Резултатите на Google не оправдаха очакванията

Резултатите на Google не оправдаха очакванията

Приходите за третото тримесечие забавят ръст заради по-слабите рекламни постъпления

3022 прочитания

© CHRISTIAN HARTMANN


Резултатите на Google не оправдаха очакванията на Уолстрийт, пише Reuters. През последното тримесечие общите постъпления на компанията се забавят в резултат на по-слабия растеж на рекламните й приходи.

Общият брой на рекламните кликове се е увеличил със 17% през третото тримесечие на 2014 г. в сравнение с отчетения през второто тримесечие ръст от 25%, показват обявените в края на миналата седмица резултати на американския технологичен гигант. Същевременно темповете на онлайн реклами, които през последните няколко години се понижават, отчитат леко подобрение – за периода юли - септември спадът им е само с 2% на годишна база в сравнение със свиването от 6% към края на юни.

Под очакванията

 

Реализираните за изминалото тримесечие приходи са в размер на 16.52 млрд. долара при 13.75 млрд. долара, отчетени за същия период година по-рано. Очакванията на анализаторите, анкетирани от Reuters, бяха за постъпления от порядъка на 16.57 млрд. долара.

През последните три месеца разходите на технологичната компания също се увеличиха, отбелязва агенцията. Числеността на персонала на Google нарасна с около 3000 души, което доведе и до ръст от 46% в разходите за развойна и изследователска дейност.

През миналата седмица от дружеството обявиха, че са назначили Омид Кордестани за новия си главен бизнес директор на мястото на Никеш Арора, който се оттегли от поста преди тримесечие, за да се присъедини към екипа на японската Softbank. Позицията на главен бизнес директор се смята за ключова в компанията, тъй като включва управлението на генериращите приходи дейности на Google, като освен това играе и ролята на връзка с инвеститорите и Уолстрийт, допълва Reuters.

Скрити звезди

Според анализаторa oт Needham & Co Кери Райс пък в следващите няколко години приходите от този бизнес могат да се удвоят. Засега от Google не разкриват дали сегментът е печеливш и споделят ограничена информация за растежа му, отбелязва Reuters.

Резултатите на Google не оправдаха очакванията на Уолстрийт, пише Reuters. През последното тримесечие общите постъпления на компанията се забавят в резултат на по-слабия растеж на рекламните й приходи.

Общият брой на рекламните кликове се е увеличил със 17% през третото тримесечие на 2014 г. в сравнение с отчетения през второто тримесечие ръст от 25%, показват обявените в края на миналата седмица резултати на американския технологичен гигант. Същевременно темповете на онлайн реклами, които през последните няколко години се понижават, отчитат леко подобрение – за периода юли - септември спадът им е само с 2% на годишна база в сравнение със свиването от 6% към края на юни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    _1914_ avatar :-|
    _1914_

    Консенсусните очаквания са били за ръст от 2.82 млрд. ръст, а той се оказва "само" 2.77 млрд. Егати разочарованието е провала :D

  • 2
    sinergy avatar :-|
    Sinergy

    До коментар [#1] от "_1914_":

    И още:
    =====================
    Реализираните за изминалото тримесечие приходи са в размер на 16.52 млрд. долара при 13.75 млрд. долара, отчетени за същия период година по-рано. Очакванията на анализаторите, анкетирани от Reuters, бяха за постъпления от порядъка на 16.57 млрд. долара.
    ====================

    Пичовете си увеличават печалбата с 2.77 милиарда за година, а анализаторите плачат за някаква си разлика от 50 милиона, които очаквали в повече. Тези от Уол Стрийт съвсем са се побъркали. Не може постоянно нагоре...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход