Airbus е близо до рекордна поръчка за 26 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus е близо до рекордна поръчка за 26 млрд. долара

Reuters

Airbus е близо до рекордна поръчка за 26 млрд. долара

Индийската IndiGo планира да закупи 250 самолета A320neo

3710 прочитания

Reuters

© Reuters


Eвропейският аерокосмически концерн Airbus е близо до сключване на най-голямата единична поръчка за пътнически самолети досега, съобщава Wall Street Journal. Индийската IndiGo планира да закупи 250 самолета за 25.7 млрд. долара, за да може да се възползва от бума на пътуванията във втората най-населена страна в света. IndiGo е нискотарифен превозвач, който за по-малко от десетилетие се превърна в най-голямата индийска авиокомпания по брой на пасажерите. В сряда Airbus обяви, че е подписал с компанията меморандум за разбирателство за поръчка на 250 самолета от модела A320neo. По официалните ценоразписи на Airbus стойността на машините е общо 25.7 млрд. долара, но обикновено производителите правят отстъпки при големи поръчки.

Обещаващ пазар

Нарастващите доходи в повечето азиатски държави доведоха до значително разрастване на транспортните услуги. Гигантската поръчка на IndiGo обаче се отличава от тенденциите при другите азиатски авиопревозвачи, които започнаха за забавят темпа на разрастване на флотилиите си. Малайзийската AirAsia, сингапурската Tiger Airways и индийската SpiceJet наскоро отказаха или понижиха своите поръчки за нови самолети.

Въпреки това азиатско-тихоокеанският регион се очаква да остане основен пазар за нови пътнически самолети. Според последните прогнози за индустрията на Airbus, около 70% от търсенето на нови самолети през следващите 20 години ще е за тяснофюзелажни модели за регионални полети като Airbus A320. Около 37% от тези доставки ще са предназначени за нуждите на вътрешните линии в Индия и Китай.

"В Индия средната класа нараства все по-вече, но цените на авиационното гориво там е една от най-високите в света. Затова на местните компании са нужни по-икономични самолети", коментира директорът по продажбите на Airbus Джон Лей. A320neo, който направи първия си полет през септември, е най-модерната версия на популярния модел A320 с нови двигатели и други устройства, намаляващи консумацията на гориво.

Поръчката на индийския авиопревозвач е най-голямата, спечелвана от Airbus след тази за 234 A320 на стойност 22.4 млрд. долара от индонезийската Lion Group, направена през миналата година. Досега европейската компания е продала около 3250 бройки от този модел, с което изпреварва значително поръчките за основния му конкурент - Boeing 737 Max. Щатската компания е получила 2000 поръчки за тази модернизация на модела 737.

Разрастване на флотилията

Основаната пред 2006 г. IndiGo води политика на агресивна експанзия, за да защитава пазарните си позиции от други бюджетни превозвачи, опитващи се да се възползват от бързо разрастващия се индийски пазар. В момента компанията разполага с флот от 83 тяснофюзелажни Airbus A320-200. Превозвачът вече има направени поръчки за общо 280 самолета от различни версии на A320, включително 160 A320neo, чиито доставки трябва да започнат през следващата година. Индийската компания е сред първите клиенти на обновения модел.

Доставките на самолетите от новата поръчка ще започнат през 2018 г. Сделката включва и гарантиране на права за закупуване на още 100 машини от семейството на A320, заявява Адития Гош, президент на Indigo. "Вярваме, че Индия е все още до голяма степен неразработен пазар. Някои от новите самолети са предназначени за подмяна на стари машини, но голямата част ще са за разрастване на операциите", изтъква той. Ръководството на компанията заявява, че новите самолети няма да бъдат отдавани на лизинг на други превозвачи, каквато практика има компанията.

IndiGo обслужва 31 вътрешни и 5 външни линии, включително Банкок и Дубай. Анализаторите очакват броят на индийците, използващи услугите на авиопревозвачи, да нарасне със 75% до края на десетилетието и да надмине 200 млн. души годишно.

Eвропейският аерокосмически концерн Airbus е близо до сключване на най-голямата единична поръчка за пътнически самолети досега, съобщава Wall Street Journal. Индийската IndiGo планира да закупи 250 самолета за 25.7 млрд. долара, за да може да се възползва от бума на пътуванията във втората най-населена страна в света. IndiGo е нискотарифен превозвач, който за по-малко от десетилетие се превърна в най-голямата индийска авиокомпания по брой на пасажерите. В сряда Airbus обяви, че е подписал с компанията меморандум за разбирателство за поръчка на 250 самолета от модела A320neo. По официалните ценоразписи на Airbus стойността на машините е общо 25.7 млрд. долара, но обикновено производителите правят отстъпки при големи поръчки.

Обещаващ пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73

    Очевидно Airbus печели състезанието с Boeing. Особено след като пусна големия А380. Европейско сътрудничество в действие.

  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Поредният студен душ за Boeing!
    Можем да добавим и новината, че Джон Кери е хванал граждански полет, след проблем с правителствената машина...
    😄

  • 3
    primerno avatar :-|
    primerno

    По моето скромно мнение, американцие никога не са били водещи в сферата на техниката и това е поредното потвърждение на това :)

  • 4
    iak avatar :-|
    iak

    До коментар [#3] от "primerno":Нали ползваш интернет (американска технология) Та използвай интернета за да видиш, че американците създават най-много технологии и иновации в света. В момента те са технологичният лидер в света.

  • 5
    primerno avatar :-|
    primerno

    До коментар [#4] от "iak":

    И чии са учените, които правят тези иновации, всичките са американци ли?
    И на каква цена-безбожно скъпите им университети, таксите за които достигат няколко десетки хидяли долара на година ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.