Седем на нула за румънския бряг

Опитът на най-големия търговец на зърно в страната показва, че изграждането на речно пристанище в България е много по-бавно, отколкото от другата страна на Дунава

Toepfer, вече собственост на ADM, от 2007 досега успя да изгради седем терминала в Румъния
Toepfer, вече собственост на ADM, от 2007 досега успя да изгради седем терминала в Румъния    ©  Капитал
Toepfer, вече собственост на ADM, от 2007 досега успя да изгради седем терминала в Румъния
Toepfer, вече собственост на ADM, от 2007 досега успя да изгради седем терминала в Румъния    ©  Капитал

Село Айдемир, 6 км западно от Силистра. Две баржи влизат в двата кея на новото пристанище, разположено на 228 метра по брега на Дунава. Чакат да бъдат натоварени със зърно, което да транспортират към Констанца. Корабните места са оборудвани с автоматични линии за товаро-разтоварване. При пълен капацитет се товари по 200 тона на час. Върху 20-те декара на пристанището има още складови и силозни бази, сушилня и лаборатория, следяща качеството на зърното. Годишно през целия зърнен комплекс ще може да преминава общо 130 - 135 хил. т продукция. А изграждането на всичко това е струвало 10.5 млн. лв.

Цялата тази картина обаче все още е само в чертежите на инвеститора "АДМ България лоджистикс", новото име на българското дружество на един от най-големите търговци на зърно в света, Toepfer. Въпреки че първото пристанище на зелено в страната "АДМ Силистра" според изначалните  планове трябваше да заработи тази есен, натоварване на баржите край село Айдемир се отлага.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се