Силата на повечето компании от Силициевата долина е, че те се възползват максимално от необятния и богат вътрешен американски пазар. Доста от тях достигат завидни мащаби и пазарна капитализация дори и без да напускат пределите на САЩ. Доста от американските интернет компании се сблъскват с редица проблеми и трудности, когато се опитат да излязат на нови географски дължини. Това важи с пълна сила за континентална Европа, като част от причините се дължат на специфичния пазар, различната конкуренция и регулациите, които са доста по-различни от тези в САЩ. В подобна ситуация е изправена и Netflix – услугата за стриймване на видео и филми през интернет, която от следващата седмица ще е достъпна във Франция. Компанията вече навлезе във Великобритания, Ирландия, Холандия и скандинавските държави, но тепърва ще си прокарва път към континентална Европа, пише Economist
От Париж с любов
Традиционните телевизионни компании във Франция вече подготвиха отговор на американската фирма. Платеният канал Canal+ преди три години пусна собствена онлайн платформа за стриймване, която се казва CanalPlay. За да се опита да неутрализират ефекта на навлизането на Netflix, конкурентите подготвят нови програми, филми и различни екстри, с които да впечатлят повече местни потребители. Нейният германски конкурент Sky Deutschland намали цената на месечния абонамент за своята онлайн платформа Snap от 9 на 3.99 евро. Друг германски канал - ProSiebenSat 1, закупи голямо количество популярни американски сериали за своята онлайн услуга Maxdome.
Не само силната конкуренция от местните онлайн платформи може да тревожи Netflix. Европейският пазар за телевизия е доста по-различно развит от американския. Докато в САЩ месечният абонамент за кабелна тв варира около 70 - 80 долара, на Стария континент той е значително по-евтин. Това се дължи на силната конкуренция между доставчиците на телевизионен сигнал, което им налага да предлагат някои от възможностите безплатно, за да могат да привлекат или дори задържат потребителите си.
Пробивът на Острова
Подобна е ситуацията и във Великобритания, където конкуренцията от гиганти като Би Би Си е особено силна. Въпреки това за две години Netflix успя да покрие 10% от домакинствата. Наличието на хитови сериали като "Къща от карти" (House of Cards) и "В обувките на Сатаната" (българския превод на Breaking Bad) се оказват силен коз в полза на американската компания. Във Франция Netflix ще струва 7.99 евро на месец, но местните потребители няма да могат да гледат през кабелната телевизия, каквато опция имат британските абонати.
Затова и френските компании се опитват да направят своите услуги по-привлекателни и така удържат на натиска на щатската компания. Голямата въпросителна ще е оригиналното съдържание. Netflix ще разчита основно на американски сериали, филми и предавания, но ще трябва да навакса в набирането на местно съдържание. Което изисква допълнителни инвестиции. Германските и френските тв компании са си осигурили правата за подобно (като в някои случаи са и производители на такова) и няма да имат подобни проблеми.
Силата на повечето компании от Силициевата долина е, че те се възползват максимално от необятния и богат вътрешен американски пазар. Доста от тях достигат завидни мащаби и пазарна капитализация дори и без да напускат пределите на САЩ. Доста от американските интернет компании се сблъскват с редица проблеми и трудности, когато се опитат да излязат на нови географски дължини. Това важи с пълна сила за континентална Европа, като част от причините се дължат на специфичния пазар, различната конкуренция и регулациите, които са доста по-различни от тези в САЩ. В подобна ситуация е изправена и Netflix – услугата за стриймване на видео и филми през интернет, която от следващата седмица ще е достъпна във Франция. Компанията вече навлезе във Великобритания, Ирландия, Холандия и скандинавските държави, но тепърва ще си прокарва път към континентална Европа, пише Economist
4 коментара
Много слаба статия, а заключението е под всякаква критика.
стрийминга на нетфликс не е нищо особено... но в каталога по пощата има такива перли... и от сегашно и от едновремешно време... дето нийде не могат се намери...
Очакваше се Нетфликс да стъпи и на българсия пазар това лято. Има ли някаква информация за това?