"Провидент файненшъл" ще инвестира 12 млн. лв. в България за 2014 г.

Компанията очаква да достигне национално покритие в страната до март следващата година

Плановете на компанията са в бъдеще да обслужва 100 хил. клиенти в България, обяви Щепан Попелка
Плановете на компанията са в бъдеще да обслужва 100 хил. клиенти в България, обяви Щепан Попелка    ©  "Провидент файненшъл България"
Плановете на компанията са в бъдеще да обслужва 100 хил. клиенти в България, обяви Щепан Попелка
Плановете на компанията са в бъдеще да обслужва 100 хил. клиенти в България, обяви Щепан Попелка    ©  "Провидент файненшъл България"

Общо 6.7 млн. лв. е инвестирала до края на първото полугодие на 2014 г. в българския пазар компанията за потребителски кредити "Провидент файненшъл България". Плановете й предвиждат до края на годината общата сума на инвестицията да достигне 12 млн. лв. Това съобщи Щепан Попелка, главен оперативен директор на дружеството, което е дъщерно на голямата британска компания за бързи заеми International Personal Finance (IPF). Средствата са били използвани за стартирането и развитието на бизнеса на групата на българския пазар, който започна през септември 2013 г.

В сряда "Провидент файненшъл България" представи резултатите от първата година от дейността си в страната. След първите си 12 месеца работа на местния пазар компанията вече има над 5000 активни клиенти, а амбициите й са към момента, в който достигне пазарна зрялост, да обслужва 100 хил. души, посочва Попелка. Идеята е към този бъдещ момент дружеството да работи с над 1200 служители и самонаети кредитни консултанти в сравнение с настоящите над 300.

Към момента компанията има девет основни клона – в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Шумен, Велико Търново, Плевен и Русе, като освен това обслужва клиенти в още 10 офиса в по-малките градове. Очакванията са към март 2015 г. да бъде постигнато и национално покритие на градското население, съобщават от "Провидент файненшъл България".

Специфичен модел

Характерно за бизнес модела на групата, която работи на осем пазара по света, е отпускането на бързи потребителски кредити в домовете на клиентите. След изтеглянето на заема клиентите могат да избират дали да погасяват дължимите седмични вноски по банков път, или отново да бъдат посещавани от представител на компанията в дома си, като заплащат допълнителна такса за това. По думите на Влад Шандру, старши мениджър "Корпоративни връзки" в "Провидент Румъния", средно 90% от клиентите на групата по света избират допълнителната услуга "Кредит у дома", като в отделните пазари стойностите варират между 80 и 95%.

"Повечето клиенти взимат кредит, за да балансират семейните си бюджети, за малки подобрения в дома, включително например закупуване на обзавеждане, както и за покриване на здравни разходи и на разходи за образование", обобщава наблюденията на компанията от българския пазар Шандру. От "Провидент файненшъл България" отбелязват, че в основната си част клиентите им са на възраст 25 - 55 г.

От компанията подчертават като друга от основните си характеристики факта, че не начисляват наказателни лихви и такси при просрочване на задължение от страна на клиентите си. "Ако сме взели грешно решение за кредитиране, ние плащаме цената за това, а не клиентът", изтъква Шандру.

Пазарен потенциал

"Въпреки голямата конкуренция смятаме, че на българския пазар има място за нашите услуги, което обяснява и целта, която сме си поставили – да обслужваме над 100 хил. клиенти към достигането на пазарна зрялост", обяснява той. Сред предимствата на местния пазар той изтъква още благоприятните данъчни условия и наличието на много високообразовани хора в страната. "Идеята ни е с течение на времето българският бизнес на групата да стане автономен и да се управлява от български специалисти", допълва Шандру.

Предоставяното както от българското дружество, така и от групата като цяло финансиране е насочено изключително към физически лица. Шандру обаче казва, че в момента групата разработва и е в период на тестване на полския пазар на продукти, насочени към малкия и средния бизнес, които след това биха могли да бъдат предложени и в останалите страни, включително и в България.