Абонати на загубата

Лидерите в сектора засега са с чуждестранни собственици, приходите им растат бавно и са трайно на минус

Огромни, но на загуба. Това е финансовото състояние на най-големите вериги за храни от години. Последнитеq най-пресни числа са за 2013 г. - показват, че компаниите в топ 15 в сектора са направили гигантските за българските разбирания продажби от над 4 млрд. лв. Почти всички обаче са на загуба, като отчетеният минус е над 150 млн. лв., а малките изключения на печалба не компенсират и една трета от отрицателните резултати.

Финансовите показатели сочат и друго: бизнесът с храни на най-големите е пораснал със скромните 3% през 2013 г. Едноцифрените помръдвания нагоре всъщност са характерни за последните пет години. А ръстовете идват основно от последните компании, влезли на пазара - Kaufland, Lidl и Carrefour, които през последните години отваряха нови магазини. Иначе по-старите членове на групата като Metro, Billa и "Пикадили" или са със спаднали продажби, ли са замръзнали на едно ниво.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове