Starbucks отваря заведения за експресни поръчки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks отваря заведения за експресни поръчки

Starbucks отваря заведения за експресни поръчки

3462 прочитания

© DAVID RYDER


Американската верига Starbucks обяви, че планира да открие три нови вида заведения, които задоволяват вкуса както на ценителите кафето, които обичат да го пият бавно и на спокойствие, така и на онези почитатели на бързата консумацията "на крак", съобщава Businessweek. Това е част от стратегията й за световна експанзия.

Новата визия

През декември базираната в Сиатъл компания ще отвори първото по рода си Roastery and Tasting Room. От ръководството съобщиха за намеренията си да превърнат заведенията от този вид интегрирани места за пиене на кафе, културни средища и търговски зони. "Всичко, което сме разработили и научили за кафето, ни доведе до този момент. Roastery and Tasting Room е многостранно интерактивно средище, което ще промени бъдещето на кафето като специалитет", заяви Хауърд Шулц, председател, президент и изпълнителен директор на Starbucks.

Заведенията от среден ранг Reserve са другото, на което от компанията смятат да наблегнат. Наскоро Starbucks откри кафенета от този вид Колумбия и още за първата финансова година отчете над 1.5 млн. продажби. Reserve вече са достъпни в 21 държава, а от американската компания планират броя на пунктовете да бъде увеличен от 800 на 1500 в целия свят до края на следващата година.

Иновативно за Starbucks обаче ще бъде отварянето на 100 съвсем нови малки заведения за експресни поръчки, в които ще има по-малко разнообразие от храни.

"Еволюцията в нашите заведения е резултат от отношението на клиентите към достъпността, удобството и качеството на обслужването. Нивото, на което се намираме, ни дава уникалната възможност да предложим гъвкаво разнообразие от различни услуги, изпълнявайки основния ни принцип за качество на кафето", коментира Клиф Бъроус, президент на веригата за Америка.

Успехите

Близо 40% от приходите на компанията в САЩ се генерират на гишетата за пазаруване от автомобила и поради това от управителния борд са на мнение, че трябва да използват този капитал, за да повишат продажбите си и в останалите видове заведения. През юни Starbucks отчете 5% ръст на продажбите за осемнадесето поредно тримесечие на фона на повишението на печалбата с 23%, припомня The Wall Street Jurnal. Компанията се надява да отвори 1550 нови заведения през тази финансова година и 1600 през следващата. В момента Starbucks разполага с 20 863 заведения в 64 държави, включително и в България.

Американската верига Starbucks обяви, че планира да открие три нови вида заведения, които задоволяват вкуса както на ценителите кафето, които обичат да го пият бавно и на спокойствие, така и на онези почитатели на бързата консумацията "на крак", съобщава Businessweek. Това е част от стратегията й за световна експанзия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    avgustina avatar :-|
    Avgustina

    Не харесвам американските кофи за кафе. Обичам хубаво кафе. В малки порцеланови чашки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK