Alibaba обяви впечатляващи резултати преди борсовия дебют
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba обяви впечатляващи резултати преди борсовия дебют

Alibaba обяви впечатляващи резултати преди борсовия дебют

Приходите на групата се нараснали с 46% за периода, достигайки 2.5 млрд. долара

3510 прочитания

© CHANCE CHAN


По-малко от месец преди първичното си публично предлагане Alibaba Group публикува финансови резултати, които трябва да демонстрират пред пазарите каква добра инвестиция са акциите й. Китайският лидер в електронната търговия обяви, че печалбата му почти се е утроила за тримесечието, завършило на 30 юни, достигайки 2 млрд. щатски долара (голяма тях от тях идва от собствеността й в UCWeb и OneTouch). Приходите на групата се нараснали с 46% за периода, достигайки 2.5 млрд. долара.

Очаквания за рекорди

Тези числа показват защо борсовият дебют е сред най-горещо очакваните на пазарите и може да се окаже най-големият за технологична фирма в историята, отбелязва New York Times. Според някои прогнози първичното публично предлагане ще набере до 20 млрд. долара, а пазарната капитализация на китайския гигант ще достигне 150 или дори 200 млрд. долара. Собствената вътрешна оценка Alibaba за стойността на акциите й достига 59 долара, което означава капитализация от 135 млрд. долара.

Заедно с медийния конгломерат Tencent и търсачката Baidu Alibaba се превърна в доминиращо име в китайския интернет бизнес. Впечатляващите печалби на групата идват основно от двете платформи за онлайн търговия Taobao и Tmall, както и от други услуги като онлайн разплащания. По този начин китайската компания се разраства в различни сектори и е конкурент едновременно на гиганти като eBay, Amazon.com и PayPal. Alibaba държи около 80% от интернет търговията в Китай, където нарастващите приходи и достъп до интернет на потребителите водят до бум на този сектор. За 12-те месеца, завършили през юни, компанията е обработила продажби на стойност 296 млрд. долара.

Официалното обявяване на финансовите резултати е част от подготовката за излизането на групата на борсата. В началото на септември Alibaba започва роудшоу пред потенциални инвеститори, което тръгва от Азия и ще се прехвърли в САЩ. Ако всичко мине по план, търговията с акции на Alibaba на Нюйоркската стокова борса ще започне след 15 септември.

Мобилен бизнес

На срещите с инвеститори Alibaba вероятно ще иска да обърне внимание на разрастването на мобилния си бизнес. Близо една трета от брутния обем на продажбите, извършени от платформите на компанията, са били през мобилни устройства. Преди година делът на мобилните продажби е бил едва 12 на сто. Делът на активните месечни потребители, използващи мобилни устройства, е нараснал с 15% до 188 млн.

Тези тенденции трябва да убедят инвеститорите, че няма да се повторят проблемите с други големи технологични борсови дебюти като този на Facebook през 2012 г. Когато стана публична, социалната мрежа тепърва започваше да въвежда методи за монетизиране на рекламите на мобилни устройства въпреки масовото преминаване на потребителите към смартфони и таблети. Към второто тримесечие на тази година приходите от мобилни реклами вече съставляват 62% от всички продажби на Facebook.

Не всички данни, обявени от Alibaba, са толкова положителни. Оперативният марж на печалба е спаднал до 43.4% спрямо 50.3% за същото тримесечие на миналата година. Освен това, ако се изключат еднократните фактори, оперативната печалба е нараснала с по-малко впечатляващите 26% до 1.1. млрд. долара. Alibaba също така обяви, че възнамерява да поддържа стратегията си за придобиване на обещаващи бизнеси както в Китай, така и в САЩ.

По-малко от месец преди първичното си публично предлагане Alibaba Group публикува финансови резултати, които трябва да демонстрират пред пазарите каква добра инвестиция са акциите й. Китайският лидер в електронната търговия обяви, че печалбата му почти се е утроила за тримесечието, завършило на 30 юни, достигайки 2 млрд. щатски долара (голяма тях от тях идва от собствеността й в UCWeb и OneTouch). Приходите на групата се нараснали с 46% за периода, достигайки 2.5 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    today avatar :-|
    today

    Тука си заслужава да се купят акции.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.