С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 17 сеп 2014, 17:16, 6319 прочитания

Българската компания Sponsia търси споделено финансиране онлайн

Фондът Eleven е подкрепил младите предприемачи с 50 хил. паунда чрез платформата Seedrs

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Sponsia е първият български стартъп, който е одобрен да се финансира чрез Seedrs – британска платформа за споделено финансиране (т.нар. crowdfunding). Дружеството ще се опита да набере 125 хил. паунда, като в замяна ще даде 10% от собствеността си на потенциални инвеститори. Sponsia изгражда онлайн платформа, която се опитва да събере организатори на събития със заинтересовани спонсори. В нея ивент мениджърите представят своите проекти и търсят евентуално финансиране и допълнително популяризиране. От своя страна различни компании могат да намерят ивенти, от които да имат маркетинг изгода. Seedrs е британски сайт за набиране на средства, подобен на Kickstarter, но за разлика от него подкрепилите даден проект няма да получат краен продукт или услуга, а дял в компанията, в която са вложили средства. Това позволява на дребни инвеститори да вложат малки суми пари (подобно на Kickstarter).

В случая Sponsia търси да събере 125 хил. паунда срещу 10% от собствеността, което преди набирането на средствата поставя оценка на компанията от 1.12 млн. паунда след приспадане на таксите и комисионите за сайта.

Липсващата брънка във веригата



До момента дружеството е събрало 51.7%, или 64.6 хил. паунда, като 50 хил. от тях са вложени от фонда за подпомагане на млади предприемачи Eleven, коментираха от Sponsia. Компанията е избрала този метод на финансиране поради факта, че съществува дупка между сийд фондовете (каквито са и Eleven) и бизнес ангелите. Освен това кампанията за набиране на средства чрез британската платформа ще помогне за популяризирането на услугата във Великобритания, коментираха от Sponsia.

"Seedrs дава елегантна възможност празнината между стартъп акселераторите и бизнес ангелите и инвестиционните фондове да бъде преодоляна, използвайки силата на множеството от по-дребни инвеститори, които участват с по-малки суми", коментира пред "Капитал Daily" Владимир Иванов, маркетинг експерт в Sponsia. Той допълни, че използването на платформата ще им помогне да изградят мрежа от контакти чрез дребните инвеститори във Великобритания, които да помогнат потенциалната експанзия на местния пазар.

Sponsia планира да вложи привлечените средства в разработката и усъвършенстването на своята платформа, навлизането на нови пазари, като се започне от Великобритания, и повишаване на продажбите. Стратегията на компанията включва наемането на двама нови програмисти, двама специалисти по продажбите и двама администратори за сайта на дружеството.



"Платформата до голяма степен е развита, но не е изцяло завършена, тъй като планираме да въведем нови функционалности и да подобрим наличните такива", коментира Иванов от Sponsia. В момента платформата е налична както за персонални компютри, така има и мобилно приложение за смартфони и таблети.

Събитие търси спонсор


Sponsia е основана през 2012 г. от Милен Иванов, който в момента е главен изпълнителен директор, и Теодосий Теодосиев – настоящ главен технически директор на компанията. Те създават бърз и лесен канал за комуникация между организаторите на събития и бизнеса, който може да има интерес да спонсорира определен тип ивенти. Sponsia не се ограничава само до големите корпорации и утвърдени марки. Идеята е всяка фирма да намери събитие, което да й помогне да популяризира своя бранд или услуга срещу евентуално финансиране. Така се позволява и на по-малките бизнеси (съответно и събития) да намерят подходящи партньори. В момента основния продукт на Sponsia e мобилно приложение свързано с платформата и акаунта на потребителите.

По данни на компанията в тяхната платформа има 400 регистрирани организатори на събития и над 1300 ивента. Някои от привлечените марки, които използват Sponsia, са Microsoft, Sanofi, Xerox, Jacobs, веригите магазини Plesio, Chivas Regal, Jameson и Devin. Чрез Sponsia са сключени над 40 сделки за спонсорство, като дружеството печели от процент при всяка осъществена транзакция. Като допълнителна възможност за монетизация компанията предлага на организаторите на събития и бизнеса възможност за реклама в платформата, както и консултантски услуги.

"До момента се наблюдава голям интерес от организаторите на събития - те са по-заинтересованата страна, защото имат директна нужда от спонсори, за да реализират събитията си", коментира Владимир Николов от Sponsia. Но допълва, че привличането на спонсори се оказва "бавен и труден процес". Затова компанията се опитва да привлече повече организатори на събития и така да се създаде една критична маса, която да превърне платформата в атрактивна услуга и за потенциалните спонсори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 3 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2219 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от жалби срещу конкурса за ремонт на Зимния дворец

Две компании протестират спирането на обществената поръчка за 41 млн. лв.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10