С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 25 сеп 2014, 19:15, 11772 прочитания

"Мобилтел" поиска по-голям дял в тв бизнеса

Операторът пуска спътникова телевизия в опит да запази клиентите на мобилната си услуга

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Пазарни дялове в платената телевизия

Увеличаване

Инфографика

Каква телевизия гледат българите

Увеличаване

Още по-евтино, още по-разнообразно, с още повече допълнителни услуги - пазарът на телевизионна доставка в България е един от най-изгодните за потребителя. И определено отдавна не е бизнесът, на който новонавлизаща компания може да разчита за добри печалби. Същото важи и за телекомите. Въпреки това обаче два от трите оператора - "Мобилтел" и БТК, с всичкия си ресурс атакуват именно телевизионното разпространение. Обяснението очевидно е не в огромните дялове, приходи и печалби, които биха постигнали в този сегмент, а в стратегическата им цел да го използват, за да задържат и привлекат клиенти за основния си бизнес - телекомуникациите и по-конкретно мобилния пренос. След като от четири години "Мобилтел" набира абонати на телевизионната си доставка по кабел и постигна 3% пазарен дял (виж графиката), сега телекомът стартира и сателитно разпространение - проект, готвен от месеци, с който компанията цели да получи по-забележимо място на картата на този бизнес в страната и най-вече - да спре спада на дела си при мобилните комуникации, като предлага пълен пакет услуги на ниска цена.

На едро и дребно


Основният акционер на "Мобилтел" - Telekom Austria, още през есента на миналата година сключи споразумение с Eutelsat да използва спътников капацитет от специализирания оператор, за да доставя сателитна телевизия. Решението тогава обаче беше насочено основно към клиенти на едро по т.нар. white label - модел в цяла Централна и Източна Европа. Което означава вече работещи разпространители на телевизия да получават услугата от австрийския телеком и да я продават на дребно под своя марка. Сега, очаквано, директна сателитна доставка до клиентите си стартира и "Мобилтел", използвайки два сателита, които могат да излъчват към територията на България.

Новата услуга има покритие на 100% от населението на България. Офертите, които вече са валидни, са основно три в зависимост от броя програми. Телекомът предлага над 150 тв канала, от които над 20 са HD. Най-ниската цена е 9.90 лв. на месец за 40 канала и важи за абонати на мобилната услуга на "Мобилтел". Същата тарифа за потребители, които не ползват GSM абонаментите на оператора, е 11.90 - на практика това са цените, около които пазарът се движи в момента, като се имат предвид промоциите на останалите доставчици.

Допълнителните функции, предлагани от "Мобилтел", включват електронен справочник за програмите, запис на предавания, възпроизвеждане на видео и снимки, възможности за родителски контрол и т.н.



Телевизия с цел GSM

До момента "Мобилтел" предлагаше цифрова телевизия по кабел. С мрежата си операторът покрива 1 млн. домакинства (около една трета от всички в страната), но реално клиентите му са 70 хил., каза главният му изпълнителен директор Танасис Кацирубас. С новото предложение доставчикът явно ще се опита да получи по-сериозно присъствие на този пазар и да намали или спре изтичането на абонати на мобилната му услуга. Сателитна телевизия в България в момента предлагат "Булсатком", който има проект да се превърне и в мобилен оператор по технологията от четвърто поколение LTE, и БТК, която също като "Мобилтел" има и кабелна услуга.

"Пазарът е изключително конкурентен и за нас това е трудно бизнес начинание. Но тв доставката всъщност е комплимент към клиентите ни", каза Кацирубас. "Основната цел, за която работим в компанията в момента, е хората да започнат да я възприемат като комплексен телеком оператор, а не като мобилен такъв", добави Кацирубас, отчитайки, че "Мобилтел" ще разчита на пакетните услуги - мобилен и фиксиран телефон, фиксиран интернет и телевизия. Именно пакетните предложения са тези, които единствени бележат ръст на телеком пазара в България през последните две години, сочат и официалните данни от анализите на пазара на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС). Самият мобилен пазар спада като приходи, от една страна, заради конкуренцията, а от друга - заради все по-затягащите се регулации върху операторите. "Показателно е, че България е водеща страна в региона по размер на инвестициите в телекомуникации, а в същото време тарифите за абонатите тук са най-ниски", подчерта Танасис Кацирубас.

Много желаещи за малко левове

България е сред страните с най-високо проникване на платена телевизия в Европа, сочат данните от последните проучвания на пазара към средата на 2014 г. (виж графиките). Средният приход на месец от абонат на платена телевизия в ЕС е 22.36 евро, докато в България той е 7.47 евро, показват данните, цитирани от оператора. Според тях българите гледат телевизия средно по 225 минути на ден, като 60% от тях го правят всеки ден, а 31% - по няколко пъти дневно. Най-гледани са филмите - 80% от хората в страната избират най-често тях, а 75% - новини. Най-често гледаните канали пък са максимум седем. От "Мобилтел" не обясниха дали предстоят нови преговори с телевизиите за таксите, които им плащат за всеки канал, но подчертаха, че всяка промяна в пазарните позиции на разпространителя води и до различна позиция при въпросните преговори. Тарифите, по които създателите на съдържание таксуват платените му разпространители, са обект на секретни преговори между двете страни, а темата кой колко и дали плаща за авторски права е сред най-проблемните на пазара. Другата му основна характеристика е силната раздробеност - над една трета от абонатите на платена телевизия ползват малки, често квартални оператори. Доколко опитите на БТК и "Мобилтел" да променят това ще успеят - зависи не само от покритието на доставяната услуга, но и от нивото на самото обслужване.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Mango планира четири нови магазина в България Mango планира четири нови магазина в България

Испанската марка вече има два обекта в столицата, скоро ще отвори и един във Варна

21 яну 2019, 119 прочитания

КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко" 2 КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко"

С окончателно решение на Върховния административен съд одобрената през 2016 г. сделка е върната на регулатора

21 яну 2019, 724 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Гледаме на България със смесени чувства

Главният изпълнителен директор на Telekom Austria Ханес Аметстрайтер

Краят на "Булгартабак"

За седем години контролираният от Делян Пеевски холдинг затвори всички производства, а държавата не вижда проблем

Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Компания с 1400 служители се изтегля от България; Samsung продаде соларните си паркове за 150 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 21.01.2019 Прочетете