Под крилото на профсъюзите

Честите стачки на пилотите отдалечават големите авиокомпании от решаването на сериозните им финансови проблеми

Старите авиопревозвачи са блокирани между натиска на служителите и този на конкуренцията
Старите авиопревозвачи са блокирани между натиска на служителите и този на конкуренцията
Старите авиопревозвачи са блокирани между натиска на служителите и този на конкуренцията    ©  Ройтерс
Старите авиопревозвачи са блокирани между натиска на служителите и този на конкуренцията    ©  Ройтерс

Българските държавни железници, Lufthansa и Air France имат нещо общо. Не, очевидно не са скоростите на превоз. Това, което обединява БДЖ и традиционните авиокомпании, са синдикатите и тяхната неизменна съпротива на всеки опит за промяна в посока оптимизация на работа и разходи. Без значение дали това може да постави под въпрос икономическото оцеляване на цялата компания заедно със служителите в нея.   

В началото на изминалата седмица пилотите на Lufthansa се приземиха за пореден път през тази година, за да защитят схемата, позволяваща им да се пенсионират на 55 години и да получават 60% от доходите си, докато не достигнат до стандартната възраст за пенсия, която е 65 години. Другото притеснение е, че авиокомпанията подобно на Air France иска да развие нискотарифните си полети на къси разстояния.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове