Lego ще прекрати партньорството си с Shell
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lego ще прекрати партньорството си с Shell

Reuters

Lego ще прекрати партньорството си с Shell

Решението на датската компания за играчки идва след кампания на "Грийнпийс"

4662 прочитания

Reuters

© Reuters


Конструкторите Lego се продават в бензиностанциите на веригата в 26 страни по света.

Датската компания за играчки Lego ще прекрати дългогодишното си партньорство с петролната компания Royal Dutch Shell. Решението идва на фона на натиск от неправителствената екоорганизация "Грийнпийс", която осъди сделката в станало популярно онлайн видео и чрез петиция, съобщава Wall Street Journal.

Промяната

От 60-те години на миналия век Lego произвежда конструктори с логото на Shell. Те включват малки бензиностанции, цистерни и състезателни коли, които се продават в обектите на Shell и в други магазини, които предлагат продуктите на Lego.

Но през юли "Грийнпийс" разпространи онлайн петиция, която призовава Lego да прекрати отношенията си със Shell, която е обвинена в рискови проучвания за нефт в Арктика. Енергийната компания преустанови програмата си в този регион през 2013 г., но запази възможностите да направи още един опит. Освен това провежда подобни проучвания и на други места в Арктика. Компанията е категорична, че работи отговорно в района и на други места и приема риска от увреждането на околната среда наистина сериозно.

Като част от кампанията си "Грийнпийс" разпространи онлайн видео, озаглавено"Lego: Everything is NOT Awesome" ("Lego: Не всичко е страхотно"), което е видяно вече близо 6 млн. пъти в YouTube. То изобразява арктическите чудеса, направени от конструктор Lego, които накрая са залети с нефт.

По време на кампанията Lego заяви, че ще продължи отношенията си с Shell и настоя "Грийнпийс" да насочи обвиненията си директно към Shell. Но в изявление през миналата седмица главният изпълнителен директор на Lego Йорген Виг Кнудсторп заяви, че компанията не може да поднови договора си с Shell, подписан през 2011 г. Той обяви, че производителят на играчки ще го изпълни, но няма да го продължи. Lego не дава подробности кога изтича договорът.

В момента конструкторите на компанията се продават в бензиностанциите на веригата в 26 страни по света, а сделката се оценява на 68 млн. паунда, пише The Guardian.

Говорител на Shell заяви, че компанията се радва на успешни и продуктивни отношения с Lego. И отбеляза по повод кампанията на "Грийнпийс", че компанията уважава правото на гражданите и организациите да се включат в един свободен и откровен обмен на мнения по темата за  нарастващите енергийни нужди на света. "Признавайки правото на гражданите да изразят своята гледна точка, можем само да поискаме те да правят това по начин, който е законен и не поставя под риск тяхната безопасност или безопасността на другите", заяви говорителят на енергийната компания.

Пазарът на играчки расте

Въпреки проблемите пред датската компания тя отчете по-добра първа половина на годината. Пазарът на играчки е отбелязал ръст на продажбите през първата половина на годината въпреки забавянето на глобалната икономика. Очакванията са те да продължат да нарастват заради наближаващите коледни празници. Това обяви Джон Гудуин, главен финансов директор на най-големия производител на играчки в света - Lego. Националната федерация на търговците на дребно в САЩ прогнозира, че продажбите в страната през ноември и декември ще се увеличат с 4.1%.

Забелязва се малка зависимост между основните икономически тенденции и потребителските разходи, когато става дума за играчки, заяви Гудуин, след като компанията отбеляза по-добри резултати за първата половина на годината.

Производителят на играчки обяви, че приходите от продажбите са се увеличили с 11% през първите шест месеца на годината и надхвърлят 2 млрд. долара, съобщава CNBC. Ръстът се дължи и на излизането на "Lego: Филмът", а резултатите превърнаха датската компания в най-големия производител на играчки в света. Филмовата продукция помогна на Lego да изпревари производителя на Барби – Mattel.

По-рано през годината датската компания обяви, че ще насочи вниманието си към нарастващата средна класа в Китай. Lego съобщи, че ще построи завод в провинция Джъдзян. Целта е не само да предлага повече продукти в страната, но и да се бори с множеството фалшиви продукти за деца в Китай.

Конструкторите Lego се продават в бензиностанциите на веригата в 26 страни по света.

Датската компания за играчки Lego ще прекрати дългогодишното си партньорство с петролната компания Royal Dutch Shell. Решението идва на фона на натиск от неправителствената екоорганизация "Грийнпийс", която осъди сделката в станало популярно онлайн видео и чрез петиция, съобщава Wall Street Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Малко преиграват от Грийнпийс, Лего прави играчки,а не сондира за нефт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK