Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 28 сеп 2014, 14:58, 2766 прочитания

Panasonic се насочва към бизнеса с безпилотни системи за коли

Японската компания планира да купи дял в испанската Ficosa International

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският гигант Panasonic обяви, че планира да купи 50% от испанския производител на авточасти Ficosa International срещу 275 млн. долара. Това е част от намерението на компанията да преструктурира бизнеса си и да се пренасочи от сферата на битовата електроника към тази на автомобилите, съобщава Financial Times.

Преструктурирането


Panasonic реши да реформира бизнеса си, след като две последователни години отчете загуби на обща стойност 15 млрд. долара. След като компанията се върна на печалба през последната финансова година, изпълнителният директор Казухиро Цуга обяви, че от ръководството са готови да инвестират в автомобилния бизнес и обмислят точно по какъв начин да направят това.

Японският гигант ще придобие дял от 50% във Ficosa, като се очертава да бъде първата голяма инвестиция на компанията в тази сфера. Обединението ще разработва системи за безпилотно управление на автомобили. Panasonic ще участва със своите сензорни системи, докато испанската компания ще съдейства с технологиите си за разпознаване. Очаква се двете страни да финализират сделката през март 2015 г., като е твърде вероятно впоследствие японският производител да увеличи своя дял, превръщайки Ficosa в свое подразделение.

Базираната в Барселона компания произвежда автомобилни части, включително огледала за обратно виждане и паркинг спирачни системи. В продължение на години във фабриката й край града Sony - главният конкурент на Panasonic, произвеждаше части за телевизори и други електроуреди. В момента сред основните клиенти на Ficosa са BMW, General Motors и Toyota. Преди година испанският производител сключи съвместна компания за разработване на системи за улеснение на управлението с японската Denso.



През 2013 г. Ficosa отчете продажби в размер на 925 млн. евро, което е понижение с 3% в сравнние с резултатите от предходната година. В последно време компанията се фокусира върху изследването и разработката на устройства за електронна сигурност и безжична комуникация.

Електронните авточасти

Традиционната до скоро връзка между производителите на електроника и тези на авточасти силно избледнява в последно време, след като компаниите се насочиха към бързо развиващия се пазар на системите за улеснение на управлението и безпилотно шофиране.

По-рано през този месец германският производител на авточасти ZF Friedrichshafen сключи споразумение за придобиване на американския си конкурент TRW Automotive на стойност 11.7 млрд. долара, за да си осигури достъп до технологията му за безпилотно управление на превозни средства. Също така Panasonic, която произвежда и литиетво-йонни батерии за автомобили, обяви, че ще инвестира в новия завод на Tesla Motors в САЩ.

Представянето на Panasonic контрастира с това на основния му съперник Sony, който наскоро съобщи, че загубата за годината ще надхвърли 2 млрд. долара. Под ръководството на Цуга Panasonic преструктурира бизнеса си с телевизори, мобилни телефони и полупроводници. Компанията очаква продажбите на автомобилната й дивизия да се удвоят до март 2019 г., достигайки 18 млрд. долара годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1332 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1457 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фуболният мондиал продължава да увеличава приходите на Nike

15% са нараснали постъпленията на компанията за сортна екипировка през третото тримесечие

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10