Китай удвои ръста на продажбите на Ikea

Reuters

Китай удвои ръста на продажбите на Ikea

Въпреки рецесията приходите на веригата за мебели скочиха с 5.9% до 28.7 млрд. евро за осемте месеца на годината

3962 прочитания

Reuters

© Reuters


Ръстът на продажбите на най-голямата верига за мебели в света Ikea почти се удвои от началото на годината въпреки рецесията, обхванала Южна Европа, съобщава Financial Times. Основна причина за положителните резултати е повишеното потребление е Китай, докато представянето на европейския пазар се определя като обнадеждаващо.

Удвояването

Продажбите в магазините на шведския гигант, работили повече от една финансова година, са се увеличили с 3.6% от началото на годината до август. Общите постъпления са нараснали с 5.9% до 28.7 млрд. евро, което е почти двоен ръст спрямо регистрираното за същия период на миналата година повишение от 3.2%. Компанията публикува отчети обикновено два пъти в годината, тъй като не е публична. Сега представя само приходите си, като в началото на следващата година ще обяви и печалбата си.

Въпреки добрите постижения резултатите все още не се доближават до целите, които Ikea си постави през 2012 г., за годишен ръст от поне 10%. Все пак от ръководството обявиха, че все още преследват целта си за удвояване на годишните продажби до 50 млрд. евро към 2020 г. "Ще има години, в които прогресът ще бъде по-голям, и други, в които ще бъде по-малък. Виждаме, че световната икономика се стабилизира. Получаваме позитивни сигнали от Южна Европа", коментира Петер Агнефьел, изпълнителен директор на Ikea.

С най-голям принос за увеличението на продажбите е пазарът в Китай, в Северна Америка шведската верига също се е представила доста прилично, отчита Агнефьел. В Европа, където се генерират 70% от продажбите, увеличението е по-малко.

Ikea разполага с 315 магазина в 26 държави по света. След като Петер Агнефьел зае поста на изпълнителен директор, заменяйки създателя на веригата Ингвар Кампрад, прекрати практиката веригата да отваря по около 20 - 25 магазина всяка година. Вместо това за 2012 г. работа започнаха само 5 нови обекта, а през миналата година врати отвориха 12.

Стратегията

Ikea се опитва да стане далеч по-отговорна към различните си видове клиенти. За да изпълни това, шведската компания реши да отвори магазини и в централните части на градовете, за да бъде по-близо до потребителите си. Такива наскоро бяха открити в германското пристанище Хамбург и в английските градове Саутхямптън и Ковънтри. Доскоро шведският гигант разполагаше своите центрове единствено в покрайнините на градовете. "Виждаме продължаващата урбанизация и все повече хора, които пътуват заедно. Естествено това се отразява на начина, по който ние мислим за развитието на нашия бизнес", заяви Агнефьел, който все още се съветва с предшественика си Кампрад.

Освен това веригата ще заложи по-сериозно на онлайн продажбите, които в последно време нарастват, и ще наблегне на своите услуги за доставка, за да не се налага клиентите да превозват сами мебелите. Също така се предвижда потребителите да могат да плащат на Ikea за монтаж на мебелите, които са си купили.

Ikea развива бизнес и на българския пазар от 2012 г. чрез гръцкото дружество Fourlis, което държи франчайз правата. През миналия месец компанията отчете увеличение на посетителите, на клиентите и на продажбите през последните три каталожни години. Дружеството планира да увеличи каналите на продажба чрез електронна търговия и чрез специални центрове за поръчка и доставка, съобщи тогава управителят на софийския магазин на IKEA Тео Муратидис. През каталожната 2014 г. посетителите на IKEA в София надхвърлят 1.7 млн., което е ръст от 18% в сравнение с 2012 г., когато Fourlis стъпи в България. За същия период пазарувалите в софийския магазин са над 655 хил., което е увеличение от 22% спрямо 2012 г. Продажбите отбелязват 24% ръст и достигат 71.8 млн. лв., а пазарният дял на дружеството е 11%.

Ръстът на продажбите на най-голямата верига за мебели в света Ikea почти се удвои от началото на годината въпреки рецесията, обхванала Южна Европа, съобщава Financial Times. Основна причина за положителните резултати е повишеното потребление е Китай, докато представянето на европейския пазар се определя като обнадеждаващо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не е само ИКЕА (новите апартаменти в Китай искат мебели, а строителството е мащабно; на практика един мъж не може да се ожени ако няма жилище). И в по-добрите магазини на Европа продавачите чакат китайските туристи с пачки евро. Традицията исисква да се купуват подаръци за роднини, шефове и т.н., при това скъпи маркови стоки.

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "daskal1": шопинг туризма се появява, когато е налице цялата останала инфраструктура : комуникации, транспорт, култура. у нас тя липсва, отделните елементи не създават едно цяло.

    а фактът,че една консервативна фирма трудно успява да постигне целите си само по себе си говори за цялостната депресия налегнала системата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал