Преструктурирането на Samsung продължава
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Преструктурирането на Samsung продължава

Reuters

Преструктурирането на Samsung продължава

Конгломератът ще консолидира две от звената си за 2.5 млрд. долара

2921 прочитания

Reuters

© Reuters


Samsung Group обяви, че ще консолидира своя корабостроителен и инженерен бизнес като поредната стъпка от преструктурирането си, съобщи Financial Times. Южнокорейският конгломерат предприема този ход поради евентуалните промени в управителния борд на компанията, както и заради колебливото представяне на двата сегмента в последно време.

Сливането

Samsung Engineering ще се влее в Samsung Heavy Industries в опита на двете компании да развият своя международен бизнес. Samsung Heavy, който е вторият по големина корабостроител в света, ще емитира 94 млн. нови акции за акционерите на Samsung Engineering. Стойността на транзакцията е 2.5 млрд. долара.

Обединението очаква продажбите да достигнат 39 млрд. долара към 2020 г. "Инвеститорите очакват прогнозираните дългосрочни синергии от поглъщането да повишат конкурентоспособността на компанията", твърди анализатор от NH Investment & Securities. След обявяването на сливането акциите на Samsung Heavy се повишиха с 6.2%, докато тези на Samsung Engineering отчетоха ръст от 13%.

Освен кораби Samsung Heavy произвежда и заготовки за мостове, както и съоръжения за вятърна енергия. В инженерния сегмент пък се произвеждат рафинерии, енергийни системи за промишлени съоръжения и горивни инсталации. Обединеното подразделение, което ще бъде факт през декември, ще разполага с над 21 000 души работна ръка.

"Комбинирането означава, че сега ние ще можем да предлагаме на клиентите си решения, обхващащи както морския, така и сухопътния бизнес, включително и петролния сектор", коментират от корабостроителното звено.

Необходима консолидация

Две са основните причини, поради които от Samsung Group предприемат сливането. От една страна, продължават проблемите в ръководството, след като 72-годишният председател на корпорацията Ли Кун Хи остава в болница. "Конгломератът трябва да опрости своята бизнес структура чрез консолидация и съпътстващи дейности, което ще позволи управлението на звената да бъде разпределено между децата на Ли", споделят от сайта Сhaebul.com, който анализира корпоративния бизнес на Samsung Group.

Поради свиването на корабостроителната индустрия поръчките значително намаляха и Samsung Heavy, чиято пазарна капитализация възлиза на 6.6 млрд. долара, отчете оперативна загуба от близо 360 млн. долара за първото тримесечие на 2014. Забавеното изпълнение на някои от международните проекти на Samsung Engineering пък доведе до оперативна загуба в размер на 900 млн. долара за миналата година, като това бе първият негативен резултат от 2003 насам.

Реконструкция

Подобни преструктурирания на бизнеса бяха наложени от южнокорейското правителство заради сложната структура на акционерите в местните корпорации. Както в Samsung, така и в други конгломерати отделните подразделения притежават акции едно в друго, което позволява на семейството на Ли ефективен контрол върху корпорацията въпреки малкия дял, който управлява директно. Новото правителство забрани създаването на нови структури от този тип, като предложи данъчни облекчения, за да насърчи по-доброто управление на корпорациите.

Samsung Group обяви, че ще консолидира своя корабостроителен и инженерен бизнес като поредната стъпка от преструктурирането си, съобщи Financial Times. Южнокорейският конгломерат предприема този ход поради евентуалните промени в управителния борд на компанията, както и заради колебливото представяне на двата сегмента в последно време.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK