С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
35 12 авг 2014, 17:55, 14027 прочитания

Lenovo очаква бързо да вземе дял от 10% при смартфоните в България

Китайската компания започва да предлага продуктите в края на август

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Lenovo иска да постигне дял от 10% на българския пазар на смартфони до две тримесечия след дебюта си в края на август, обяви пред "Капитал Daily" Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията. След успеха на лаптопите и таблетите си китайската компания започва да предлага и умни телефони.

"Ще започнем ударно, като пуснем на пазара цялото си портфолио", обяви Иванов. Той допълни, че компанията ще предлага апарати в така наречения ентри сегмент, където се гони добро съотношение цена-качество. "Там имаме 4-инчови, 4.5- и 5-инчови модели. В средния клас ще предложим атрактивни модели, например смартфон с дълъг живот на батерията - три дни без зареждане. Във високия клас българските потребители ще могат да избират от Vibe серията на Lenovo", заяви мениджърът. Според него с един универсален модел не могат да бъдат покрити нуждите на всички потребители. Иванов коментира, че според различни проучвания средната цена на покупка на смартфон за българския пазар се движи между 150 и 250 долара. По тази причина компаниите предлагат апарати и в ниския, и в средния ценови сегмент.


Растеж на пазара

Очакваният обем за тази година на българския пазар е около 700 - 750 хил. смартфона, като пазарът бележи ръст от около 20-25%. По неофициални данни лидер е Samsung с дял от над 40%, следван от Sony и LG. "Особеност за България е, че имаме много ниско ниво на преминаване от мобилни телефони към смартфони - около 50%. Което означава сериозен очакван ръст през следващите две години", смята Иванов. Според него друга специфика на пазара е, че все още се държи от традиционните марки, но се забелязва тенденция на отваряне към нови брандове. "Затова смятаме, че сега е най-подходящият момент Lenovo да навлезе в България. Така ще помогнем за допълнителното развитие на пазара на смартфони в страната", коментира мениджърът. Думите му се потвърждават и от друг китайски бранд - Huawei, който неотдавна също обяви амбициозните си планове да увеличи дела си в България.
 
"Навлизаме на утвърден пазар и основните ни конкуренти ще са традиционните марки. Бих казал, че по-скоро ние ще сме им конкурент, тъй като идваме сериозно подготвени, с добри модели, балансирани цени и сериозна изградена инфраструктура от сервизни и дистрибуционни канали", заяви Иванов.

Сред първите пазари

България е един от първите европейски пазари, на който се лансират смартфоните на Lenovo. Според Иванов причината е, че марката вече се е наложила в страната чрез лаптопите и таблетите. "Първият ни пазар беше Китай, след което дойде ред на азиатските държави плюс Русия и Украйна. Стратегията ни е да навлизаме на пазари, в които сме силно представени като марка", допълва мениджърът. За да достигнат до възможно най-много потребители, продуктите ще бъдат разпространявани през всички канали – телекоми, търговски вериги и др.



В глобален план Lenovo е номер три при смартфоните, ако се прибави и бизнесът на Motorola, който беше купен от китайската група в началото на годината. Лидер е Samsung, следван от Apple. "Целта ни е да достигнем глобални продажби от 100 млн. телефона и така Lenovo да застане още по-близо до номер две в света", заяви Иванов.  
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 880 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 1015 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Литекс моторс" започва да изнася за Румъния

Първоначално българският производител ще предлага SUV модела Great Wall H6 и пикапа Steed 5.

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10