Най-големите вериги: Обороти нагоре, печалби надолу
Магазините за храни растат скромно, при техниката има по-голямо възстановяване


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
млрд. лв. са приходите на десетте най-големи вериги за храни. По данни на анализаторската компания ICAP общият обем на търговията с бързооборотни стоки е 10.3 млрд. лв. през 2013 г., т.е. десетте правят 38% от продажбите.
Всяка година "Капитал" подрежда най-големите компании в страната по приходи, печалби, активи. В "Капитал 100" има и класации по сектори. В следващите броеве на "Капитал Daily" през август и септември ще публикуваме подрежданията по браншове с повече компании и по-подробни финансови данни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
30 коментара
Мале, мале, всички на загуба. Милиони левове загуба!
Що ли не им вярвам...
Що ли ме правят на будала...
Естествено, че ще са на загуба. Върху печалбага се плаща данък, а те не са дошли за това.
И при 10% пак не искат да плащат...
Загуба ама счетоводна, истината е че са на голяма печалба.
точно заради такива икономически анализи обожавам да чета Капитал!
поздравления за труда!
Не мога да си обясня защо постоянно има разминавания в данните за търговските вериги между печатното издание на Капитал Топ 100 и онлайн статиите в сайта на Капитал. Пример: Лидл. Според печатното издание Лидл е на печалба през 2014, а в тази статия става въпрос за огромна загуба.
Защо има такива фрапиращи разлики и кои данни да се приемат коректни? Объркваща и дразнеща ситуация се получава.
Ясно, е че са на счетоводна загуба - но всичко е легално! Интересно е как според Болен и ко. от атака, топ веригите изнасят 28 милиарда лв, че както ги слушаш са и печалба ....
Относно това дали са на печалба или загуба, страничния наблюдател не може да има свое мнение и просто трябва да вярва на ( надявам се) верните счетовдни отчети. Но ръста на оборота, предвид намаляване в абсолютни цифри броя на населението и отсъствието на някакви значими повишения в доходите на хората си е направо малко чудо.
Що се отнася до магазините свързани с дома и строителството, при нашето население, при силната концентрация на частна собственост върху личните жилища и къщи, очевидно в момента ние сме достигнали точката на насищане и следователно няма как да има дори задържане на нивата, да не гвоворим за разстеж.
В следващите, при това вероятно 3-5 години, ще се влезе в някакво равновесие, на продажби, покупки, смяна на интериор и/или цели къщи, с което пазара в тази сфера ще бъде относително определен като физически обеми, а паричните обеми ще са функция на цени, инфлации и прочее.
Така че, според мен, ако и доколкото данните са верни, нещата са доста нормални и в отделни сфери дори добре.
Ако не друго имаме повод да се радваме, че колонизаторите страдат:).
Бре! То много хуманитарни компании са се събрали в България!
Огромни обороти, огромни отстъпки, които не ползва никой друг търговец и всичките на загуба??? Бива лъжи, бива, ама поспрете се малко!
След като са на загуба и не плащат данъци, държавата да ги гони и да идват на тяхно място компании, които да плащат данъци! Без значение български или други! Аз, ако съм на загуба, всички данъчни са ми на главата и ми проверяват и калта под ноктите и питат с какво си храня децата! Отново двоен аршин и едните са недосегаеми, а другите както винаги са под ножа!
Когато има банкова тайна за данъчните, те не могат да следят голяма част от паричните потоци. Като резултат - всички фирми си имат големи черни каси, хората и те. И много лесно се прави фирмата да е само на малка печалба.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.