Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 сеп 2014, 17:06, 2464 прочитания

Starbucks поема пълен контрол над операциите си в Япония

Компанията ще плати над 900 млн. долара за дела на съдружниците си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската верига за продажба на кафе Starbucks обяви, че планира да придобие контролния пакет акции в японското си подразделение за 913.5 млн. долара. По този начин компанията ще се опита да ускори растежа си на пазара в Япония, който е вторият по важност след този в САЩ, съобщава Financial Times.

Едноличен контрол


В момента Starbucks Japan се управлява от джойнт венчър между американския гигант и местната Sazaby League. Веригата за кафе обаче планира да купи дела от 39.5% на японския си партньор, като му предложи по 8.9 долара за акция. Освен това Starbucks ще предложи на останалите миноритарни акционери по 13.5 долара за ценна книга. По този начин американската компания ще установи пълен контрол върху Starbucks Japan.


"Пълният контрол над Starbucks Japan ще ни позволи да надграждаме платформата от клиентско доверие, която нашите партньори изградиха, продължавайки да се грижим за нашите потребители, доставяйки им най-качественото кафе, иновативни продукти, дизайн и дигитални възможности", заяви Хауърд Шулц, изпълнителен директор на Starbucks.

Компанията предприема този ход в изпълнението на стратегията си за експанзия. За 2013 г. в Азия Starbucks генерира 6% от продажбите и 10% от оперативната печалба на американската верига, като и двата показателя отбелязаха ръст от 1 пр. пункт спрямо преходната година. Веригата обяви, че е възможно в Япония да започне да развива заведенията си Teavana за продажба на чай.

Кафето в Япония



През последното десетилетие продажбите на Starbucks Japan се увеличиха повече от два пъти, а нетните печалби скочиха пет пъти. Веригата успя да отбележи такъв сериозен ръст въпреки затрудненията, които изпитваха другите вериги на японския пазар. Продажбите на McDonald’s например се топяха непрестанно през последните години, дори преди да избухне скандалът за качеството на храната, в което беше замесен и китайски доставчик, през юли.

Starbucks и Sazaby сключиха джойнт венчър през 1995 г. и оттогава японската компания отговаря за операциите на американската верига на местно ниво. След отварянето на първия магазин в Токио Starbucks си извоюва реномето на успешен играч. През лятото Sazaby сама е предложила делът й в Starbucks Japan да бъде изкупен от американската верига, след като франчайз лицензът й изтече. В Япония Starbucks разполага с над 1000 заведения, в които работят над 25 000 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 95 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 385 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
H&M увеличава продажбите си в България

Шведската верига планира през тази година да отвори общо 375 нови магазина по света

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10