Първият ферибот от Бургас за Поти тръгва този петък
Инвестицията е на Цветелина Бориславова, която до момента е вложила в морския бизнес над 50 млн. евро


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първият ферибот от Бургас за грузинското пристанище в Поти тръгва този петък. Корабът "Дружба" ще вози както пътници, така и товари, като може да се превозват над 200 контейнера, 110 големи камиона, 90 леки автомобила и около 400 пасажери. Проектът е част от бизнеса на Цветелина Бориславова.
Ро-ро линията ще има курс един път седмично, всеки петък, като започва първоначално с превози Бургас - Поти. След месец се очаква да се добави и спиране в Новоросийск, където в момента текат преговорите за намиране на местен агент. В Поти местен партньор вече има, като той е собственикът на терминала, на който ще акостира кораба. В бъдеще плановете са в линията да се включи и Иличовск, като мощността на кораба позволява разстоянието Бургас - Поти - Новоросийск - Иличовск - Бургас да се минава за седмица. Според сайта на компанията PB Management цената за най-големите тежкотоварни камиони е 1590 евро в посока София - Поти. За лек автомобил таксата е 290 евро, а за пътник - 100 евро с включена храна на борда.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
38 коментара
Цветелина не знае какво е нагазила.Този бизнес работи на загуба.
До коментар [#1] от "xalikarans":
Откъде знаете?
До коментар [#1] от "xalikarans":
Да, но Цветето има нужда от "кръстосан" бизнес, за да не може да се проследи произходът и движението на капиталите!!!
Като че ли започва отново да се гради онова, което категорично беше отхвърляно през 90-те! Иначе, браво на Цветелина, дано продължи да развива това пристанище!
Браво на Цветелина, няма само Румънците да обират всички товари в черноморието.
Грузинците ще умрат ако им се каже че са в Азия, още повече че Европа е представяна от България. Те са горди хора, така че моят съвет за г-жа Бориславова е "по-внимателно с изказванията" за да не се получи като в приказката за бурето с мед и лъжицата с катран. Все пак това е Златното Руно - Колхида и т.н., стара християнска цивилизация - грузински военачалници са градили манастири в България по времето на Византия и т.н.
Иначе успех на начинанието.
Ей, нещо хубаво се случва в България, но мрънкалниците по форумите и това ще успеят да оплюят..
Каквато и да е Цветелина - браво!
Интелигентна и симпатична жена. Дано има успех нововто начинание.
До коментар [#4] от "jk":
"Като че ли започва отново да се гради онова, което категорично беше отхвърляно през 90-те!"
Никой нищо не е отричал. Просто срива на СССР и чудовищната криза и няколко фалита в БГ докараха черноморското карго до обем за семейна гемия, нежели за регулярен ферибот. Лошото на този тип изказвания е че по един измамен начин се вменява на българите, че видиш ли реформите от 90-те били с цел унищожаване на икономиката. А е точно обратното. При всички кусури на процеса.
От линията най-голяма полза ще имат грузинците, които са в логистичен капан. Само за илюстрация споменавам случая, дето една пенсионерка беше отрязала кабел, който се оказа е единствената връзка на Грузия и Армнеия с Интернет :-) (http://goo.gl/dEuAD4 ) Отношенията със северния им съсед са меко казано деликатни. От друга страна, Армения и Азербайджан паднаха под руския ботуш, отделно че през тях удрят на Турция, която също не е сред любимите им дестинации :-) Пък и на релеф не са случили, все планинско. С две думи, достъпа на Грузия до цивилизаования свят минава по въздух или вода. По въздух става за екскурзии и срещи, ама не и за карго. Ето защо тази линия е от стратегическа важност за Грузия. Донякъде и за нас, защото ние нямаме друг достъп до тези пазари (на разумна цена и премерен риск). А има какво да им продадем (и препродадем) и да изместим руски и турски стоки. В т.ч. оръжия и муниции, но не само. За оръжията имаме карт бланш, защото сме им ментор за влизането им в НАТО, официално. Даже това ми иде като приоритет, предвид предприемача ...
Още по-важно е че Грузия си подписа договора за асоцииран член, което значи че ще си търгуваме с тях без мито. Имам много добри очаквания за оборота. Ама много добри.
И накрая - гърците твърдят че точно оттам са откраднали златното руно. Може да има още едно :-) Ама без ферибот няма как да идем до Колхида :-)
Много, много хубаво. Бих се поразходил, отдавна се каня да посетя Грузия и Армения. Има какво да се види, определено. Пък сега и с колата може, което е много добре.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.