С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 окт 2014, 15:52, 4522 прочитания

Lego ще прекрати партньорството си с Shell

Решението на датската компания за играчки идва след кампания на "Грийнпийс"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Конструкторите Lego се продават в бензиностанциите на веригата в 26 страни по света.
Датската компания за играчки Lego ще прекрати дългогодишното си партньорство с петролната компания Royal Dutch Shell. Решението идва на фона на натиск от неправителствената екоорганизация "Грийнпийс", която осъди сделката в станало популярно онлайн видео и чрез петиция, съобщава Wall Street Journal.

Промяната

От 60-те години на миналия век Lego произвежда конструктори с логото на Shell. Те включват малки бензиностанции, цистерни и състезателни коли, които се продават в обектите на Shell и в други магазини, които предлагат продуктите на Lego.


Но през юли "Грийнпийс" разпространи онлайн петиция, която призовава Lego да прекрати отношенията си със Shell, която е обвинена в рискови проучвания за нефт в Арктика. Енергийната компания преустанови програмата си в този регион през 2013 г., но запази възможностите да направи още един опит. Освен това провежда подобни проучвания и на други места в Арктика. Компанията е категорична, че работи отговорно в района и на други места и приема риска от увреждането на околната среда наистина сериозно.

Като част от кампанията си "Грийнпийс" разпространи онлайн видео, озаглавено"Lego: Everything is NOT Awesome" ("Lego: Не всичко е страхотно"), което е видяно вече близо 6 млн. пъти в YouTube. То изобразява арктическите чудеса, направени от конструктор Lego, които накрая са залети с нефт.





По време на кампанията Lego заяви, че ще продължи отношенията си с Shell и настоя "Грийнпийс" да насочи обвиненията си директно към Shell. Но в изявление през миналата седмица главният изпълнителен директор на Lego Йорген Виг Кнудсторп заяви, че компанията не може да поднови договора си с Shell, подписан през 2011 г. Той обяви, че производителят на играчки ще го изпълни, но няма да го продължи. Lego не дава подробности кога изтича договорът.

В момента конструкторите на компанията се продават в бензиностанциите на веригата в 26 страни по света, а сделката се оценява на 68 млн. паунда, пише The Guardian.

Говорител на Shell заяви, че компанията се радва на успешни и продуктивни отношения с Lego. И отбеляза по повод кампанията на "Грийнпийс", че компанията уважава правото на гражданите и организациите да се включат в един свободен и откровен обмен на мнения по темата за  нарастващите енергийни нужди на света. "Признавайки правото на гражданите да изразят своята гледна точка, можем само да поискаме те да правят това по начин, който е законен и не поставя под риск тяхната безопасност или безопасността на другите", заяви говорителят на енергийната компания.

Пазарът на играчки расте


Въпреки проблемите пред датската компания тя отчете по-добра първа половина на годината. Пазарът на играчки е отбелязал ръст на продажбите през първата половина на годината въпреки забавянето на глобалната икономика. Очакванията са те да продължат да нарастват заради наближаващите коледни празници. Това обяви Джон Гудуин, главен финансов директор на най-големия производител на играчки в света - Lego. Националната федерация на търговците на дребно в САЩ прогнозира, че продажбите в страната през ноември и декември ще се увеличат с 4.1%.

Забелязва се малка зависимост между основните икономически тенденции и потребителските разходи, когато става дума за играчки, заяви Гудуин, след като компанията отбеляза по-добри резултати за първата половина на годината.

Производителят на играчки обяви, че приходите от продажбите са се увеличили с 11% през първите шест месеца на годината и надхвърлят 2 млрд. долара, съобщава CNBC. Ръстът се дължи и на излизането на "Lego: Филмът", а резултатите превърнаха датската компания в най-големия производител на играчки в света. Филмовата продукция помогна на Lego да изпревари производителя на Барби – Mattel.

По-рано през годината датската компания обяви, че ще насочи вниманието си към нарастващата средна класа в Китай. Lego съобщи, че ще построи завод в провинция Джъдзян. Целта е не само да предлага повече продукти в страната, но и да се бори с множеството фалшиви продукти за деца в Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 136 прочитания

И "Еврофутбол" е плащал хазартни такси по по-ниска тарифа И "Еврофутбол" е плащал хазартни такси по по-ниска тарифа

Отчет на дружеството, в което братя Найденови са партньори с Васил Божков и Кокалис, показва едва 23 млн. лв. такса при събрани над 520 млн. лв. залози

18 фев 2020, 1059 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сибанк увеличава кредитирането за малки и средни фирми с 25% през 2015 г.

Финансовата институция кандидатства за над 100 млн. евро по новата програма за нисколихвени кредити от ЕЦБ

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10