С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 окт 2014, 17:26, 2698 прочитания

Силното евро удря продажбите на Metro

Веригата отчита подобрени резултати при търговията с битова електроника

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската търговска верига Metro отчете спад на продажбите през третото тримесечие с 2.6%, дължащ се на силния курс на еврото и продажбата на активи. Компанията обаче смята, че ще успее да постигне заложените цели за финансовата година, съобщава Reuters. Причина за оптимизма е повишението на сравнимите продажби, които включват представянето само на съществуващите преди година магазини, с 0.7%.

Валутни ефекти


Приходите за завършилото на 30 септември тримесечие са достигнали 15.1 млрд. евро спрямо 15.5 млрд. за същия период на миналата година. Като се отчетат валутните ефекти и промените в портфолиото, продажбите са нараснали с 1.8%. Изминалото тримесечие беше последно във финансовата година на компанията, през която приходите са спаднали с общо 4% до 63 млрд. евро. Очаква се печалбите преди лихви и данъци да възлизат на 1.75 млрд. евро, почти без промяна спрямо предишната година. Окончателните финансови резултати на групата, която развива бизнес и в България, ще бъдат публикувани на 16 декември.

Metro предприе редица промени в бизнеса си през последната година като част от префокусирането към сфери с по-висок растеж. Веригата е затворила 89 магазина през тази година и е отворила 68 нови. Наскоро групата обяви изтеглянето на марката си Cash & Carry от датския пазар, където няколко поредни години отчита загуби. През август Metro продаде Cash & Carry магазините си във Виетнам. Веригата намалява и броя на хипермаркетите си от марката Real, за да се фокусира върху резултатите на бизнеса си в Германия. През фискалната 2014 г. продажбите на Real са спаднали с 19%, основно заради проблемите в източноевропейските пазари. Групата затвори и част от обектите си в Турция.

Продажби на електроника



Положителни резултати обаче отчита веригата за електроника Media-Saturn, чиито сравними продажби са нараснали с 1.8% за миналото тримесечие. Според ръководството на Metro това е част от "силно подобряване на тенденциите", най-вече заради нарастването на онлайн продажбите с 1.4% в основния пазар Германия. Слабото представяне на Media-Saturn в началото на годината принуди Metro да понижи прогнозите си през май. "Media Saturn се върна към растеж след осем тримесечия на слабо представяне. Това е особено добра новина след слабите резултати от периода на световното първенство по футбол", коментира Бруно Монтейм, анализатор в Bernstein. Той отбелязва, че това е първото от 15 тримесечия насам, в което всички подразделения на Metro отбелязват ръст на сравнимите продажби.

Анализаторите обаче очакват бизнесът, свързан с продажби на хранителни стоки, да продължи да се представя слабо заради спада на цените в еврозоната и нестабилността в Русия и другите пазари в Източна Европа. През последните месеци потребителското доверие в основния пазар на групата - Германия, отбелязва спад заради кризите в Украйна и Близкия изток и бавното икономическо възстановяване в еврозоната. През септември индексът на потребителското доверие, изготвян от изследователската група GfK, отчете спад, който се очаква да се влоши през октомври. Влошените очаквания на потребителите все още не са отразени в статистиката за продажбите на дребно, които показват ръст от 2.5% на месечна база през август. За първите осем месеца на годината търговията на дребно е нараснала с общо 1.2% спряно същия период на 2013 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 926 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 800 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Холдинг Варна" ще издава облигации за 12 млн. евро

В момента дружеството има една облигационна емисия, която се търгува на БФБ

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10