Проблемите на Tesco се задълбочават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Проблемите на Tesco се задълбочават

Reuters

Проблемите на Tesco се задълбочават

Дупката в балансите на търговската верига е по-голяма от първите оценки

4028 прочитания

Reuters

© Reuters


Британската търговска верига Tesco обяви, че откритата наскоро дупка в балансите й е по-голяма от първоначалните оценки, съобщава Reuters. Компанията беше принудена да се откаже от досегашните си финансови прогнози за годината, а председателят на борда Ричард Броудбенд обяви, че ще започне да подготвя оттеглянето си от поста.

Спадащи продажби

Компанията също така обяви, че през миналото тримесечие, което е второ във финансовата й година, продажбите на британския пазар са спаднали с 5.5%. През първото тримесечие постъпленията се понижиха с още 3.8%, което кара ръководството на Tesco да определи периода като "най-лошия от 40 години". По време на търговията в четвъртък обезценяването на акциите на Tesco достигна 7%. От началото на годината цената на акциите е спаднала с 48% и достига най-ниските си нива от 11 години.

В миналото Tesco беше безспорен лидер в сектора на търговията на дребно във Великобритания, но през последните години среща силна конкуренция и губи пазарен дял за сметка на вериги като Aldi и Lidl. "Времената са много предизвикателни за бизнеса ни. Условията за търговия са трудни и рентабилността ни е под силен натиск", заявява изпълнителният директор на групата Дейв Луиз, който пое ръководството на 1 септември.

През миналия месец Tesco откри надписване на печалбите за първото полугодие с 250 млн. паунда, дължащо се на ранно отчитане на плащания от доставчици и прехвърляне на разходи за по-късни периоди. Проверките на тези счетоводни практики са разкрили, че проблемът е съществувал по-дълго, отколкото се считаше досега, поради което финансовата дупка се увеличава до 263 млн. паунда.

Според последните данни през първото финансово полугодие търговската печалба на компанията е възлизала на 937 млн. паунда, което представлява срив с 41% спрямо същия период на миналата година. Около 118 млн. от надценените печалби се отнасят за първото полугодие, а останалите са за по-ранни периоди. Разследването, в което участват и британските финансови регулатори, все още продължава.

Сътресения в ръководството

Ричард Броудбенд, който е председател на управителния съвет от 2011 г., заяви, че ще се оттегли, когато приключи прехвърлянето на мениджмънта на компанията и бъдат приети новите бизнес планове. Tesco не е единствената търговска верига, която се адаптира трудно към променящата се среда, в която все повече клиенти предпочитат да пазаруват онлайн. Счетоводните грешки и серията от промени в ръководството създават усещане за криза в компанията, която е най-големият частен работодател в страната.

След разкриването на счетоводните грешки Дейв Луиз нае специалисти от Deloitte и правни съветници от Freshfields да проведат независима проверка. Осем старши мениджъри бяха отстранени, включително управляващият директор на операциите във Великобритания Крис Буш. Сътресенията в управлението на компанията водят до опасения, че Tesco няма да може да се възползва от ключовия за търговията зимен празничен сезон.

Британската търговска верига Tesco обяви, че откритата наскоро дупка в балансите й е по-голяма от първоначалните оценки, съобщава Reuters. Компанията беше принудена да се откаже от досегашните си финансови прогнози за годината, а председателят на борда Ричард Броудбенд обяви, че ще започне да подготвя оттеглянето си от поста.

Спадащи продажби


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    dedo_uluk avatar :-|
    Бай Благой

    Хем клиентите предпочитали пазаруване онлайн, хем губят пазар от Алди и Лидл

    ?!

  • 2
    iut07368175 avatar :-|
    iut07368175

    До коментар [#1] от "Бай Благой": Попаднали са в двоен "курт капан" - от едната страна интернет, от другата "Лидл". (Курт(тур.) - вълк)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK