Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Глобул" отчете слабо понижение на приходите, но изненада приятно собственика си Telenor с ръст на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA). Това стана ясно от представянето на финансовите резултати на норвежката група заедно с тези на българското й поделение (вече "Теленор България") в сряда.
Българската компания обяви приходи от 167.1 млн. лв. за периода от началото на юли до края на септември, което е спад от 1.3% спрямо същите три месеца на 2013 г., когато те са били 169.2 млн. лева. Причината за намаляването на постъпленията са по-слабите продажби на мобилни устройства, както и понижените цени на дребно за роуминг, отбелязват от оператора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Айде де, задействайте се малко по-смело, очакваме ви, дано станете първи...
Глобул са много силни при бедните хора. Трябва, обаче повече агресивност от тяхна страна към големите корпорации и държавните фирми с посещения на адрес от техен консултант (както БТК правят), пък след това на тоя консултант да му платят комисьон.
Публикувано през m.capital.bg
Вие сериозно вярвате ли си? Глобул да има увеличение на абонатите?
Истината е, че това "увеличение" идва от активирането на други услуги като домашен телефон, дейта карти и др.
Според Глобул през 2013 г. абонатите им уж са се увеличили с 160 000, а според КРС те намаляват с 23 000. Така че си правете сметка колко истина има в техните данни. Не че и Мтел не лъжат, но поне те казват колко абонати имат на различните услуги.
Истината е, че хората масово минават на Виваком и Мтел заради по-качествената мрежа, по-доброто покритие и скорост на мобилния интернет. Можете да се убедите и сами. Офисите на Вива и Мтел са пълни, а тези на Глобул почти винаги празни
Тъпи печалбари са норвежците махат обурудването на Ериксон,Сименс и Моторола и слагат на Хуавей заради келепира.
Наели са куцо и сакато за суап на базовите станцйи.
После да не се чудим че в нормалните страни където живеят нормални хора нищо вече не се произвежда.
Сега менъджмента като като приложи хубавата българска дума аутсорсинг ще разкатае майката на поредната високотехнологична компания у нас.
Увеличаване на печалбата чрез намаляване на разходите - съкращаване на персонал, затваряне на магазини, орязване на бонуси и придобивки..... имаме новина .... увеличили сме печалбата :)
До коментар [#4] от "dedoliben":
Ако норвежците бяха толкова плоски в мисленето си, едва ли щяха да са толкова големи като бизнес.
За мен лично е факт, че обхвата на Глобул/Теленор се подобри в последните няколко месеца, особено на места, където традиционно имаха проблеми.
Пазарният дял на Мтел постепенно спада, а на другите оператори расте. До няколко години Теленор ще се изравни с Мтел по пазарен дял, а ако наистина услугите им се подобрят, ще бъдат и първи.
До коментар [#3] от "viktor_k":
Обмисли пак нещата преди да се кълнеш в тях. Офисите на БТК и МТел са пълни защото обслужването е мудно, бюрократично и некардърно и заради това се редят опашки. Да не мислиш, че висят с часове защото им е голям кеф или са пуснали безплатни банани? Освен това се тъпчат основно заради проблеми: на кой му се счупил телевизора, кой решил да си връща стационарния телефон, на кой картата му блокирана. Глобул не предлагат телевизия и други несвойствени неща, за това и не се занимават с излишни проблеми. Другите поради факта, че предлагат китайски боклуци като техника и се бият в гърдите как всичко им е най-хубаво само си навличат допълнително проблеми. А нито телевизията им и интернета са хубави, нито са евтини. Аз лично имам 80МБита+220 канала (за 2 ТВ!) за 17 лв. на месец от локалната кабеларка, които нито Мтел нито Бибаком могат дори да се доближат. В офиса имаме оптика на БТК и няма такъв ташак, за чеп ми е, като не може да държи и 20 МБита. Тъщата има Мтел комбо и интернета е пълен боклук, а телевизията и е 40 канала с 10 повтарящи. Сеттоп бокса лагва до границата на неизползваемост. А и за какво ми е да си обединявам услугите, сякаш кой знае какво ще спестя, като така или иначе се налага да обикалям гишета по други причини. Естествено у нас хората не са свикнали да проучват конкуренцията и се нанизва на първата оферта, която им кажат "че е най-добрата у нас и няма смисъл даже да проверявате другите, те са по-зле". Хората са много наивни.
Колкото и да се прехвалват, кой какви клиенти е отчел, фактите са, че няма читав оператор у нас все на някой нещо му куца. Факт е обаче, че на Глобул от над година интернета им се е подобрил многократно и това, че бил по-зле е вече в миналото.
Да си осмислят и тарифите...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.