"Литекс моторс" започва да изнася за Румъния
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Литекс моторс" започва да изнася за Румъния

В момента заводът на "Литекс моторс" в Баховица край Ловеч все още работи с около 5 до 10% от пълния си капацитет от 50 хил. автомобила на година

"Литекс моторс" започва да изнася за Румъния

Първоначално българският производител ще предлага SUV модела Great Wall H6 и пикапа Steed 5.

8722 прочитания

В момента заводът на "Литекс моторс" в Баховица край Ловеч все още работи с около 5 до 10% от пълния си капацитет от 50 хил. автомобила на година

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Българският автомобилен производител "Литекс моторс" обяви, че започва да изнася автомобили за Румъния. За целта компанията подписа договор с румънския вносител Alexandros Motors, който ще осигурява дистрибуцията и поддръжката на колите чрез 20 дилърски представителства в най-големите румънски градове.

Бързи доставки

"Литекс моторс" ще започне доставките за съседната държава със SUV модела Great Wall H6 и пикапа Steed 5. И двата модела ще се предлагат с бензинови и дизелови двигатели. Според Alexandros Motors предимството на договора с българския производител е, че доставката на превозните средства ще се извършва в много по-кратък срок от Западна Европа. Alexandros Motors се занимава с продажбата на нови и употребявани автомобили. Румънската компания е ексклузивен представител на китайския автобусен производител King Long и компанията за мотокари Shangli.

Нови пазари

В момента заводът на "Литекс моторс" в Баховица край Ловеч все още работи с около 5 до 10% от пълния си капацитет от 50 хил. автомобила на година най-вече заради свитото търсене на българския пазар. По неофициални данни продажбите на "Литекс моторс" за миналата година са 672 автомобила. Увеличаването на производството зависи от пласираните автомобили на международния пазар. Те вече се предлагат в Италия, Македония и Сърбия. През февруари бяха изнесени първите 75 коли от модела Steed 5 за Италия. По план през тази година трябва да бъдат произведени общо 460 автомобила за италианския пазар. През пролетта изпълнителният директор на компанията Илия Терзиев съобщи, че вече има подготвени меморандуми за експорт на 1700 автомобила през 2015 г. за Румъния, Чехия, Словакия, Сърбия и др.

"Литекс моторс" вече обяви, че ще инвестира в завода си около 70 млн. евро в нови халета за заваряване, металообработка и боядисване. В момента в предприятието основно се сглобяват автомобили, като готовите шасита и останалите компоненти се доставят от Китай.

Българският автомобилен производител "Литекс моторс" обяви, че започва да изнася автомобили за Румъния. За целта компанията подписа договор с румънския вносител Alexandros Motors, който ще осигурява дистрибуцията и поддръжката на колите чрез 20 дилърски представителства в най-големите румънски градове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

22 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Румънските пътища ще са тест за новите ни автомобили.

  • 2
    mr.crc avatar :-|
    mr. wonderworld.

    Браво и успех!

  • 3
    jorosrabskia avatar :-|
    jorosrabskia

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    и защо ?

  • 4
    ss avatar :-P
    SS

    Край ! Дачия отиде в историята !!!


    Ама някой друг път !!!

  • 5
    dr.watson avatar :-|
    dr.watson

    Продадени 672 за година... Невероятно впечатляващ завод и "бизнес", а? Група монтьорчета сигурно може да сглобява по 600 коли направи-си-сам годишно. Явно "нашите" (китайските) са бутикови автомобили.

  • 6
    barbq avatar :-P
    BarBQ

    До коментар [#3] от "jorosrabskia":

    Не я питай, тая си драска ей така само.

  • 7
    blau_ avatar :-|
    blau_

    "българският производител" е малко преувеличено. Тук само се сглобяват.
    С новите халета ще е по-различно

  • 8
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#7] от "blau_":

    "българският производител" е малко преувеличено. Тук само се сглобяват"

    В днешно време на глобални мрежи за доставка, това би било вярно дори за БМВ или Ауди. А това че в Грейт Уол има малко БГ стоки е заради ниските тиражи. Реално в БГ се прозивеждат колосални количества авточасти, между които стъкла, кабелажи, контролни табла, уплътнения и т.н., като всеки един от тези производител би задоволил на хиляди проценти търсенето, стига тиража да е интересен. Ако производството (или сглобка, все тая) върви ОК - все повече неща са от местни доставчици. Въпрос на сметки и те излизат при определени количества.

  • 9
    kikoleppard avatar :-|
    kikoleppard

    До коментар [#7] от "blau_":

    Знаеш ли колко още такива български "производителя" има?

    Сещам че, че всичките ни велопроизводители са "същия дол дренки. Асемблатори, както казват в ИТ сектора.

  • 10
    belloff avatar :-|
    Adrian Belov

    До коментар [#5] от "dr.watson":

    ти купи ли си??? като знаеш толкова


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK