Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 сеп 2014, 18:54, 5758 прочитания

"Медика" иска да използва маркетинговия опит на "Софарма"

Компанията планира да изнася повече продукция с нови договори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на лекарства и медицински консумативи "Медика" смята да използва помощ от "Софарма" в маркетинга и продажбите си, стана ясно от поканата за общо събрания на акционерите на "Медика". То е насрочено за 30 септември и на него ще се гласуват предложенията на ръководството за две големи сделки със свързаната компания – едната е за маркетинг, а другата е за пласиране на продуктите на "Медика" от представителства на "Софарма" в държави извън България.

Изпълнителният директор на "Медика" Стойчо Пангев уточни пред "Капитал Daily", че се надяват с всеки един от новите договори да направят икономия на разходи и да увеличат продажбите си. По отчет само за първото полугодие на тази година разходите им за продажби са 1.7 млн. лв., малко по-малко, отколкото за същото време на миналата година. Годишните разходи за маркетинг активности и търговия са около 3.6 млн. лв., показват отчетите. Досега "Медика" поддържа собствено звено за маркетинг и реклама, както и дистрибутор. За последния засега няма предложение да се закрива.


Предложението е годишните разходи за маркетинга да не надвишават 1 млн. лв. "Медика" е част от групата на "Софарма" - по-голямата компания държи пряко близо 11% от капитала й, а контролният дял от 83.5% е притежание на "Доверие Капитал", което е част от "Доверие обединен холдинг". "Софарма" и холдингът са свързани чрез Огнян Донев, който е и в надзора на "Медика". В групата е и най-големият по оборот доставчик на лекарства "Софарма трейдинг".

Реклама и износ

"Предстои гласуването на предложения за два договора - единият е за маркетинг и предвижда да плащаме до 5 млн. лв. за пет години, а в замяна да използваме специалистите и каналите за популяризиране на "Софарма", обясни Стойчо Пангев. По думите му крайната сума за възнаграждението вероятно ще е по-малка от 5 млн. лв., които са заложени като горна граница. Другото предложение към акционерите е "Медика" да продава на "Софарма" свои продукти с цел експорт. За сключването на сделките се иска одобрение от общото събрание, защото представляват голям дял от активите на дружеството. На събранието няма да имат право на глас заинтересуваните от бъдещите договори лица. "Не предвиждаме промяна на маркетинговата ни политика, със сигурност от договорите ще имаме ползи. Досега с рекламата и маркетинга се е занимавало нашето търговско звено, сега планираме да разширим тази дейност", уточни Стойчо Пангев. От "Софарма" обясниха, че това са нормални търговски сделки, в които няма нещо особено.



Подобрение на експорта

Отчетът на "Медика" показва ръст в износа за първото шестмесечие, като спрямо същия период на миналата година увеличението е с 62% до 2.55 млн. лв. За сравнение – приходите от българския пазар надминават 7 млн. лв. В доклада към материалите за общото събрание е изброено подробно с кои дружества на "Софарма" зад граница ще се сключат договори за износ на продукция на "Медика" и на каква стойност ще е всеки от тях. За Украйна ще е за 30 млн. лв., а договорите за износ в Полша и Латвия ще са за по 3 млн. лв. във всяка държава. Всички стойности са без ДДС, а договорите са за по пет години, става ясно от материалите. На общото събрание ще бъде гласувано и предложение за преместване на "Медика" в офиси на "Софарма тауър" на ул. "Лъчезар Станчев" в София. Компанията ще е там под наем, а наемодател е "Софарма имоти". Ако акционерите одобрят, преместването ще е след 1 ноември, а за следващите пет години компанията ще плати общо 600 хил. лв. наем без ДДС. За първото полугодие "Медика" има общо 1.22 млн. лв. печалба при 391 хил. лв. година по-рано. Приходите за периода за нараснали с над 9% до 9.75 млн. лв., а активите са оценени на 28.3 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 234 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 476 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартабак" отчете двуцифрен спад на печалбата

Холдингът има 49.4 млн. лв. приход от продажба на дъщерни дружества

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10