Облачните продукти и бизнес софтуерът увеличиха приходите на Microsoft
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Облачните продукти и бизнес софтуерът увеличиха приходите на Microsoft

Облачните продукти и бизнес софтуерът увеличиха приходите на Microsoft

Оптимизацията на технологичния гигант при интегрирането на мобилното звено на Nokia понижи печалбата до 4.5 млрд. долара през третото тримесечие

Юлиян Арнаудов
2737 прочитания

© BRENDAN MCDERMID


Резултатите на компанията разбиват негативната тенденция в сектора през третото тримесечие.

Приходите на Microsoft се повишиха с 11% през третото тримесечие, ако се изключат постъпленията от мобилното звено на Nokia, което технологичният гигант придоби през изминалата година. Като се добавят продажбите от него, общо компанията от Редмънд отчита приходи от 23.2 млрд. долара спрямо 18.5 млрд. година по-рано. Това е ярък контраст спрямо резултатите на другите големи технологични компании, като IBM, Hewlett-Packard, Oracle и Amazon, които обявиха спад на своите постъпления, а интернет гигантът Google отчете забавяне на ръста на продажбите. "Microsoft разбива негативната тенденция", коментира анализаторът на FBR Capital Markets Даниел Айвс, цитиран от Wall Street Journal.

Силните постъпления доведоха до позитивна реакция на фондовите пазари. Акциите на Microsoft поскъпнаха с близо 3.1% в часовете след края на търговията до 46.39 долара за брой.

Лошата за момента новина е, че нетната печалба на софтуерната компания се понижава на 4.5 млрд. долара спрямо 5.2 млрд. през същия период предходната година. Това се дължи изцяло на големите разходи, свързани с преструктурирането и интегрирането на мобилното звено на Nokia. Microsoft обяви значителни съкращения в редиците на бившото финландско подразделение, което е свързано и със заделянето на близо 1.1 млрд. долара за осъществяването на този процес.

Основните двигатели

През последното тримесечие приходите на компанията от продажбата на софтуер за корпоративни клиенти са се увеличили с 9.5% спрямо предходната година. Microsoft има силен растеж както в новите си продукти като облачната версия на Office 365, така и на традиционни продукти като операционната система Windows за сървъри. Облачните технологии започват да придават все по-голяма тежест в резултатите на компанията. Основните продукти са интрернет базираната офис програма Office 365, инструментите за управление на продажбите Microsoft Dynamics CRM, както и облачната платформа Azure отчитат двойно увеличение на генерираните приходи до 1.18 млрд. долара, което вече съставлява около 5.1% от общите постъпления през тримесечието. Окуражаващ за софтуерния гигант е фактът, че клиентите на платформата Azure също така са закупили и традиционните корпоративни програми на компанията.

Камъчетата на пътя

Не толкова добре се представят останалите бизнес сегменти на Microsoft. Компанията изпитва особени затруднения при мобилните телефони. Операционната система Windows Phone продължава да не може да увеличи пазарния си дял, за сметка на доминиращата платформа Android на Google и държащата позиции iOS на Apple. Иронично, но Microsoft принципно генерира стабилни доходи от многото устройства, които ползват Android. Причината е в таксите за лицензионни права за някои компоненти на операционната система, които са интелектуална собственост на софтуерния гигант. Той получава част от печалбата от всеки продаден смартфон. Но поради пускането на все по-евтини устройства, приходите и по това перо за Microsoft намаляват.

Продажбите и на емблематичната за компанията операционна система Windows също се понижават, но с по-бавен темп спрямо предходните тримесечия, заради леко подобреното търсене на персонални компютри. РС пазарът отчете силни спадове през 2013 г.

Хардуерни надежди

Microsoft обяви обнадеждаващи резултати в останалите си хардуерни сегменти. Приходите от таблетите Surface са се удвоили през последното тримесечие. Това е голям прогрес за устройствата, които отчетоха доста слаби продажби при техния дебют преди две години. Последната версия Surface Pro 3, която се появи на пазара през юни, получи по-добро възприемане на потребителите. Подобно двойно увеличение на продажбите на годишна база се забелязва и при игралната конзола X-Box. Основната причина за това е намаляването на крайната цена на последния модел със 100 долара, което стимулира продажбите.

Резултатите на компанията разбиват негативната тенденция в сектора през третото тримесечие.

Приходите на Microsoft се повишиха с 11% през третото тримесечие, ако се изключат постъпленията от мобилното звено на Nokia, което технологичният гигант придоби през изминалата година. Като се добавят продажбите от него, общо компанията от Редмънд отчита приходи от 23.2 млрд. долара спрямо 18.5 млрд. година по-рано. Това е ярък контраст спрямо резултатите на другите големи технологични компании, като IBM, Hewlett-Packard, Oracle и Amazon, които обявиха спад на своите постъпления, а интернет гигантът Google отчете забавяне на ръста на продажбите. "Microsoft разбива негативната тенденция", коментира анализаторът на FBR Capital Markets Даниел Айвс, цитиран от Wall Street Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK