Дъждовното време намали продажбите на Heineken
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дъждовното време намали продажбите на Heineken

Reuters

Дъждовното време намали продажбите на Heineken

Продажбите на групата са спаднали с 1.5% до 5.1 млрд. евро през третото тримесечие

3786 прочитания

Reuters

© Reuters


Третият най-голям производител на бира в света – Heineken, оповести по-ниски от очакваното резултати за третото тримесечие, дължащи се на дъждовното лято в Европа, което е намалило консумацията през ключовия за сектора сезон. Компанията, която е собственик и на българската пивоварна "Загорка", обаче запазва прогнозите си за подобряване на рентабилността през тази година.

Холандският пивовар, който произвежда едни от най-популярните марки бира и сайдер в Европа, отчита спад на продажбите както в западната, така и в източната част на континента. Това е било донякъде компенсирано чрез нарастване в други региони, но като цяло продажбите на групата са спаднали с 1.5% до 5.1 млрд. евро. Нетната печалба за тримесечието също е намаляла до 460 млн. евро спрямо 483 млн. за същия период на миналата година.

Повишени маржове

Въпреки слабото представяне на основните си пазари Heineken изразява увереност в представянето за цялата година. Компанията запазва прогнозите си за ръст на маржа на печалба с 40 базисни точки благодарение на силното първо полугодие, повишените резултати около световното първенство по футбол, свиването на разходите и очакванията за силни продажби на някои големи пазари през декември.

След обявяването на резултатите акциите на Heineken спаднаха с 1.6%, но все още са сред най-добре представящите се в сектора. От началото на годината пазарната капитализация на компанията е нараснала с 16.4% в сравнение с 8.7% при Anheuser-Busch InBev, 8.9% за SABMiller и 12.4% за Carlsberg. Световните лидери в пивоварния бранш разчитат на растежа основно на нововъзникващите пазари в Азия, Латинска Америка и Африка, където освен повишение на потреблението могат да реализират и по-високи маржове на печалба. Дори и в развиващите се икономики обаче лошото време се отразява негативно на продажбите. Heineken отчита забавяне на растежа в Нигерия заради продължителния дъждовен сезон, а SABMiller посочи лошото време като фактор за по-ниските обеми, продадени на китайския пазар.

Регионални тенденции

Макар да има значителни експозиции към нововъзникващите пазари, Heineken продължава да разчита за половината си приходи и една трета от оперативните печалби на Европа. В Западна Европа продажбите са се понижили с 8.5%, а в Източна – с 4.1%. В Западна Европа основен фактор за забавянето през третото тримесечие е бил необичайно дъждовният август, а в Източна – новите закони за продажбите на алкохол в Русия, ценовият натиск в Полша и цялостното забавяне на икономиките в региона.

Същевременно резултатите на азиатските пазари са се подобрили с 10%, а на африканските - с 3.6%. В Азиатско-Тихоокеанския регион най-силен положителен ефект е имала експанзията на марката Tiger във Виетнам и Малайзия. "Третото тримесечие беше силно повлияно от атмосферните условия, но това не променя фундаменталните ни очаквания за второто полугодие", заявява финансовият директор на компанията Рене Хофт Граафланд. "Четвъртото тримесечие, и особено декември, са ключови за продажбите в Мексико, Нигерия, също и в Обединеното кралство", добавя той.

Преди няколко седмици семейството, управляващо Heineken, отхвърли предложението за придобиване от страна на втория най-голям пивовар в света SABMiller. Хофт Граафланд обаче коментира, че по-нататъшна консолидация в сектора е много вероятна и холандската компания възнамерява да играе по-активна роля в тези процеси.


3 коментара
  • 1
    bokalcho11 avatar :-|
    bokalcho11

    вероятно и на бира като цяло...

  • 2
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    А снегът ще ги намали още повече.Започва сезона на виното.

  • 3
    walker avatar :-P
    walker

    То и петрола пада заради същото това "дъждовно време" :)
    Дъждовно време е интересен начин за оправдание за намаленото търсене в следствие на практически втора рецесия.
    Но пък оставам с надеждата че спада е защото все повече хора са започнали да пият бира от малки пивоварни и загърбват комерсиализираната газирана вода Хайнекен :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK