С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 7 сеп 2014, 14:47, 6811 прочитания

Lego e новият крал в индустрията на играчките

Холивуд помогна на датската компания да увеличи приходите и печалбата за първото полугодие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датският производител на играчки Lego зае лидерската позиция в сектора, след като изпревари по приходи основния си конкурент Mattel, съобщава Financial Times. Датските конструкторни блокчета станаха по-популярни от "Барби", регистрирайки приходи за първото полугодие в размер на 2 млрд. долара, което надвишава с 11% резултатите от миналата година. Приходите на американската компания за полугодието намаляват със 7% до малко над 2 млрд. долара. Lego отчете 12% ръст на оперативната печалба за първите шест месеца, която достигна 635 млн. долара. Mattel от своя страна ще трябва да се задоволи с далеч по-скромните 7.2 млн. долара оперативна печалба, след като придобиването на Mega Brands за 460 млн. долара натежа сериозно върху резултатите на американския производител.

Доброто представяне на китайския пазар и отличните резултати на филма The Lego Movie са основна причина за продължаващото възходящо представяне на компанията. "Приходите ни са повече от утроени в сравнение с отчетените резултати за същия период от преди шест години", заяви изпълнителният директор Юрген Виг Кнудсторп.


Причини за успеха

Lego, която само преди десетилетие имаше големи проблеми и не беше сигурно дали ще продължи да съществува, се завърна като най-силния играч в индустрията. Успехът на компанията се свързва с филмови заглавия като "Междузвездни войни" и "Хари Потър". Главният двигател на гръмкото завръщане обаче е филмът The Lego Movie, станал водещо заглавие в годишната класация на киносалоните, и със заглавна песен към него Everything is Awesome – "Всичко е страхотно".

"Развълнувани сме от успеха на филма, който значително повиши продажбите ни през първата половина на 2014. "The Lego Movie" е израз на креативния потенциал у нас, който е в основата на продуктите, които създаваме", споделя Джон Гудуин, финансов директор на Lego.



"Продажбите на конструкторите в Европа, Америка и Азия нараснаха значително, което е повече от задоволително на фона на бавния старт, който пазарът направи в началото на 2014", допълва Гудуин.

Това е другият фактор, задвижил сериозния ръст на Lego. Бизнесът на компанията на пазара в Китай, където датският производител предизвика истински бум с първата си фабрика, нарасна с повече от 50% за първото полугодие. "Потенциалът в Азия е огромен и ние все още се учим как най-добре да го използваме. Новият офис в Шанхай и новата фабрика ще ни позволят на разположим стратегически важни функции близо до нашите клиенти, респективно децата и родителите в Китай и Азия", коментира оперативният директор на Lego Бали Падa.

Тайната на успеха за датската компания пък се крие във факта, че по фабричен път производителят успява да превърне пластмаса, струваща 1 долар за килограм, в играчки, които продава на цена около 75 долара за килограм.

Конструкцията на пазара

Пазарът на играчките се оценява на 8.3 млрд. долара за миналата година и се очаква размерът му да се увеличи до почти 13 млрд. долара през 2018 г., смятат експертите от Euromonitor. Датската компания изпревари през 2013 г. своя съперник Pawtucket и зае втората позиция в класацията, а след като през тази година нетните продажби на производителя на "Барби" се понижиха със 7%, Lego стана световен лидер.

Все още не е ясно до какъв размер ще достигнат приходите на Lego, тъй като традиционно компанията реализира голяма част от продажбите в последните седмици преди Коледа. Очаква се постъпленията да нараснат допълнително, след като в края на юни излезе DVD версията на The Lego Movie. Продажбите на датския производител отбелязват сериозен ръст на фона свиващата се индустрия, която в последните години беше засегната от навлизането на таблетите и смартфоните.

Lego, чието име произлиза от датското словосъчетание за "играй добре", се контролира от семейството на дърводелеца Оле Кирк Кристиансен, който основава бизнеса през 1932 г. Неговият правнук Келд Кирк Кристиансен е най-богатият датчанин, а състоянието му се оценява на 7.2 млрд. долара според данни на Bloomberg.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1349 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BP е изправена пред глоби за още 18 млрд. долара

Досега компанията е платила 42 млрд. долара заради разлива в Мексиканския залив

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10