С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 21 окт 2014, 15:57, 20885 прочитания

Шоколадовата фабрика в Своге цели да работи без отпадъци до 2018 г.

До 2015 г. корпорацията си е поставила за цел да намали с 15% парниковите газове, използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци, а също и потреблението на опаковки с над 23 хил. куб. тона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фабриката на "Монделийз" (предишно име "Крафт фуудс") в Своге прилага успешно стратегията за устойчиво развитие на компанията, съобщи Ивайло Найденов, генерален мениджър на "Монделийз България". Генерална цел е производствената база да постигне 0% отпадъци до 2018 г.

Напредък още от 2010 г.
Ивайло Найденов

Фотограф: ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Програмата е в сила от 2010 г. и в резултат на изпълнението й общото количество на отпадъците на тон продукция е намаляло от 106.14 кг до 2.08 кг през 2013 г. А процентът на рециклиране е нараснал от 85% през 2010 до 95.9% през миналата година.


Фабриката в Своге, в която са инвестирани над 50 млн. лв. през последните три години, е сертифицирана по международния стандарт ISO14001:2004 – "Системи за управление на околната среда", и не само покрива всички законови и нормативни изисквания, но извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

"За нас е изключително важно да бъдем стриктни и последователни в прилагането на глобалната стратегия за устойчиво развитие на местна почва, защото това не е еднократен акт, а дългосрочна инвестиция в бъдещето – не само на нас като компания, но и за региона като цяло. Спестената енергия и вода днес са гарант за едно по-добро утре", заяви Найденов.

Още през 2001 г. във фабриката е изградена изцяло нова разделна канализационна система за отвеждане на дъждовните и битово-промишлени отпадни води. През 2002 г. е построена пречиствателна станция, която е и единствена в общината. Заустваните води са с по-добро качество от тези на съседната р. Искрецка, показват мониторинговите измервания на лицензираната лаборатория, ангажирана с измерването.
 
Голямата цел на компанията майка



"Монделийз интернешънъл" вече представи глобалната си стратегия за устойчиво развитие. До 2015 г. корпорацията си е поставила за цел да намали с 15% парниковите газове, използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци, а също и потреблението на опаковки с над 23 хил. куб. тона.

За десет години - до 2020 г., "Монделийз интернешънъл" планира да инвестира 600 млн. долара в устойчиво земеделие. Целта е до 2015 г. 100% от кафето и палмовото масло и 75% от пшеницата и какаото, които компанията използва, да бъдат добивани чрез устойчиви земеделски практики. "Тези пари не се дават под форма на благотворителност. Тяхната цел е да насърчат над един милион фермери да произвеждат по правилата на устойчивото земеделие", коментира Ивайло Найденов.

Корпорацията декларира, че има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. и по отношение на разумната консумация. Затова възнамерява да редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти и да увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията обяви, че ще насърчава и по-ниския калориен прием (до 200 ккал в порция продукт).

До 2015 г. всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75% от фабриките на корпорацията са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification), съобщи още Ивайло Найденов.


Пазарът на захарни и шоколадови изделия се свива

"Монделийз България" отчете 23% намаление на приходите през 2013 г. в сравнение с 2012. Това се дължи основно на по-малкия износ от фабриките за кафе и шоколад в България, докато на вътрешния пазар компанията отбеляза ръст, по-висок от средния за пазара. По данни на компанията "Монделийз България" е лидер в страната в категорията таблети (шоколад), която се оценява на 126.2 млн. лв. за 2013 г. Дружеството има пазарен дял в стойност от 77.1%, а марките й са в топ 3 на най-продавания шоколад в страната. Milka e лидер с 41.1% дял в стойност, следвана от "Своге" и "Млечен", съобщиха от българското поделение на корпорацията.

Тенденцията на спад в потреблението продължава. Пазарът на кафе, на захарни изделия и шоколад и на бисквити отбелязва драстичен спад през 2014 г., който при бисквитите например е двуцифрен, коментира Ивайло Найденов. В Сърбия например годишно се консумират над 7 кг кафе на човек от населението, в западноеврейските държави – около 6-6.5 кг, а в България – 2.2 кг, посочи Найденов. Единственото изключение за българския пазар е консумацията на шоколадови бонбони – тя е по-висока от средната за Западна Европа.

"Монделийз интернешънъл" отчита 35 млрд. долара приходи за 2013 г. Компанията продава в 165 държави и е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки с марките Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Milka, Jacobs, Oreo, BelVita, TUC и др.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 444 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 766 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple зарадва пазарите с ръст на печалбата

Компанията очаква рекордни продажби през идващия празничен сезон

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10