С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
39 3 сеп 2014, 17:34, 18363 прочитания

Шест причини Samsung да се страхува от iPhone 6

Анализаторите очакват Apple да възвърне загубените позиции с новите си продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Последните няколко години вероятно ще останат в историята на Samsung Electronics като златна епоха. Макар Apple да положи основните на смартфон индустрията с първия iPhone през 2007 г., разрастването на южнокорейската компания е значително по-бързо. От 2010 г. насам делът на  Samsung на пазара на смартфони се е увеличил четворно до 31%. Същевременно  Apple почти не е помръднал на ниво от около 15%, показват данните на изследователската фирма IDC.

Но щатската компания може би най-после е успяла да събере точните съставки, за да обърне тенденциите, пише Bloomberg в свои анализ. На 9 септември Apple ще представи не само нов телефон, вероятно наречен iPhone 6, но и детайли около дългоочаквания "умен часовник", който трябва да работи в комбинация с телефона. Очаква се iPhone 6 да предложи на потребителите по-голям екран и иновативна система за онлайн плащания. Новите възможности на iPhone носят потенциал за значима промяна на пазара, която ще остави назад линията Galaxy на  Samsung, отбелязва Bloomberg. Медията изтъква шест причини, поради които премиерата на новия флагман на Apple може да е лоша новина за корейския конкурент.


1. Повече конкуренция при големите екрани
От пускането на първия iPhone размерът на екана на му се е увеличил едва с половин инч. Същевременно в световен мащаб смарфоните с големи екрани добиват все повече популярност, от което печели основно Samsung. През миналата година устройства с екрани от над 4.5 инча са осигурили една трета от всички продажби, а през 2014 г. се очаква делът им да достигне 44%. Според източници на Bloomberg Apple планира да пусне на пазара смартфони с 4.7- и 5.5-инчови екрани. "Няколко години Samsung нямаше реална конкуренция при големите смартфони – сега това конкурентно предимство просто ще изчезне", коментира Джийн Мунстер, анализатор в Piper Jaffray.

2. Мобилни разплащания
След години на разработка Apple ще представи платформа за разплащане, чрез която собствениците на iPhone ще могат да пазаруват в определени магазини чрез устройствата си. IPhone 6 ще съдържа специален чип, който ще предава сигурно информацията до системата на търговските обекти. Компанията вече има сключени договори с Visa, MasterCard и American Express за обслужване на системата. Според анализаторите е малко вероятно потребителите масово да се откажат от реалните си портфейли и да ги заменят с виртуални. Apple обаче има по-голям шанс да промени навиците им от Google, които също се опитват да наложат подобна услуга.

3. Умен часовник
Samsung прави "умни часовници" вече цяла година, а през май представи Sami and Simband – набор от софтуерни и хардуерни стандарти, които всяка компания може да използва за създаване на собствени устройства и приложения в тази сфера. Засега обаче на пазара не се забелязват признаци, че Samsung успява да развие сегмента. Устройството на Apple, които някои наричат iWatch, няма да се появи на пазара до следващата година. Експертите обаче не очакват дотогава да се появи конкурент, който да заплаши потенциалния успех на Apple.



4. Корпоративни амбиции
Apple вече се е утвърдил като основен доставчик на телефони и таблети за бизнеса - на пръв поглед, без да полага специални усилия. Samsung от своя страна трябва да работи още много, за да спечели доверието на корпоративния свят. Част от проблема е зависимостта от операционната система на Google – Android. Едва една пета от потребителите й използват последната версия на софтуера, което ги прави по-уязвими към различни видове атаки. Samsung полага усилия, за да преодолее тези проблеми, включително с разработването на софтуер за управление на сигурността на устройствата на служителите, наречен Knox. Засега обаче компанията не успява да постигне значителни успехи на корпоративния пазар.

5. Apple се връща в играта
След смъртта на Стив Джобс през 2011 г., компанията загуби не само изпълнителния си директор, но и технологичен и маркетинг визионер, който осигури успеха на Apple с кампании като "Think Different," "There’s an App for That" и "I’m a Mac". В последните години компанията не успява да впечатли потребителите с реклама или нови продукти. Същевременно рекламната агенция на Samsung 72andsunny излезе с успешна кампания, присмиваща се на най-ценния актив на конкурента си – фанатичните фенове, готови да се редят дни наред на опашки при премиерата на нов модел iPhone. Последните рекламни кампании на Apple обаче отбелязват по-големи успехи от конкуренцията. Apple залага и на носталгията – представянето на 9 септември ще се проведе в същия колеж в Калифорния, където се били премиерите на Macintosh през 1984 и на iMac през 1998 г.

6. Разработчиците обичат  Apple
Невероятният растеж на Samsung през последните години дойде на фона на сравнителна статичност при Apple. Компанията не е представила нова категория продукти след таблетите  iPad през 2010 г. Това обаче е дало на разработчиците на приложения да опознаят добре мобилните устройства на Apple. Вече има създадени над 1.2 млн. приложения за тях, които са генерирали продажби за над 20 млрд. долара – далеч над резултатите на Android. "Ако Apple удари пазара с добри, уникални нови продукти, това наистина ще върне  Samsung назад", казва в заключение Джийн Мунстер от Piper Jaffray.
Война за индийския смартфон пазар

Освен възраждането на Apple Samsung е изправена и пред бърза загуба на пазарен дял в нововъзникващите икономики. От тази гледна точка обявеното партньорство между Google и индийски производители на телефони ще засили още повече конкуренцията на пазара на бюджетни смартфони, отбелязва Reuters. Micromax Infomatics, Karbonn Mobiles и Spice Group са първите компании, възползвали се от инициативата на Google - Android One, която цели да увеличи достъпа до интернет чрез производството на евтини устройства. Компаниите ще получат сертификати за производство на ключови хардуерни части, което ще им позволи да пуснат на пазара в най-скоро време бюджетните смартфони. Индия е третият най-голям и същевременно най-бързо разрастващият се пазар на смартфони в света. Заливането на пазара с нови евтини предложения ще увеличи значително ценовия натиск върху Samsung, която разчита на устройства с по-висок марж на печалба. "Голямата заплаха за Samsung е, че Android One ще ускори надпреварата в най-евтиния сегмент на смартфон пазара. Google е партньор на Samsung, но тази инициатива превръща и във враг", коментира Нийл Маусън, анализатор в Strategy Analytics. Според него южнокорейската компания ще е принудена да преосмисли стратегията си за ниския и средния клас устройства, особено предвид очакваната загуба на позиции във високия клас за сметка на Apple.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 75 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 333 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Norwegian Cruise придобива конкурента си Prestige Cruises за 3 млрд. долара

Нарастващата средна класа в Китай и Индия се очаква да е двигател на сектора

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10