Facebook уплаши пазарите с повишени разходи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook уплаши пазарите с повишени разходи

Reuters

Facebook уплаши пазарите с повишени разходи

През 2015 г. социалната мрежа ще инвестира сериозно в продукти като WhatsApp и Oculus

2621 прочитания

Reuters

© Reuters


Социалната мрежа Facebook излезе с предупреждение за значителен ръст на разходите през 2015 г. и прогнозира забавяне на растежа през четвъртото тримесечие на тази година. Тези новини доведоха до негативна реакция на инвеститорите, която изтри близо една десета от пазарната капитализация на компанията, съобщава Reuters.

Досега акционерите не протестираха срещу скъпи инвестиции с неясни перспективи като придобиванията на WhatsApp и Oculus, тъй като Facebook отчиташе мащабен ръст на приходите от мобилни реклами всяко тримесечие. Преди обявяването на новите прогнози акциите на компанията бяха достигнали исторически рекорд от 81.16 долара, като от началото на годината ръстът им достигна 47%. В сряда те загубиха 9% от стойността си до 73.80 долара.

По-високи приходи

Facebook публикува и резултатите си за третото тримесечие, които показват по-висок от очакваното ръст на приходите от 59% и солидно увеличение на потребителската база, което затвърждава позициите на най-голямата социална мрежа в света. Facebook успява да монетизира по-добре рекламите на мобилни устройства от конкуренти като Twitter и Google. Тези приходи на компанията са се увеличили над тройно на годишна база и представляват две трети от общите рекламни продажби на Facebook.

"Facebook продължава да показва, че има силно търсене на техния продукт – както като потребители, които искат да прекарват време там, така и като рекламодатели, които искат да плащат", коментира Бен Шахтър, анализатор в Macquarie Research.

Обшият брой на месечните потребители на Facebook е достигнал 1.35 млрд. през третото тримесечие, като 64% от тях използват социалната мрежа всеки ден. За трите месеца до края на септември приходите са достигнали 3.2 млрд. долара спрямо 2.02 млрд. за същия период на миналата година. Предварителните очаквания на анализаторите бяха за ръст до 3.12 млрд. долара. Нетната печалба се е увеличила до 806 млн. долара, или 30 цента на акция, спрямо 425 млн. и 17 цента на акция през третото тримесечие на 2013 г.  

Притеснителни тенденции

Facebook също така разкри финансовите резултати на мобилното приложение WhatsApp, което придоби срещу 22 млрд. долара по-рано тази година. През първото полугодие на 2014 г.  WhatsApp е индексирала загуба от 232.5 млн. долара спрямо загубата от 58.8 млн. за същия период на миналата година. Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг коментира, че не бърза да получи възвращаемост от новопридобитите продукти, тъй като по-важният показател е броят на потребителите. "За нас продуктите не стават интересни, преди да започнат да ги използват около един милиард души", заявява той.

По-притеснително за инвеститорите беше обявеното от финансовия директор на компанията Дейв Венър увеличение на разходите с между 55 и 75% през следващата година. Това е свързано най-вече с намеренията за инвестиции в WhatsApp, Oculus и други продукти, които тепърва трябва да покажат способност за генериране на печалби.

Това е сериозна промяна спрямо досегашната политика на компанията, която през миналата година увеличи разходите с по-скромните 32%. Facebook не предостави прогнози за приходите си през 2015 г., което допълнителни изнерви пазарите. "Представянето на прогноза за разходите, но без прогноза за приходите изплаши Wall Street. Какъв ще е растежът на приходите през следващата година е въпрос за милиарди долари", отбелязва Ричард Грийнфилд, анализатор в BTIG. Социалната мрежа наля допълнително масло с огъня с прогнозата си за забавяне на растежа на приходите до 40-47% през последното тримесечие на тази година.

Социалната мрежа Facebook излезе с предупреждение за значителен ръст на разходите през 2015 г. и прогнозира забавяне на растежа през четвъртото тримесечие на тази година. Тези новини доведоха до негативна реакция на инвеститорите, която изтри близо една десета от пазарната капитализация на компанията, съобщава Reuters.

Досега акционерите не протестираха срещу скъпи инвестиции с неясни перспективи като придобиванията на WhatsApp и Oculus, тъй като Facebook отчиташе мащабен ръст на приходите от мобилни реклами всяко тримесечие. Преди обявяването на новите прогнози акциите на компанията бяха достигнали исторически рекорд от 81.16 долара, като от началото на годината ръстът им достигна 47%. В сряда те загубиха 9% от стойността си до 73.80 долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK