Новият брой: Накъде след вота
Close

КЗП съди телекомите за високи неустойки

Обект на спора е дъжимото при предсрочно прекратяване на договорите

Reuters    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е подала колективен иск срещу трите телекома заради високите неустойки, които абонатите на компаниите трябва да платят при предсрочно прекратяване на договорите. Според ведомството и трите оператора - "Мобилтел", "Глобул" и БТК, използват една и съща неравноправна клауза в общите условия на срочните договори при предоставяне на мобилни услуги. Тя предвижда клиентите да заплатят прекомерно висока неустойка - всички месечни такси до изтичане срока на контракта, в случай на прекратяването му по тяхно желание, независимо по каква причина, поясняват от регулатора. Това става дори когато потребителят пожелае да прекрати договора заради лошо качество на услугите, неправилно или неточно изпълнение на договора от страна на доставчика, промяна на адреса за ползване на услугата и невъзможност от страна на телекома да я достави на новата му регистрация и други.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    today avatar :-|
    today
    • - 1
    • + 18

    На мене от Глобул ми поискаха 200 лева за да прекратят договора предсрочно и да си прехвърля номера, при положение, че таксите до края на договора бяха сумарно под 100.

    Нередност?
  • 2
    pcl04364460 avatar :-?
    pcl04364460
    • - 24
    • + 7

    И тях ги погват, както погнаха електроразпределителните дружества. Защото са частни. И защото си вършат работата в съответствие с калпавото законодателство, което беше въведено в последните години и трябва да оцеляват на фона на клиенти, които в по-голямата си част са некоректни платци. И защото идват избори и от някъде държавата трябва да кърпи липсите в бюджета. Особено калпаво е това, което се получи като краен продукт с последните изменения на Закон за защита на потребителите и което в момента служи на КЗП, за да се прави на новата "суперкомисия". Управниците създадоха мощни лостове за манипулация на общественото мнение с две, по мои наблюдения, крайно неподговтени комисии - КЗП и КЗК.

    Нередност?
  • kk_
    • - 4
    • + 14

    Доста дълго спа регулатора...Май някъде от чужбинско да са натиснали за промените, че съдейки по мълчанието по жалбите, които съм пускала до КРС за волностите в договорите на Глобул (куриер с обратна разписка и никакъв отговор в рамките на 2 години), не съм забелязала инициатива за защитаване на интересите на потребителите. Не че КЗП направиха нещо по въпроса ми - там все едно юриста на Глобул беше отговарял. Но как да е - всяка манджа си има магийка - вече се жаля за щяло и нещяло на Глобул - в 30 дневен срок са длъжни да отговорят. Това е моят символичен протест срещу тях - досега имам поне 10 жалби:)

    Нередност?
  • 4
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • + 17

    В допълнение на статията, можеше да има една кратка справка, колко приблизително са измъкнали за последните 10 години МТел и ГлоБул, под формата на такси, за предварително прекратени договори...! Или колко приблизително им се пада на година, чистата аванта!
    Имам чувството, че няма да са един или два милиона...! Доста повече, ще да са...! И като си спомня, че по едно време имах германска карта, с която плащах по-евтино, за да се обаждам в България (от България), е-е-е-е-х-х...!

    Нередност?
  • 6
    pen4o avatar :-|
    Daniel Ivanov
    • - 3
    • + 9

    Защо чак сега?
    Мобилните оператори за 15тина години изкараха милиарди на гърба на българина.
    То не бяха телефони за по хилядарка, дето в САЩ са по 200 долара, месечни такси, които ако не внимаваш се утрояват, роуминг, интернет. Подписваш две годишен договор и имаш право да го прекратиш единствено в предпоследния месец, а ако изпуснеш той се е подновил автоматично и щеш не щеш продължаваш, ако ли не трябва да плащаш неустойка.
    Ако не бяха регулациите от ЕС, още щяха да ни бримчат с ултра високи цени на разговорите.
    Смятайте как са гушили по министерства и регулатори, за да създадат подходящата среда за този грабеж.
    Ама това е положението като държавата е разграден двор. Всеки може да дойде и да започне да дои населението.

    Нередност?
  • 7
    365365 avatar :-|
    365365
    • + 2

    До коментар [#5] от "stoqn_trakiev":

    Как да вземеш под внимание брояч на телефон? Тя СИМ картата нали не е обвързана само с един.

    Нередност?
  • 8
    kombainera avatar :-|
    kombainera
    • + 1

    А защо само мобилните оператори? Моят сателитен оператор ми е сложил в договора фиксирана сума за неустойка от 100 лв. Т.е. ако 1 месец преди да изтече договора ми реша да го прекратя, операторът ще ми вземе неустойка за 6 месеца. Нищо чудно, че имат 150 млн. за сателит...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал