Uber в страната на такситата
Американската компания за превози печели клиенти, но и врагове, които я обвиняват в погазване на законите
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Първо поиска да му кажа в коя страна съм. След това пожела да му дам мобилния си телефон, за да може да се свърже с мен по всяко време. После ми сканира кредитната карта. Накрая засече къде се намирам в момента и ми предложи да ме закара вкъщи за 10 евро.
Не, това не е запознанство между двама млади хора. Това е първата среща на Uber с поредния нов клиент. Един от стотиците хиляди, които през последните месеци се присъединиха към мрежата след всяко съобщение за бойкот срещу нея. Uber е стартираща технологична компания, която със същността и модела си успя да поляризира потребителите, бизнеса и политиката в десетки държави по света. Накратко, това е мрежа, която събира на едно място тези, които търсят превоз и другите, които могат да им го предложат. От услугата "запознанство" компанията прибира пари. Някои припознаха модела като гениална идея от новата тенденция на икономиката за споделяне (Share Economy). Други видяха в Uber сериозен нарушител на статуквото, законите и лоялната конкуренция. Като резултат в десетки градове се организираха протести срещу компанията, което пък доведе до хиляди нови потребители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
32 коментара
новите видове Капитал изъм :
"... При този капитализъм на платформите .."
"...капитализмът в сегашния си вид вече отминава и на негово име се настанява икономиката на споделянето. ... "
Последните новини от Германия са добри - на следваща инстанция съдът е вдигнал заповедта за предварително изпълнение така Uber ще си работи, докато мине цялото дело, 1 година минимум.
icht-kippt-einstweilige-verfuegung-gegen-fahrdiens t-taxi-app-a-991862.html
http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/uber-ger
Истина е, че поради строгите изисквания към шофьорите, високата цена на лицензите и застраховките, бутат цените на таксиметровите услуги в Германия нагоре. Затова подобни компании се приемат добре от клиентите. Очевидно е обаче, че се нарушава заона за конкуренцията и не вярвам, че властите лесно ще махнат с ръка.
Идеятa "Uber" е много добра, но ще остaви достa хора без препитaние.
Тази дейност има и определен екологичен ефект.
Вече в няколко сайта се споменава за Uber. Не ми харесва само тва, че трябва да ми сканират картата, за да мога да използвам приложението. Във Франция също се опитват да забранят Uber (и други подобни). Например имаше клауза, която не бе приета, че всеки шофьор на Uber трябва да се върне в централата след всеки курс. :)
Тези от Юбер са големи тарикати. Не им трябват лицензи, няма да се занимават с ДАИ, не им трябва да мислят за заплати, със сигурност не плащат и осигуровки на шофьорите си, не се съобразяват с Кодекса на труда (все пак шофьорите няма да са назначени на трудов договор), не е тяхна грижа ежегодните амортизационни разходи... изобщо мечтата всеки капиталист. Само балъците от съществуващата таксиметрова гилдия ще плащат горните разходи (а сигурен съм и още много други), а тарикатите от Юбер ще си прибират комисионната с минимални вложения. И всичката тази далавера я наричат с миловидното име "икономиката на споделяне".
ПС.: Не съм бакшиш. :D
Добре е потребителите да имат избор. Ако избираха традиционните таксита нямаше да има протести. Ама явно избират Юбер...елементарно е, поглеждат си в джоба и всичко е ясно. Като евтините авиокомпании.
В нашенско....идеята не е чужда и се експлоатира отдавна. само пуснете в търсачка "споделяне на кола" и сами ще се убедите...не съм убедена, че всички шофьори пътуват "по работа" и правят услуга на клиентите, защото има прекалено много заявки за "редовни курсове". жалко, че еко идеята се изроди .....но "тука е така"
Тарикатите и икономиката на споделянето. Всъщност не е никаква икономика на споделяне, а обикновено хитруване и заобикаляне на законите. Следващото което хитреците подготвят е споделена вечеря по домовете, ракийката и нея, тоест нелегални ресторанти. После ще се споделя и ракийката дето сами са си варили . Може и нощен клуб в съседния апартамент да започнат да споделят или каквото там си пожелаят без правила и лицензи. Наздраве като започнат да се влачат по входовете ни разни силуети търсещи най- евтиното споделяне в района. Също обърнете внимание кой финансира Uber. Същите хубавци дето с красиви думи убеждаваха регулаторите да намалят финансовите регулации и печелиха милиарди докато финансовата система рухна и ние им платихма сметката. Май хората обичаме да си създаваме чудовища
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход