Германската търговска верига Metro отчете спад на продажбите през третото тримесечие с 2.6%, дължащ се на силния курс на еврото и продажбата на активи. Компанията обаче смята, че ще успее да постигне заложените цели за финансовата година, съобщава Reuters. Причина за оптимизма е повишението на сравнимите продажби, които включват представянето само на съществуващите преди година магазини, с 0.7%.
Валутни ефекти
Приходите за завършилото на 30 септември тримесечие са достигнали 15.1 млрд. евро спрямо 15.5 млрд. за същия период на миналата година. Като се отчетат валутните ефекти и промените в портфолиото, продажбите са нараснали с 1.8%. Изминалото тримесечие беше последно във финансовата година на компанията, през която приходите са спаднали с общо 4% до 63 млрд. евро. Очаква се печалбите преди лихви и данъци да възлизат на 1.75 млрд. евро, почти без промяна спрямо предишната година. Окончателните финансови резултати на групата, която развива бизнес и в България, ще бъдат публикувани на 16 декември.
Metro предприе редица промени в бизнеса си през последната година като част от префокусирането към сфери с по-висок растеж. Веригата е затворила 89 магазина през тази година и е отворила 68 нови. Наскоро групата обяви изтеглянето на марката си Cash & Carry от датския пазар, където няколко поредни години отчита загуби. През август Metro продаде Cash & Carry магазините си във Виетнам. Веригата намалява и броя на хипермаркетите си от марката Real, за да се фокусира върху резултатите на бизнеса си в Германия. През фискалната 2014 г. продажбите на Real са спаднали с 19%, основно заради проблемите в източноевропейските пазари. Групата затвори и част от обектите си в Турция.
Продажби на електроника
Положителни резултати обаче отчита веригата за електроника Media-Saturn, чиито сравними продажби са нараснали с 1.8% за миналото тримесечие. Според ръководството на Metro това е част от "силно подобряване на тенденциите", най-вече заради нарастването на онлайн продажбите с 1.4% в основния пазар Германия. Слабото представяне на Media-Saturn в началото на годината принуди Metro да понижи прогнозите си през май. "Media Saturn се върна към растеж след осем тримесечия на слабо представяне. Това е особено добра новина след слабите резултати от периода на световното първенство по футбол", коментира Бруно Монтейм, анализатор в Bernstein. Той отбелязва, че това е първото от 15 тримесечия насам, в което всички подразделения на Metro отбелязват ръст на сравнимите продажби.
Анализаторите обаче очакват бизнесът, свързан с продажби на хранителни стоки, да продължи да се представя слабо заради спада на цените в еврозоната и нестабилността в Русия и другите пазари в Източна Европа. През последните месеци потребителското доверие в основния пазар на групата - Германия, отбелязва спад заради кризите в Украйна и Близкия изток и бавното икономическо възстановяване в еврозоната. През септември индексът на потребителското доверие, изготвян от изследователската група GfK, отчете спад, който се очаква да се влоши през октомври. Влошените очаквания на потребителите все още не са отразени в статистиката за продажбите на дребно, които показват ръст от 2.5% на месечна база през август. За първите осем месеца на годината търговията на дребно е нараснала с общо 1.2% спряно същия период на 2013 г.
Германската търговска верига Metro отчете спад на продажбите през третото тримесечие с 2.6%, дължащ се на силния курс на еврото и продажбата на активи. Компанията обаче смята, че ще успее да постигне заложените цели за финансовата година, съобщава Reuters. Причина за оптимизма е повишението на сравнимите продажби, които включват представянето само на съществуващите преди година магазини, с 0.7%.
Валутни ефекти
1 коментар
Някак колкото си по-огромен, си толкова по-малко агресивен. Така малки, но агресивни фирмички подбиват Метро (с перфектен директен маркетинг).
Публикувано през m.capital.bg