С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 14 окт 2014, 18:51, 18475 прочитания

Производителят на хумус "Вернада" откри нов цех за 2.4 млн. лв.

Компанията има износ в пет страни, предстои да започне и в балтийските държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестицията ще достигне близо 3 млн. лв. с довършителните работи.

Нов цех за производство на източната храна хумус (нахут и сусамов тахан) откри компанията "Вернада" в габровското село Горна Росица. Инвестицията в него към момента е 2.4 млн. лв., част от които са осигурени по европейската програма за развитие на селските райони, а се очаква да достигнат около 3 млн. лв. с довършителните работи. Компанията, която има износ в пет държави към момента, ще започне да разширява присъствието на външни пазари в следващия месец, съобщи собственикът на дружеството Минка Андреева..
Проектът е за разширение на производството, като чрез новия цех капацитетът на предприятието се е удвоил. По думите на Андреева досега са произвеждани между 30 и 40 тона месечно, като сега ще е възможно производство на между 60 и 80 тона. Отделно от това на място ще се приготвя и сусамовият тахан, който е основна съставка за салатите.

Нови партньори в чужбина


Към момента най-голяма част от производството си "Вернада" изнася за Румъния, където си партнира с местния търговец на риба Оcean Fish. Oт дружеството казват, че количествата, продавани в страната, са около 10 тона на седмица, което прави румънския пазар най-голям за фирмата. Салатите се продават още в Полша, Кипър, Франция и Испания, като до седмици предстои и финализиране на договор за нови държави. До началото на ноември "Вернада" очаква да финализира нов договор и да изнесе първите количества продукция в балтийските държави Литва, Латвия и Естония.
"Вернада" стартира производството на хумус преди повече от четири години след завръщане на собственичката Минка Андреева от Израел, като на практика това е първата компания в този сегмент в страната. В момента в дружеството работят 16 служители, като голяма част от производствения процес е напълно автоматизиран.
Към момента в портфолиото на дружеството влизат девет вида салати хумус, част от които са адаптирани към местния вкус. Предлагат се вариации с различни подправки като кориандър, къри, червен пипер и др., както и комбинации с червени чушки или патладжани.

Български произход

Използваният за салатите нахут е основно с български произход, като в отделни случаи "Вернада" внася такъв от Русия, Казахстан и други държави. Другата основна суровина - сусамовите семена, пък са с произход от държави като Етиопия, Индия и др.
Хумусът е здравословна храна, подходяща и за вегетарианци и за различни диети. От "Вернада" казват, че на ключовия им пазар - Румъния, пикът на продажбите е по време на християнските пости. Общите приходи на дружеството за миналата година са 321 хил. лв., а за 2012 г. приходите са за 876 хил. лв.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1005 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1287 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК отмени избора на фирма в поръчка на ТЕЦ "Марица-изток 2"

Причината, е че участник е отстранен заради предложена ниска цена

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10