IKEA се готви да отвори центрове за поръчка и доставка извън София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA се готви да отвори центрове за поръчка и доставка извън София

IKEA се готви да отвори центрове за поръчка и доставка извън София

Компанията ще развива и електронна търговия в България

Мара Георгиева
10771 прочитания

© Капитал


Увеличение на посетителите, на клиентите и на продажбите през последните три каталожни години отчете IKEA в България. Дружеството планира да увеличи каналите на продажба чрез електронна търговия и чрез специални центрове за поръчка и доставка, съобщи управителят на софийския магазин на IKEA Тео Муратидис. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя акцентите в своя нов каталог.

През каталожната 2014 г.

посетителите на IKEA в София надхвърлят 1.7 милиона,

което представлява 18% ръст в сравнение с 2012. Тогава гръцкото дружество Fourlis, държащо франчайз правата на шведския мебелен гигант, стъпи в България. За същия период пазарувалите в софийския магазин са над 655 хил., което е увеличение от 22% спрямо 2012. Продажбите отбелязват 24% ръст и достигат 71.8 млн. лева, а пазарният дял на дружеството е 11%, съобщи Тео Муратидис. По думите му клиентите не просто пазаруват, а и се забавляват в магазина. Като доказателство за това той посочи проучване на българския офис, направено през пролетта на миналата година, според което 88% от посетителите на IKEA в София заявяват, че са напълно доволни и че искат да дойдат отново.

Съвсем скоро компанията ще приложи опита си от други държави и ще започне

електронна търговия и в България.

Тео Муратидис обаче не се ангажира с конкретен срок, само уточни, че това ще се случи в рамките на предстоящата каталожна година (до август догодина).

Освен това българската IKEA възнамерява да отвори между един и три центъра в страната за поръчка и доставка на подбрани артикули от многобройните предложения на шведската мебелна верига. Все още се уточнява местоположението им, но със сигурност единият ще бъде във Варна, тъй като градът е с приоритет в плановете на компанията. Дружеството възнамерява да открие втория в България магазин IKEA именно във Варна, но засега проектът е замразен, защото "пазарът не е готов за това" по думите на Муратидис. Концепцията с изнесени центрове за продажба работи в Гърция, където те са вече пет, уточни той.

Муратидис очаква, че предстоящото през октомври откриване на Sofia Ring Mall (с неговите 69 хил. кв.м) ще даде тласък на търговията и ще увеличи продажбите. Причината е, че новият мол (в който инвеститори са Fourlis Group и Danaos Development) се намира на Околовръстното, в непосредствена близост до IKEA.

Пазарът на мебели в страната за миналата година се оценява на около 300 млн. евро и не нараства с очакваните темпове, коментира Тео Муратидис. Българските доставчици, които работят за IKEA, са около 20, но компанията проучва възможността за увеличаване на техния брой.

Новият каталог

"IKEA България" обяви, че намалява цените на над 500 артикула от цялата си гама. Акцентът е върху продуктите за баня и спалня, които са във фокуса на новия каталог на компанията за 2015 г. Той ще бъде отпечатан в 217 млн. копия и ще бъде преведен на 32 езика. В България ще бъдат разпространени 450 хил. бройки от него. Както и досега, каталогът ще бъде достъпен и онлайн.

Увеличение на посетителите, на клиентите и на продажбите през последните три каталожни години отчете IKEA в България. Дружеството планира да увеличи каналите на продажба чрез електронна търговия и чрез специални центрове за поръчка и доставка, съобщи управителят на софийския магазин на IKEA Тео Муратидис. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя акцентите в своя нов каталог.

През каталожната 2014 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Преди да организира доставки от София за провинцията, да си дооправи доставките от чужбина за София. В софийската ИКЕА липсват основни стоки от асортимента на германската и австрйската.

  • 2
    tafricanski avatar :-|
    Теодор

    До коментар [#1] от "cinik":

    Провинция е майка ти.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#2] от "Теодор":

    Благодаря, ще си го запиша в бележника с мъдрости.

  • 4
    noize_le_roc avatar :-|
    noize_le_roc

    До коментар [#3] от "cinik":

    Това сме ние българите, вечно нещо не ни е наред. Вместо да отчетеш напредъка ти веднага почваш да хленчиш. а замислял си се колко пъти над нас са по-платежоспособни австрийци и германци? Ето това си го запиши в тефтерчето.

  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#4] от "noize_le_roc":

    "Това сме ние българите, вечно нещо не ни е наред. "

    >>> Предполагам визираш българската ИКЕА. Прав си - не и е наред. Какво да кажа? Само така, супер сте, голям успех ви чака в провинцията....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK