Шест причини Samsung да се страхува от iPhone 6
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шест причини Samsung да се страхува от iPhone 6

Reuters

Шест причини Samsung да се страхува от iPhone 6

Анализаторите очакват Apple да възвърне загубените позиции с новите си продукти

18514 прочитания

Reuters

© Reuters


Последните няколко години вероятно ще останат в историята на Samsung Electronics като златна епоха. Макар Apple да положи основните на смартфон индустрията с първия iPhone през 2007 г., разрастването на южнокорейската компания е значително по-бързо. От 2010 г. насам делът на  Samsung на пазара на смартфони се е увеличил четворно до 31%. Същевременно  Apple почти не е помръднал на ниво от около 15%, показват данните на изследователската фирма IDC.

Но щатската компания може би най-после е успяла да събере точните съставки, за да обърне тенденциите, пише Bloomberg в свои анализ. На 9 септември Apple ще представи не само нов телефон, вероятно наречен iPhone 6, но и детайли около дългоочаквания "умен часовник", който трябва да работи в комбинация с телефона. Очаква се iPhone 6 да предложи на потребителите по-голям екран и иновативна система за онлайн плащания. Новите възможности на iPhone носят потенциал за значима промяна на пазара, която ще остави назад линията Galaxy на  Samsung, отбелязва Bloomberg. Медията изтъква шест причини, поради които премиерата на новия флагман на Apple може да е лоша новина за корейския конкурент.

1. Повече конкуренция при големите екрани

От пускането на първия iPhone размерът на екана на му се е увеличил едва с половин инч. Същевременно в световен мащаб смарфоните с големи екрани добиват все повече популярност, от което печели основно Samsung. През миналата година устройства с екрани от над 4.5 инча са осигурили една трета от всички продажби, а през 2014 г. се очаква делът им да достигне 44%. Според източници на Bloomberg Apple планира да пусне на пазара смартфони с 4.7- и 5.5-инчови екрани. "Няколко години Samsung нямаше реална конкуренция при големите смартфони – сега това конкурентно предимство просто ще изчезне", коментира Джийн Мунстер, анализатор в Piper Jaffray.

2. Мобилни разплащания

След години на разработка Apple ще представи платформа за разплащане, чрез която собствениците на iPhone ще могат да пазаруват в определени магазини чрез устройствата си. IPhone 6 ще съдържа специален чип, който ще предава сигурно информацията до системата на търговските обекти. Компанията вече има сключени договори с Visa, MasterCard и American Express за обслужване на системата. Според анализаторите е малко вероятно потребителите масово да се откажат от реалните си портфейли и да ги заменят с виртуални. Apple обаче има по-голям шанс да промени навиците им от Google, които също се опитват да наложат подобна услуга.

3. Умен часовник

Samsung прави "умни часовници" вече цяла година, а през май представи Sami and Simband – набор от софтуерни и хардуерни стандарти, които всяка компания може да използва за създаване на собствени устройства и приложения в тази сфера. Засега обаче на пазара не се забелязват признаци, че Samsung успява да развие сегмента. Устройството на Apple, които някои наричат iWatch, няма да се появи на пазара до следващата година. Експертите обаче не очакват дотогава да се появи конкурент, който да заплаши потенциалния успех на Apple.

4. Корпоративни амбиции

Apple вече се е утвърдил като основен доставчик на телефони и таблети за бизнеса - на пръв поглед, без да полага специални усилия. Samsung от своя страна трябва да работи още много, за да спечели доверието на корпоративния свят. Част от проблема е зависимостта от операционната система на Google – Android. Едва една пета от потребителите й използват последната версия на софтуера, което ги прави по-уязвими към различни видове атаки. Samsung полага усилия, за да преодолее тези проблеми, включително с разработването на софтуер за управление на сигурността на устройствата на служителите, наречен Knox. Засега обаче компанията не успява да постигне значителни успехи на корпоративния пазар.

5. Apple се връща в играта

След смъртта на Стив Джобс през 2011 г., компанията загуби не само изпълнителния си директор, но и технологичен и маркетинг визионер, който осигури успеха на Apple с кампании като "Think Different," "There’s an App for That" и "I’m a Mac". В последните години компанията не успява да впечатли потребителите с реклама или нови продукти. Същевременно рекламната агенция на Samsung 72andsunny излезе с успешна кампания, присмиваща се на най-ценния актив на конкурента си – фанатичните фенове, готови да се редят дни наред на опашки при премиерата на нов модел iPhone. Последните рекламни кампании на Apple обаче отбелязват по-големи успехи от конкуренцията. Apple залага и на носталгията – представянето на 9 септември ще се проведе в същия колеж в Калифорния, където се били премиерите на Macintosh през 1984 и на iMac през 1998 г.

6. Разработчиците обичат  Apple

Невероятният растеж на Samsung през последните години дойде на фона на сравнителна статичност при Apple. Компанията не е представила нова категория продукти след таблетите  iPad през 2010 г. Това обаче е дало на разработчиците на приложения да опознаят добре мобилните устройства на Apple. Вече има създадени над 1.2 млн. приложения за тях, които са генерирали продажби за над 20 млрд. долара – далеч над резултатите на Android. "Ако Apple удари пазара с добри, уникални нови продукти, това наистина ще върне  Samsung назад", казва в заключение Джийн Мунстер от Piper Jaffray.

Война за индийския смартфон пазар

Освен възраждането на Apple Samsung е изправена и пред бърза загуба на пазарен дял в нововъзникващите икономики. От тази гледна точка обявеното партньорство между Google и индийски производители на телефони ще засили още повече конкуренцията на пазара на бюджетни смартфони, отбелязва Reuters. Micromax Infomatics, Karbonn Mobiles и Spice Group са първите компании, възползвали се от инициативата на Google - Android One, която цели да увеличи достъпа до интернет чрез производството на евтини устройства. Компаниите ще получат сертификати за производство на ключови хардуерни части, което ще им позволи да пуснат на пазара в най-скоро време бюджетните смартфони. Индия е третият най-голям и същевременно най-бързо разрастващият се пазар на смартфони в света. Заливането на пазара с нови евтини предложения ще увеличи значително ценовия натиск върху Samsung, която разчита на устройства с по-висок марж на печалба. "Голямата заплаха за Samsung е, че Android One ще ускори надпреварата в най-евтиния сегмент на смартфон пазара. Google е партньор на Samsung, но тази инициатива превръща и във враг", коментира Нийл Маусън, анализатор в Strategy Analytics. Според него южнокорейската компания ще е принудена да преосмисли стратегията си за ниския и средния клас устройства, особено предвид очакваната загуба на позиции във високия клас за сметка на Apple.

 

Последните няколко години вероятно ще останат в историята на Samsung Electronics като златна епоха. Макар Apple да положи основните на смартфон индустрията с първия iPhone през 2007 г., разрастването на южнокорейската компания е значително по-бързо. От 2010 г. насам делът на  Samsung на пазара на смартфони се е увеличил четворно до 31%. Същевременно  Apple почти не е помръднал на ниво от около 15%, показват данните на изследователската фирма IDC.

Но щатската компания може би най-после е успяла да събере точните съставки, за да обърне тенденциите, пише Bloomberg в свои анализ. На 9 септември Apple ще представи не само нов телефон, вероятно наречен iPhone 6, но и детайли около дългоочаквания "умен часовник", който трябва да работи в комбинация с телефона. Очаква се iPhone 6 да предложи на потребителите по-голям екран и иновативна система за онлайн плащания. Новите възможности на iPhone носят потенциал за значима промяна на пазара, която ще остави назад линията Galaxy на  Samsung, отбелязва Bloomberg. Медията изтъква шест причини, поради които премиерата на новия флагман на Apple може да е лоша новина за корейския конкурент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

39 коментара
  • 1
    chaosfire avatar :-|
    chaosfire

    Статия очевадно платена от Apple. Те вече загубиха "войната" по същия начин по който това стана с PC-тата.

  • 2
    ngenchev. avatar :-?
    ngenchev.

    Не съм съгласен. АйФон все още държи огромен пазар с 4-5 модела телефон, докато Самсунг държат 31%, но с 60 модела. Самсунг може да се купи за под 100лв, но АйФон не, така че има огромна разлика спрямо бройки/качество. И Опел са масови коли в цяла Европа, но Ауди са по-добри нали?

  • 3
    chaosfire avatar :-|
    chaosfire

    Мда. И Apple са по-добри компютри, но света използва масово PC-та. Същото е с Андорид. И Самсунг не са единствените.
    Да не говорим за развиващите се пазари, където никой не е луд да троши пари за Apple. Чисто технически Apple не предлага нищо повече. А доколкото е "по-добро" е доста субективно.

  • 4
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Samsung = Gnusmas (прочетено наобратно). Преди 2,5 год си купих таблет 10.1 за 1200 лв детето гледа на него филмчета когато пътуваме (рядко) и играе игрички (2-3 пъти месечно). След това "интензивно" натоварване, преди няколко седмици изведнъж спря да работи. От великия сервиз К&К след 2 седмично умуване ме успокоиха, че за 500 лв ще го излекуват. Thank you very much Gnusmas. Никога повече!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    В НТС е истината :)

  • 6
    voxy avatar :-|
    voxy

    не виждам нито една причина, ако наистина бяха това причините, то Самунг няма от какво да се страхуват, но специално внимание заслужава последната
    6. Разработчиците обичат Apple

    която напълно доказва фенщината в тази статия, истината е че разработчиците обичат Apple и Android, но най-много ги интересуват парите, това е което всички обичат и там няма място за сантименти всичко е бизнес

    а иначе последната седмица всички фенове на известните личности и голотиите трябва да благодарят на некадърността на разработчиците на iCloud на Apple

  • 7
    mamarinov avatar :-|
    Marinov Martin

    Apple изгубиха преднината си! Факт! Защото го няма мотора (a.k.a. визионера) и защото да копираш винаги е по-лесно от това да твориш, а масата от хора са по-заинтересувани от цената, а не от иновативността. iPhone6 няма да им помогне много, защото Google вече са пред тях, а това е една компания, зад която стои правителството на USA. Защо - всеки сам може да си отговори.

  • 8
    ishamael avatar :-|
    Elan Morin

    До коментар [#6] от "voxy":

    Разработчиците наистина обичат Apple понеже работят на един и същ хардуер. Андроид телефоните са много разлчини и създават много главоболия, включително и в компанията, в която работя.

  • 9
    voxy avatar :-|
    voxy

    До коментар [#8] от "Elan Morin":

    броят на приложенията в стора на андроид е най-добрия показател, а някой да каже кой какво обича е доста субективно особено за разработчици

  • 10
    sirpsychosexy avatar :-|
    sirpsychosexy

    ако трябва да вярваме на приказките на феновете на апъл (не, че им вярваме де), новият айфон е лоша новина за компанията от Купертино. сега ще ви припомня защо:
    вие може да сте забравили, но аз помня как привържениците на ябълката се кълняха, че видите ли, 3,5 инча дисплей са им напълно достатъчни и те никога, ама никога не биха си купили смартфон с по-голям екран. тези ми ти мизерни 3.5 инча били плод на сложни изчисления за ергономичност и разни други такива недомислици, които ме е срам (заради самите тях) да повторя.
    ето защо драги приятели, айфон 6 би могъл да е лоша новина единствено за апъл. но ние знаем, че всъщност не е. защото няма нищо по-неустойчиво на обещания и клетви от дай-хард фен на апъл.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK