King Digital търси заместител на играта Candy Crush
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

King Digital търси заместител на играта Candy Crush

Reuters

King Digital търси заместител на играта Candy Crush

Интересът на потребителите към хитовото заглавие намалява

4170 прочитания

Reuters

© Reuters


Разработчикът на игри за социални медии и мобилни устройства King Digital Entertainment оповести по-слаби от очакваното финансови резултати за второто тримесечие и понижи прогнозата си за печалбите за цялата 2014 г., съобщава Reuters. Влошените резултати се дължат на все по-слабия интерес на потребителите към играта Candy Crush Saga, която осигури първоначалния успех на компанията.

Срив на акциите

Заедно с резултатите си King обяви и изплащането на специален годишен дивидент от 150 млн. долара, или 46.9 цента на акция, за всички инвеститори на компанията, придобили дялове преди 30 септември. Това обаче не спря разпродажбата на акциите на компанията на борсата в Ню Йорк, като оценката им спадна с над 20% след официалния край на търговската сесия.

Компанията, която излезе на борсата през март, понижи прогнозата си за брутните приходи от абонаменти за цялата година до 2.25-2.35 млрд. долара спрямо предишните очаквания за 2.55-2.65 млрд. "В края на второто тримесечие се наблюдава спад на монетизацията, затова трябваше да адаптираме очакванията си за перспективите", обяснява главният изпълнителен директор Рикардо Зацони.

Инвеститорите се притесняват, че освен ако King не успее да представи на пазара поредица от устойчиви хитови игри, може да последва съдбата на разработчика на Farmville – Zynga, или на Angry Birds – Rovio. Последните две компании също не успяват да задържат дълготрайно играчите, привлечени от хитовите заглавия.

Спадащи абонаменти

Брутните проходи от абонаменти през второто тримесечие, които са ключов показател за бъдещите печалби, са достигнали 611 млн. долара. Това представлява ръст с 27% спрямо същия период на миналата година, но спад спрямо предишното тримесечие, когато абонаментите достигнаха 641.1 млн. долара. За третото тримесечие компанията очаква от 500 до 525 млн. долара от тази дейност.

Ръководството на King се надява новите й заглавия като Farm Heroes Saga и Bubble Witch 2 Saga да компенсират загубите от намаляващия интерес към Candy Crush Saga. Хитовата игра е продължила да осигурява 60% от приходите на компанията през второто тримесечие. "Очакваме приходите от Candy Crush да спадат, но този процес да се проточи дълго. През четвъртото тримесечие ще пуснем на пазара продължение на играта, което трябва да удължи живота на това заглавие", заявява финансовият директор на компанията Хоуп Кохран.

Приходите на компанията за тримесечието са достигнали 594 млн. долара в сравнение с 456 млн. за същия период на миналата година. Средните прогнози на анализаторите бяха за ръст до над 608 млн. долара. Нетната печалба обаче е достигнала 52 цента на акция, което надминава очакванията за 49 цента. През второто тримесечие на 2013 г. резултатът е бил 39 цента на акция.

Като част от опитите да намери заместител на Candy Crus King е придобила сингапурския разработчик на мобилни игри Nonstop Games за 6 млн. долара. Ако през следващите 4 години студиото постигне определени цели за приходите, досегашните му собственици ще получат още 74 млн. долара. Последното заглавие на Nonstop е играта Heroes of Honor - War of Kings, предназначена за устройства с операционна система iOS.

Разработчикът на игри за социални медии и мобилни устройства King Digital Entertainment оповести по-слаби от очакваното финансови резултати за второто тримесечие и понижи прогнозата си за печалбите за цялата 2014 г., съобщава Reuters. Влошените резултати се дължат на все по-слабия интерес на потребителите към играта Candy Crush Saga, която осигури първоначалния успех на компанията.

Срив на акциите


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    violeta7 avatar :-|
    ВаняХр

    Bubble Witch 2 Saga не струва. Моят интересн към бонбончетата не е спаднал никак. :)

  • 2
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred

    Виолета, едва ли си толкова малоумна да си плащаш за тоя шит

  • 3
    roussinov avatar :-|
    roussinov

    най-голямата болест на века: нещата които губят времето на хората - филми, игри и електронни устройства


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.