С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 17 авг 2014, 13:54, 6052 прочитания

Coca-Cola купува 17% от Monster

Двете компании са се споразумели за глобално сътрудничество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
27 млрд. долара е годишният световен пазар на енергийни напитки.

Monster ще получи собствеността над бизнеса на Coca-Cola с енергийни напитки по цял свят, който включва марки като Full Throttle и Burn.

Coca-Cola ще получи от Monster бизнеса й с неенергийни напитки като Hansen's Natural Soda и Peace Tea.
Най-големият производител на безалкохолни напитки в света Coca-Cola обяви, че ще плати 2.15 млрд. долара в брой за 16.7% дял в Monster Beverage, съобщава Reuters. С този ход корпорацията прави значителна крачка към разрастване в бързо развиващия се сектор на енергийните напитки.

Според условията на споразумението Coca-Cola ще получи две места в управителния съвет на Monster. Сделката включва и размяна на активи. Monster ще получи собствеността над бизнеса на Coca-Cola с енергийни напитки по цял свят, който включва марки като Full Throttle и Burn. От своя страна компанията ще прехвърли бизнеса си с неенергийни напитки като Hansen's Natural Soda и Peace Tea на Coca-Cola. Последната ще стане и основен партньор на Monster в дистрибуцията в глобален мащаб, като срещу това Coca-Cola се задължава да разпространява енергийни напитки само от портфолиото на Monster.


Обещаващ пазар

За Coca-Cola сделката представлява възможност за разширяване на позициите на пазара на енергийни напитки. Според данните на Euromonitor International той възлиза на 27 млрд. долара в световен мащаб. Споразумението идва и на фона на спадащото потребление на газирани напитки в развитите пазари. През миналия месец Coca-Cola обяви, че приходите за тримесечието на най-големия й пазар – Северна Америка, не са постигнали никакъв растеж, основно заради спада на продажбите на диетична кола.

"Сделката увеличава експозициите им към най-бързо развиващия се сегмент на световния пазар на газирани безалкохолни напитки. Макар да има забавяне на този пазар в САЩ, потенциалът в глобален мащаб е много голям", коментира пред Bloomberg Али Дибадж, анализатор в Sanford C. Bernstein & Co.

От своя страна Monster ще получи достъп до мащабната дистрибуторска мрежа на Coca-Cola в цял свят. Двете компании вече имат споразумения за дистрибуция в Съединените щати и Канада, които сега ще бъдат разширени и в други държави. Според изпълнителния директор на Monster Родни Сак съществуващите дистрибуторски споразумения с Anheuser-Busch InBev в САЩ също ще бъдат прехвърлени към Coca-Cola. "Според нас тази стратегия е печеливша и за двете компании", заявява той. Според източници на Reuters, запознати със сделката, тя ще позволи на Monster да навлезе на пазари, където сега няма присъствие като Китай и Русия, както и да увеличи пазарния си дял в развиващи се пазари като Бразилия.



Възможности за бъдещето

Изпълнителният директор на Coca-Cola Мутар Кент от своя страна заявява, че компанията има опция да увеличи дела си до 25%, но не може да надвишава това ниво през следващите четири години според условията на споразумението. "Винаги остава възможност да отидем по-далеч на основата на взаимно съгласие", изтъква Сакс.

Сделката не предвижда задължения за допълнителни инвестиции. Очаква се транзакциите да бъдат финализирани в края на тази или в началото на следващата година, като и двете компании изразиха убеденост, че няма да има регулаторни пречки. Според съобщения в медиите двете компании са водели разговори за възможна сделка или дори цялостно придобиване още през 2011-2012 г. Новината за споразумението оскъпи акциите на Coca-Cola с 1.3%, а тези на Monster поскъпнаха с 22%.

Инвестицията е част от стратегията на Coca-Cola да придобива дялове в обещаващи марки и нови технологии, чрез които да компенсира забавянето при основните си източници на приходи. През май компанията обяви, че ще увеличи дела си в производителя на кафе Keurig Green Mountain до 16%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1348 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 729 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Букмейкърът Ladbrokes с по-ниска печалба въпреки световното първенство

Оперативната печалба намаля с близо една трета до 56.8 млн. паунда

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10