С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 23 окт 2014, 17:17, 3690 прочитания

Дъждовното време намали продажбите на Heineken

Продажбите на групата са спаднали с 1.5% до 5.1 млрд. евро през третото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Третият най-голям производител на бира в света – Heineken, оповести по-ниски от очакваното резултати за третото тримесечие, дължащи се на дъждовното лято в Европа, което е намалило консумацията през ключовия за сектора сезон. Компанията, която е собственик и на българската пивоварна "Загорка", обаче запазва прогнозите си за подобряване на рентабилността през тази година.

Холандският пивовар, който произвежда едни от най-популярните марки бира и сайдер в Европа, отчита спад на продажбите както в западната, така и в източната част на континента. Това е било донякъде компенсирано чрез нарастване в други региони, но като цяло продажбите на групата са спаднали с 1.5% до 5.1 млрд. евро. Нетната печалба за тримесечието също е намаляла до 460 млн. евро спрямо 483 млн. за същия период на миналата година.


Повишени маржове

Въпреки слабото представяне на основните си пазари Heineken изразява увереност в представянето за цялата година. Компанията запазва прогнозите си за ръст на маржа на печалба с 40 базисни точки благодарение на силното първо полугодие, повишените резултати около световното първенство по футбол, свиването на разходите и очакванията за силни продажби на някои големи пазари през декември.

След обявяването на резултатите акциите на Heineken спаднаха с 1.6%, но все още са сред най-добре представящите се в сектора. От началото на годината пазарната капитализация на компанията е нараснала с 16.4% в сравнение с 8.7% при Anheuser-Busch InBev, 8.9% за SABMiller и 12.4% за Carlsberg. Световните лидери в пивоварния бранш разчитат на растежа основно на нововъзникващите пазари в Азия, Латинска Америка и Африка, където освен повишение на потреблението могат да реализират и по-високи маржове на печалба. Дори и в развиващите се икономики обаче лошото време се отразява негативно на продажбите. Heineken отчита забавяне на растежа в Нигерия заради продължителния дъждовен сезон, а SABMiller посочи лошото време като фактор за по-ниските обеми, продадени на китайския пазар.



Регионални тенденции

Макар да има значителни експозиции към нововъзникващите пазари, Heineken продължава да разчита за половината си приходи и една трета от оперативните печалби на Европа. В Западна Европа продажбите са се понижили с 8.5%, а в Източна – с 4.1%. В Западна Европа основен фактор за забавянето през третото тримесечие е бил необичайно дъждовният август, а в Източна – новите закони за продажбите на алкохол в Русия, ценовият натиск в Полша и цялостното забавяне на икономиките в региона.

Същевременно резултатите на азиатските пазари са се подобрили с 10%, а на африканските - с 3.6%. В Азиатско-Тихоокеанския регион най-силен положителен ефект е имала експанзията на марката Tiger във Виетнам и Малайзия. "Третото тримесечие беше силно повлияно от атмосферните условия, но това не променя фундаменталните ни очаквания за второто полугодие", заявява финансовият директор на компанията Рене Хофт Граафланд. "Четвъртото тримесечие, и особено декември, са ключови за продажбите в Мексико, Нигерия, също и в Обединеното кралство", добавя той.

Преди няколко седмици семейството, управляващо Heineken, отхвърли предложението за придобиване от страна на втория най-голям пивовар в света SABMiller. Хофт Граафланд обаче коментира, че по-нататъшна консолидация в сектора е много вероятна и холандската компания възнамерява да играе по-активна роля в тези процеси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1198 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1125 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lenovo може да поднови интереса си към BlackBerry

Книжата на канадския производител поскъпнаха след спекулацията, че китайският гигант подготвя оферта за 15 долара за акция

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев