Верижен отлив

Свиващото се потребление, сивото бъдеще за пазара и несигурната обща среда водят до изнасяне на част от големите чужди търговци

Беше истински празник - с цветята, бонбоните, черпенето и всичко останало. За отварянето на първия магазин на Metro в България в София бяха дошли цяла компания германци от високите етажи на веригата. А събралите се гости, журналисти и обикновени граждани нямаха търпение сияещият чужденец с костюма да спре да говори още колко обекта ще отворят тук и да слезе от трибунката на входа, за да отворят вратите към невижданото чудо.

Сега всичко това звучи като умилителен репортаж от откриването на топлата вода или усмивка от старите ленти на пост-соца. Но е факт, че тогава всички се втрещихме: не бяхме виждали толкова огромни магазини с толкова пълни стелажи и такова разнообразие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове