Шоколадовата фабрика в Своге цели да работи без отпадъци до 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шоколадовата фабрика в Своге цели да работи без отпадъци до 2018 г.

Фабриката в Своге, в която са инвестирани над 50 млн. лв. през последните три години, е сертифицирана по международния стандарт ISO14001:2004 – "Системи за управление на околната среда", и не само покрива всички законови и нормативни изисквания, но извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

Шоколадовата фабрика в Своге цели да работи без отпадъци до 2018 г.

До 2015 г. корпорацията си е поставила за цел да намали с 15% парниковите газове, използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци, а също и потреблението на опаковки с над 23 хил. куб. тона

Мара Георгиева
22637 прочитания

Фабриката в Своге, в която са инвестирани над 50 млн. лв. през последните три години, е сертифицирана по международния стандарт ISO14001:2004 – "Системи за управление на околната среда", и не само покрива всички законови и нормативни изисквания, но извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

© Монделийз България


Фабриката на "Монделийз" (предишно име "Крафт фуудс") в Своге прилага успешно стратегията за устойчиво развитие на компанията, съобщи Ивайло Найденов, генерален мениджър на "Монделийз България". Генерална цел е производствената база да постигне 0% отпадъци до 2018 г.

Напредък още от 2010 г.

Ивайло Найденов
Фотограф: ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Програмата е в сила от 2010 г. и в резултат на изпълнението й общото количество на отпадъците на тон продукция е намаляло от 106.14 кг до 2.08 кг през 2013 г. А процентът на рециклиране е нараснал от 85% през 2010 до 95.9% през миналата година.

Фабриката в Своге, в която са инвестирани над 50 млн. лв. през последните три години, е сертифицирана по международния стандарт ISO14001:2004 – "Системи за управление на околната среда", и не само покрива всички законови и нормативни изисквания, но извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

"За нас е изключително важно да бъдем стриктни и последователни в прилагането на глобалната стратегия за устойчиво развитие на местна почва, защото това не е еднократен акт, а дългосрочна инвестиция в бъдещето – не само на нас като компания, но и за региона като цяло. Спестената енергия и вода днес са гарант за едно по-добро утре", заяви Найденов.

Още през 2001 г. във фабриката е изградена изцяло нова разделна канализационна система за отвеждане на дъждовните и битово-промишлени отпадни води. През 2002 г. е построена пречиствателна станция, която е и единствена в общината. Заустваните води са с по-добро качество от тези на съседната р. Искрецка, показват мониторинговите измервания на лицензираната лаборатория, ангажирана с измерването.

Голямата цел на компанията майка

"Монделийз интернешънъл" вече представи глобалната си стратегия за устойчиво развитие. До 2015 г. корпорацията си е поставила за цел да намали с 15% парниковите газове, използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци, а също и потреблението на опаковки с над 23 хил. куб. тона.

За десет години - до 2020 г., "Монделийз интернешънъл" планира да инвестира 600 млн. долара в устойчиво земеделие. Целта е до 2015 г. 100% от кафето и палмовото масло и 75% от пшеницата и какаото, които компанията използва, да бъдат добивани чрез устойчиви земеделски практики. "Тези пари не се дават под форма на благотворителност. Тяхната цел е да насърчат над един милион фермери да произвеждат по правилата на устойчивото земеделие", коментира Ивайло Найденов.

Корпорацията декларира, че има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. и по отношение на разумната консумация. Затова възнамерява да редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти и да увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията обяви, че ще насърчава и по-ниския калориен прием (до 200 ккал в порция продукт).

До 2015 г. всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75% от фабриките на корпорацията са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification), съобщи още Ивайло Найденов.

Пазарът на захарни и шоколадови изделия се свива

"Монделийз България" отчете 23% намаление на приходите през 2013 г. в сравнение с 2012. Това се дължи основно на по-малкия износ от фабриките за кафе и шоколад в България, докато на вътрешния пазар компанията отбеляза ръст, по-висок от средния за пазара. По данни на компанията "Монделийз България" е лидер в страната в категорията таблети (шоколад), която се оценява на 126.2 млн. лв. за 2013 г. Дружеството има пазарен дял в стойност от 77.1%, а марките й са в топ 3 на най-продавания шоколад в страната. Milka e лидер с 41.1% дял в стойност, следвана от "Своге" и "Млечен", съобщиха от българското поделение на корпорацията.

Тенденцията на спад в потреблението продължава. Пазарът на кафе, на захарни изделия и шоколад и на бисквити отбелязва драстичен спад през 2014 г., който при бисквитите например е двуцифрен, коментира Ивайло Найденов. В Сърбия например годишно се консумират над 7 кг кафе на човек от населението, в западноеврейските държави – около 6-6.5 кг, а в България – 2.2 кг, посочи Найденов. Единственото изключение за българския пазар е консумацията на шоколадови бонбони – тя е по-висока от средната за Западна Европа.

"Монделийз интернешънъл" отчита 35 млрд. долара приходи за 2013 г. Компанията продава в 165 държави и е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки с марките Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Milka, Jacobs, Oreo, BelVita, TUC и др.

Фабриката на "Монделийз" (предишно име "Крафт фуудс") в Своге прилага успешно стратегията за устойчиво развитие на компанията, съобщи Ивайло Найденов, генерален мениджър на "Монделийз България". Генерална цел е производствената база да постигне 0% отпадъци до 2018 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    dedo_uluk avatar :-|
    Бай Благой

    Мария Антоанета БГ: "Като няма хляб - да ядат отпадъци от шоколадови фабрики!"

  • 2
    di.mi.28 avatar :-|
    di.mi.28

    Браво на мениджърите!
    Дано от техния опит да се поучат и други ръководители.

  • 3
    inmoinvestments avatar :-|
    InmoInvestments

    Я да видим колко бг граждани или бг фирми преработват битовите си и индустриални отпадъци ? Хм ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK