Най-големите транспортни компании: Инвестиции въпреки трудния пазар

Секторът на превозите се движи от ръста при частните компании

БДЖ остава болният в българския транспорт
БДЖ остава болният в българския транспорт
БДЖ остава болният в българския транспорт    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
БДЖ остава болният в българския транспорт    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Множество проблеми за всички, силно присъствие на държавните и общинските дружества в сектора, свиване на някои от големите и добре познати компании, но и забележим ръст на други, най-вече инвестирали в бизнеса си през изминалата година. Така може да се обобщи 2013 г. за транспорта в България.

Общата тенденция в транспорта обаче е ясна - големите компании не са застраховани, че ще останат лидери на пазара, а най-растящите дружества са тези, движени от частната инициатива и склонни да инвестират и да разширяват дейността си. Видно е и друго, впрочем за пореден път - транспортът е от малкото сектори, които имат потенциал за ръст и го реализират дори на фона на липсата на национална стратегия за развитието му.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    filip_kostov81 avatar :-|
    felipeeee
    • + 16

    За пореден път се вижда, че фирмите, които инвестират в подобрения, запазват печеливши позиции, макар и в сравнение с други години да не покриват тавана на печалбите. Докато транспортният отрасъл е стабилен и перспективен, няма място за притеснение.

    Нередност?
  • 2
    nikitovanch avatar :-|
    nikitovanch
    • - 4
    • + 10

    Вижда се и още нещо... Комунягите са разказали играта на Държавните Железници, което ще рече, че пак някой друг ще трябва да се разправя с тях... Още едно доказателство, че държавата няма капацитет да управлява подобен тип компании. Политиците толкова много крадат, че направо се оливат...

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 8

    (НКЖИ) - предприятието, отговорно за жп линиите и гарите в страната. Това обаче не означава, че превозите по релси са се увеличили драстично - зад първото място в класацията се крият огромни дотации от държавата. От 309 млн. лв. общи приходи, от реална дейност идват едва около 70 млн. лв., като за 2012 г. числото е било 85 млн. лв. Прогнозите за 2014 г. са още по-негативни – 54.5 млн. лв.

    >>> Че това е по-зле и от тутуна, бе...55 млн. оборот, 255 млн. субсидия...Това са порядъци на загуби, доскоро типични само за електроенергийната система и заради които паднаха 2 правителства. Къде го онзи варненския герой, да обяснява за планините товари, задаващи се от ЖП тунела под Босфора... Дошъл от Варна, ама много бързо научил номерата от жълтите павета "Бате, народо е прост, слушай са, излизаш пред телевизоро и им кааш така..., турчино прай тунел под Босфоро, трено иде. 3-4 години че кихате по 300 милиона и неъ и питате повече, а след 5 години само че лЕжите на сЕнка и че си брОите парите от транзито. Ама първо требе ъ се фкарат кинти, иначе не стааа. Ингилизо е казАл, не съм богат ъ купуъм ефтино..."

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 14

    А да докараш на загуба национално летище-монополист в столица на ЕС, необезпокоявано от никакви лоу-кост алтернативи, също ще влезне в златния списък на чиновническите постижения. По-точно казано, партийните достижения, защото правителството го излъчва управляващата партия. Истинският управляващ на т.нар. "държавна собственост" са партийните лидери. Не видим ли още в първите 2-3 месеца от новото правителство стремеж за разтоварване от държавна собственост, значи ще приключат управлението си толкова безславно, колкото всички други. Изкарване на пълен мандат ще се счита за исторически успех, а повтарянето на мандата ще се брои за бълнуване.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал