август, обяви пред "Капитал Daily" Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията. След успеха на лаптопите и таблетите си китайската компания започва да предлага и умни телефони.

"Ще започнем ударно, като пуснем на пазара цялото си портфолио", обяви Иванов. Той допълни, че компанията ще предлага апарати в така наречения ентри сегмент, където се гони добро съотношение цена-качество. "Там имаме 4-инчови, 4.5- и 5-инчови модели. В средния клас ще предложим атрактивни модели, например смартфон с дълъг живот на батерията - три дни без зареждане. Във високия клас българските потребители ще могат да избират от Vibe серията на Lenovo", заяви мениджърът. Според него с един универсален модел не могат да бъдат покрити нуждите на всички потребители. Иванов коментира, че според различни проучвания средната цена на покупка на смартфон за българския пазар се движи между 150 и 250 долара. По тази причина компаниите предлагат апарати и в ниския, и в средния ценови сегмент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

35 коментара
  • 1
    bai_toz avatar :-P
    Без коз

    То пък един пазар...че и цели 10% :)

  • 2
    bai_toz avatar :-P
    Без коз

    Пуснете ги по 5 лв /бр и ще завладеете пазара :) :) :)

  • 3
    mitevjoro avatar :-|
    mitevjoro

    До коментар [#1] от "Без соц":

    Повечето българи се оплакват колко нямат пари, ама се издокарват с модерен смартфон, за да цъкат в facebook, даже когато не са пред компютъра

  • 4
    vstoev avatar :-|
    vstoev

    Нека да не забравят,че много хора си купуват телефони от китайските сайтове ( и са в час със цените )

  • 5
    jonson avatar :-|
    jonson

    Lenovo бягат навън от Китай заради невиждания темп на Xiaomi.

  • 6
    kukuband avatar :-P
    kukuband

    Мдаа и ние сме с Xiaomi hongmi, пробвах два Леново, проблемите бяха повече от допустимото...сори Леново, иначе всичките ми лаптопи са Think Pad...

  • 7
    kam27 avatar :-|
    kam27

    Защо аз съм с компютър леново и смятам че е добър .

  • 8
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Добър пазар са си намерили БГ-то. Ще се пласират много лесно. Тук всички очебиино мразим мейнстриим продуктите като епъл и самсунг => трябва да се пробва някфа чайна боклучак, щото е по-"ефтино" разбираш ли?

  • 9
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    То Леново са производител номер 3 на смартфони в света, поради лидерската си позиция в Китай. Интересно е, дали цените ще са пресолени или ще са конкурентни на тези предлагани от китайските сайтове. При цени от 150-300$ за съвременни дуал-сим ще избият рибата...

  • 10
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1

    А пари откъде? :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK