Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 9 окт 2014, 19:33, 13252 прочитания

Бившият военен завод във Враца "Вола" се продава за 3.4 млн. лв.

Обявен е на публичен търг от частен съдебен изпълнител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
201
хил. лв. е загубата на завода за миналата година.
Бившият военен завод във Враца "Вола" се продава от частен съдебен изпълнител на публичен търг за 3.402 млн. лв. Това става ясно от обява в регистъра на публичните продажби на Камарата на частните съдебни изпълнители. Сега предприятието се казва Военно-ремонтен завод "Вола" и е собственост на "Тотема инженеринг". Има натрупани загуби за над 2 млн. лв., задължения за над 4 млн. лв., основната част от които към друга фирма на собственика.

Отрицателни показатели


Собственикът не беше открит за коментар, както и съдия-изпълнителят, който продава завода във Враца. Телефонният номер на интернет страницата на завода се оказва "несъществуващ" според оператора, който се включва. От одитния доклад на ВРЗ "Вола" в Търговския регистър става ясно, че през миналата година дружеството значително е свило обема на дейността си, има загуба за годината в размер на 201 хил. лв., отрицателен паричен поток от дейността в размер на 94 хил. лв., както и отрицателен капитал на стойност 1.068 млн. лв. Одиторите посочват, че съществува значителна несигурност за възможността дружеството да продължи дейността си в обозримо бъдеще и да функционира като действащо предприятие.

Отчетът на дружеството показва още, че нетните му приходи от продажби за миналата година са били 133 хил. лв., а разходите му - 333 хил. лв. Активите на завода – имоти, съоръжения, машини и оборудване, към края на миналата година са били на стойност 1.276 млн. лв. Имало е и материални запаси за 1.657 млн. лв., както и вземания за 149 хил. лв. Общата му сума на активите е била 3.089 млн. лв. В отчета за управление на мениджмънта на завода за миналата година пише, че дружеството има текущи задължения в общ размер на 4.113 млн. лв., като по-значима част от тях са към "Тотема инженеринг", която също е собственост на Любен Ганчев според Търговския регистър. Натрупаните загуби са в размер на 2.176 млн. лв.

Занимания и дейност



На интернет страницата на ВРЗ "Вола" пише, че извършва капитален ремонт на автомобилна и бронетанкова техника. Развива дейност в граждански направления – изработва нестандартно оборудване, метални конструкции и съоръжения за енергетиката; произвежда контейнери за битови отпадъци тип "Бобър"; специализирани контейнери за строителни отпадъци. Също така изработва по лиценз на германската фирма Cardue СО2 машини за зареждане на бутилки и пожарогасители с въглероден двуокис и машини за презареждане на прахови пожарогасители и други. Дружеството е доставяло контейнери тип "Бобър" на "Чистота" в София и 14 общини, сред които Севлиево, Враца, Троян, Благоевград и др.

История

През 2004 г. бившият Авторемонтен завод (АРЗ) "Вола" е продаден за 2.547 млн. лв. на "Тотема инженеринг" по време на четвъртия централизиран публичен търг в София. Според ръководството на предприятието тогава това е била много добра сделка, тъй като началната обявена цена за продажба е била 745 хил. лв. Активите на АРЗ "Вола" са били изкупени с рекорден брой компенсаторки и инвестиционни бонове. Врачанският авторемонтен завод е обявяван за продажба през 2002 и 2003 г., но тогава не са се явили купувачи.

До 1997 г. заводът е бил на подчинение на Министерството на отбраната и на специален режим, тъй като основната му дейност е била свързана с ремонт на военна техника. След това той премина към обединение "Терем", от което излиза през 2001 г. и отново преминава към Министерството на отбраната. През 2004 г. в него са работили 80 души. Сред последните поръчки тогава са били части за ремонт на шевролети, купени на старо от НАТО, и серия окачващи елементи за швейцарска фирма.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 2842 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 961 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ТЕЦ "Варна" с нова идея за спасяване

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10