Приходите на "Мобилтел" продължават да се свиват
Намаляването на оценката на българския оператор с 400 млн. евро, натежа във финансовия отчет на Telekom Austria


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Отписването нa 400 млн. евро от оценката на "Мобилтел" е извело на загуба от над 350 млн. евро собственика му Telekom Austria. Негативният резултат не е толкова голяма изненада, тъй като е очакваше още през юни, когато стана ясно за отписването. Ситуацията не е толкова драматична, защото това са счетовoдни обезценки, докато реалните резултати показват свиването на печалбата да е в много по-допустими граници. Затова дяволът е в детайлите. От Telekom Austria подчертаха, че спадът на приходите се дължи основно на по-слабите постъпления в Австрия, България и Хърватия. Приходите и печалбата (без обезценката) на българската компания продължават да се свиват и през второто тримесечие - с малко по-висок темп от първото, но с много по-бавен от резкия спад за цялата 2013 г.
"Лошата новина за първото полугодие е значителното отписване на оценката на "Мобилтел". Отчитаме спад на приходите със 7.3% за първото полугодие заради бизнесите в Австрия, България и Хърватия", коментира по време на пресконференцията с обявяване на резултатите главният изпълнителен диркетор на Telekom Austria Ханес Аметсрайтер. За това обаче не бяха обвинени само местните пазари, а беше обърнато внимание на европейските регулации, които според австрийския телеком задушават приходите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
или може би, защото сега трябва да се конкурират с норвежци, а не с гърци. . .
И как няма да е така, като ценовата политика на МТел продължава да е насочена към "умните и красивите".
Моя милост и още един куп познати отидоха при един "обичан" от редакцията мустакат бизнесмен. За момента те дават най-много за съпоставими пари.
Докато са "МЕНТЕЛ",няма да се оправят..........
Не съм абонат на МТел и пак успяват да ми стъжнят живота и да ме изкарат от нерви, защото жена ми им е абонат и ходим с нея да се разправяме с дни заради малоумни неща поне 2 пъти в годината. Последното прясно нещо е от тази седмица с опита ѝ да си смени сим-картата с микро, а тя е стара и не може да се отреже. От събота до днес ходихме 6 пъти до различни офиси и звъняхме 15 пъти на оператора и цялата работа заради един стационарен телефон, който не е ползван и който безуспешно се опитваме да им върнем. Заради него са и блокирали ЕГН-то от известно време, но никой не предупреждава за това, нали си получават редовно парите. Дори висенето по опашките не минава без инциденти, единия път щяхме да се сбием с двама, които се опитаха да ни прередят, които също казаха, че са ги препращали от офис на офис. Накрая след множество заплахи се обади един по-вчас и реши казуса за минути и заради целия тормоз и караници обеща да доставят картата в петък в къщи по куриер за тяхна сметка. Т.е. трябва 1 седмица постоянни разправии за елементарна услуга, която другите оператори правят безплатно за 1 минута.
Най-напред дори имаха наглостта да искат 20 лв. за смяната, въпреки че според техните условия, ако имаш купен от тях телефон с микро-сим е безплатно. А такъв има купен на лизинг на същия номер. Самото му купуване също беше съпроводено с безкрайни проблеми и разправии, защото трябваше да е разкодиран. За разкодирането искаха пък 100 лв., но там писах жалба, извадих логове от скайп, как ми обясняват в прав текст, че не е кодиран и накрая ми пратиха кода безплатно. Естествено мина пак 1 седмица.
Още по-рано преди 2 г. на една промоция бяха обещали да пуснат на жена ми към мобилния и интернет + кабелна + ТВ (за 1 лв.). Подписа тя договора и зачакахме. Всеки месец поне по 1 път проверявахме кога ще ни прекарат кабелната. Чакахме и плащахме 4 месеца по новия договор за всичко и нито ТВ (нямали налични бройки), нито кабелна, ни интернет. Развалихме договора, приспаднаха 2 такси от мобилния и си пуснахме друга кабелна.
Един ден след още 2 месеца ни се обадиха, че имали вече 1 наличен телевизор, да дойдем да си го вземем и да платим 500 лв. Такива майни не бях теглил през живота си. Телевизора трябваше да е безплатен, като изключим факта, че договорът вече е прекъснат и не очакваме нищо от тях.
Същата Коледа пуснаха пак подобна промоция и реших да подаря една на сестра ми, но на мое име. След като чаках близо час на опашката, а след това да ми разпечатат договорите и да ми обяснят подробностите и в момента преди да подпиша ми казаха, че всъщност трябва да платя предварително 200 лв., защото не съм им бил преди това клиент. Тези 200 били гаранция, която щели да ми върнат след 1 г. Изядоха вторите най-големи майни, които бях теглил през живота си.
Мтел са социалисти. Затова. Тоест, там цари социализъм. Никакви макроикономически рамки не могат да заблудят клиентите, които масово се оплакват от обслужване, цени, отношение, нови оферти и т.н.
Да не забравяме и колосалната простотия, която сътвориха с фактурите и подмяната на софтуера им.
От тогава станах 'норвежец' само и единствено.
Баси. тия за лиценза платиха жълти стотинки и пак на загуба
Мисля си,в скоро време,дали не е далеч и продажбата на Мтел,докато могат да и вземат повече пари,че както е тръгнало след 5 години няма да струва толкова колкото сега?
Ментел ако мислят, че със смяната на лого ще маскират акитата,дето ги твориха преди време... Това чиле показва само, че мислят в друга посока - как да доизтръскат клиентите си. Другите оператори не остават по-назад, затова вадим телефони от всеки джоб.
От следващия месец и аз ще съм абонат на мустака. А съм/бях абонат от времето на Цитрон. Даже едната Нокия на брат ми още е с логото му. Но...още миналата година ми влошиха договора спрямо предходния. Водихме дълги разговори, опитах се да им обясня, че предложението им е по-лошо и искам да не подписвам нов договор, усетиха се в последния момент, че изтеклия договор става безсрочен и ми избамкаха една тарифа без договор. Накрая ми обещаха -20% във фактурата от най-ниската тарифа. Пак беше неизгодно и подписах само за година. Почнал съм да ги търся още от май месец, никой не се заинтересува.
Новият договор е с наполовина от базовите цени на Мтел. Плюс премия за голям брой телефони , стационарни, интернет. Сега чакам да им видя реакцията, но месецът почти мина, няма.
Че как няма да отписвате от капитала? Та мтел има само търговци.Къде ви е мрежата и подръжката на въпросната мрежа?
С една дума провала ви се нарича АУТСОРСИНГ !!! Не го ли разберете - ауфидерзен Капиш?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.