"Глобул" отчете ръст на печалбата

Операторът е завършил на 40% подмяната на мрежата си

"Глобул" отчете слабо понижение на приходите, но изненада приятно собственика си Telenor с ръст на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA). Това стана ясно от представянето на финансовите резултати на норвежката група заедно с тези на българското й поделение (вече "Теленор България") в сряда.

Българската компания обяви приходи от 167.1 млн. лв. за периода от началото на юли до края на септември, което е спад от 1.3% спрямо същите три месеца на 2013 г., когато те са били 169.2 млн. лева. Причината за намаляването на постъпленията са по-слабите продажби на мобилни устройства, както и понижените цени на дребно за роуминг, отбелязват от оператора.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chip avatar :-P
    chip
    • - 5
    • + 17

    Айде де, задействайте се малко по-смело, очакваме ви, дано станете първи...

    Нередност?
  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • - 7
    • + 5

    Глобул са много силни при бедните хора. Трябва, обаче повече агресивност от тяхна страна към големите корпорации и държавните фирми с посещения на адрес от техен консултант (както БТК правят), пък след това на тоя консултант да му платят комисьон.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    viktor_k avatar :-|
    viktor_k
    • - 23
    • + 6

    Вие сериозно вярвате ли си? Глобул да има увеличение на абонатите?
    Истината е, че това "увеличение" идва от активирането на други услуги като домашен телефон, дейта карти и др.
    Според Глобул през 2013 г. абонатите им уж са се увеличили с 160 000, а според КРС те намаляват с 23 000. Така че си правете сметка колко истина има в техните данни. Не че и Мтел не лъжат, но поне те казват колко абонати имат на различните услуги.
    Истината е, че хората масово минават на Виваком и Мтел заради по-качествената мрежа, по-доброто покритие и скорост на мобилния интернет. Можете да се убедите и сами. Офисите на Вива и Мтел са пълни, а тези на Глобул почти винаги празни

    Нередност?
  • dedoliben
    • - 10
    • + 3

    Тъпи печалбари са норвежците махат обурудването на Ериксон,Сименс и Моторола и слагат на Хуавей заради келепира.
    Наели са куцо и сакато за суап на базовите станцйи.
    После да не се чудим че в нормалните страни където живеят нормални хора нищо вече не се произвежда.
    Сега менъджмента като като приложи хубавата българска дума аутсорсинг ще разкатае майката на поредната високотехнологична компания у нас.

    Нередност?
  • 5
    xps avatar :-P
    xps
    • + 18

    Увеличаване на печалбата чрез намаляване на разходите - съкращаване на персонал, затваряне на магазини, орязване на бонуси и придобивки..... имаме новина .... увеличили сме печалбата :)

    Нередност?
  • 6
    Slick avatar :-|
    Slick
    • - 3
    • + 10

    До коментар [#4] от "dedoliben":

    Ако норвежците бяха толкова плоски в мисленето си, едва ли щяха да са толкова големи като бизнес.
    За мен лично е факт, че обхвата на Глобул/Теленор се подобри в последните няколко месеца, особено на места, където традиционно имаха проблеми.

    Нередност?
  • 7
    stefan_st avatar :-|
    Стефан Ст
    • - 5
    • + 10

    Пазарният дял на Мтел постепенно спада, а на другите оператори расте. До няколко години Теленор ще се изравни с Мтел по пазарен дял, а ако наистина услугите им се подобрят, ще бъдат и първи.

    Нередност?
  • 8
    venimus avatar :-|
    Волен от Ривиа
    • - 3
    • + 7

    До коментар [#3] от "viktor_k":

    Обмисли пак нещата преди да се кълнеш в тях. Офисите на БТК и МТел са пълни защото обслужването е мудно, бюрократично и некардърно и заради това се редят опашки. Да не мислиш, че висят с часове защото им е голям кеф или са пуснали безплатни банани? Освен това се тъпчат основно заради проблеми: на кой му се счупил телевизора, кой решил да си връща стационарния телефон, на кой картата му блокирана. Глобул не предлагат телевизия и други несвойствени неща, за това и не се занимават с излишни проблеми. Другите поради факта, че предлагат китайски боклуци като техника и се бият в гърдите как всичко им е най-хубаво само си навличат допълнително проблеми. А нито телевизията им и интернета са хубави, нито са евтини. Аз лично имам 80МБита+220 канала (за 2 ТВ!) за 17 лв. на месец от локалната кабеларка, които нито Мтел нито Бибаком могат дори да се доближат. В офиса имаме оптика на БТК и няма такъв ташак, за чеп ми е, като не може да държи и 20 МБита. Тъщата има Мтел комбо и интернета е пълен боклук, а телевизията и е 40 канала с 10 повтарящи. Сеттоп бокса лагва до границата на неизползваемост. А и за какво ми е да си обединявам услугите, сякаш кой знае какво ще спестя, като така или иначе се налага да обикалям гишета по други причини. Естествено у нас хората не са свикнали да проучват конкуренцията и се нанизва на първата оферта, която им кажат "че е най-добрата у нас и няма смисъл даже да проверявате другите, те са по-зле". Хората са много наивни.

    Колкото и да се прехвалват, кой какви клиенти е отчел, фактите са, че няма читав оператор у нас все на някой нещо му куца. Факт е обаче, че на Глобул от над година интернета им се е подобрил многократно и това, че бил по-зле е вече в миналото.

    Нередност?
  • 9
    sto67nes avatar :-(
    sto67nes
    • + 1

    Да си осмислят и тарифите...

    Нередност?
Нов коментар