Amazon ще се бори за лидерската позиция в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon ще се бори за лидерската позиция в Китай

Amazon ще се бори за лидерската позиция в Китай

Компанията започна работа в зоната за свободна търговия в Шанхай

3070 прочитания

© MICHAELA REHLE


Световният лидер в онлайн търговията Amazon планира да разшири бизнеса си в Китай, поставяйки начало на операциите си в свободната зона в Шанхай. По този начин американската компания ще се опита да измести от лидерските позиции доминиращите местния пазар Alibaba и JD.com, съобщава Financial Times.

Свободната търговия над всичко

След като редица банки, както и Microsoft започнаха бизнес в зоната за свободна търговия, заемаща площ от 28 кв. км, Amazon става поредният играч в нея. Зоната, създадена през миналата година с цел да бъде основата на икономически реформи, ще позволи на американския гигант да се възползва от по-ниски мита и да намали цената на вносните продукти.

Ръководството на компанията се надява, че отваряйки голям склад в толкова стратегическо място, пазарният й дял в Китай в онлайн пазаруването ще се увеличи. "Ще имаме ниски транспортни такси и по-бързи доставки в зоната за свободна търговия, така че ще има много ползи", коментира Диего Пиачентини, вицепрезидент в отдела за международен потребителски бизнес на Amazon.

Ходът на американската компания в известна степен е учудващ, след като в последно време чуждестранните компании станаха обект на разследвания от страна на китайските регулатори. Миналия месец следователи претърсиха четири от офисите на Microsoft в Китай като част от антимонополно разследване.

Amazon стъпи официално на китайския пазар през 2004 г., когато придоби сайта за онлайн пазаруване Joyo.com, който през 2007 г. беше преименуван на Amazon.cn. Реализираните продажби за второто тримесечие в страната обаче достигнаха едва 1 млрд долара, или само 1.9% от целия пазар, според данни на китайската консултантска компания iResearch. Анализатори от Analysys International пък твърдят, че продажбите са в размер на 1.6 млрд. долара. Това е 40 пъти по-малко от продажбите на Tmall, сайта на Alibaba, който има сходна дейност с тази на американската компания.

Дестинация Китай

Онлайн търговията в Китай се задвижи в началото на века със сайта на Alibaba Taobao, който беше създаден по модела на eBay и си партнираше с малки и средни производители. В  последно  време пазарът се насочва към сайтове като JD.com и Tmall, тъй като международните търговци на дребно се насочват към китайските потребители. Много от тях като Burberry, Zara и Asos продават стоката си чрез Tmall. Други, сред които Topshop и Miss Selfridge, се присъединиха към Shangpin.com, по-малък доставчик, който работи с по-луксозни марки.

Засега чуждестранните производители не успяват да конкурират цените, които предлагат китайските компании на местните потребители. Поради това те се надяват да привлекат по-платежоспособни китайски клиенти, които търсят маркови стоки и същевременно не са доволни от китайските доставчици.

Световният лидер в онлайн търговията Amazon планира да разшири бизнеса си в Китай, поставяйки начало на операциите си в свободната зона в Шанхай. По този начин американската компания ще се опита да измести от лидерските позиции доминиращите местния пазар Alibaba и JD.com, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK