Силното евро удря продажбите на Metro
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Силното евро удря продажбите на Metro

Reuters

Силното евро удря продажбите на Metro

Веригата отчита подобрени резултати при търговията с битова електроника

2874 прочитания

Reuters

© Reuters


Германската търговска верига Metro отчете спад на продажбите през третото тримесечие с 2.6%, дължащ се на силния курс на еврото и продажбата на активи. Компанията обаче смята, че ще успее да постигне заложените цели за финансовата година, съобщава Reuters. Причина за оптимизма е повишението на сравнимите продажби, които включват представянето само на съществуващите преди година магазини, с 0.7%.

Валутни ефекти

Приходите за завършилото на 30 септември тримесечие са достигнали 15.1 млрд. евро спрямо 15.5 млрд. за същия период на миналата година. Като се отчетат валутните ефекти и промените в портфолиото, продажбите са нараснали с 1.8%. Изминалото тримесечие беше последно във финансовата година на компанията, през която приходите са спаднали с общо 4% до 63 млрд. евро. Очаква се печалбите преди лихви и данъци да възлизат на 1.75 млрд. евро, почти без промяна спрямо предишната година. Окончателните финансови резултати на групата, която развива бизнес и в България, ще бъдат публикувани на 16 декември.

Metro предприе редица промени в бизнеса си през последната година като част от префокусирането към сфери с по-висок растеж. Веригата е затворила 89 магазина през тази година и е отворила 68 нови. Наскоро групата обяви изтеглянето на марката си Cash & Carry от датския пазар, където няколко поредни години отчита загуби. През август Metro продаде Cash & Carry магазините си във Виетнам. Веригата намалява и броя на хипермаркетите си от марката Real, за да се фокусира върху резултатите на бизнеса си в Германия. През фискалната 2014 г. продажбите на Real са спаднали с 19%, основно заради проблемите в източноевропейските пазари. Групата затвори и част от обектите си в Турция.

Продажби на електроника

Положителни резултати обаче отчита веригата за електроника Media-Saturn, чиито сравними продажби са нараснали с 1.8% за миналото тримесечие. Според ръководството на Metro това е част от "силно подобряване на тенденциите", най-вече заради нарастването на онлайн продажбите с 1.4% в основния пазар Германия. Слабото представяне на Media-Saturn в началото на годината принуди Metro да понижи прогнозите си през май. "Media Saturn се върна към растеж след осем тримесечия на слабо представяне. Това е особено добра новина след слабите резултати от периода на световното първенство по футбол", коментира Бруно Монтейм, анализатор в Bernstein. Той отбелязва, че това е първото от 15 тримесечия насам, в което всички подразделения на Metro отбелязват ръст на сравнимите продажби.

Анализаторите обаче очакват бизнесът, свързан с продажби на хранителни стоки, да продължи да се представя слабо заради спада на цените в еврозоната и нестабилността в Русия и другите пазари в Източна Европа. През последните месеци потребителското доверие в основния пазар на групата - Германия, отбелязва спад заради кризите в Украйна и Близкия изток и бавното икономическо възстановяване в еврозоната. През септември индексът на потребителското доверие, изготвян от изследователската група GfK, отчете спад, който се очаква да се влоши през октомври. Влошените очаквания на потребителите все още не са отразени в статистиката за продажбите на дребно, които показват ръст от 2.5% на месечна база през август. За първите осем месеца на годината търговията на дребно е нараснала с общо 1.2% спряно същия период на 2013 г.

Германската търговска верига Metro отчете спад на продажбите през третото тримесечие с 2.6%, дължащ се на силния курс на еврото и продажбата на активи. Компанията обаче смята, че ще успее да постигне заложените цели за финансовата година, съобщава Reuters. Причина за оптимизма е повишението на сравнимите продажби, които включват представянето само на съществуващите преди година магазини, с 0.7%.

Валутни ефекти


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Някак колкото си по-огромен, си толкова по-малко агресивен. Така малки, но агресивни фирмички подбиват Метро (с перфектен директен маркетинг).

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK