Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 3 ное 2014, 17:00, 2999 прочитания

Daimler ще купи 25% от производителя на мотори MV Avgusta

Намерението на германската компания е да произвежда по-леки и екологични двигатели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската автомобилна корпорация Daimler AG обяви, че ще купи 25% от италианския производител на мотори MV Agusta. Сделката ще е част от дългосрочен план за сътрудничество между двете компании. В резултат на това немският автомобилен гигант ще има достъп до леките високопроизводителни трицилиндрови двигатели, разработени за моторите на Avgusta, съобщи Reuters.

Защо се прави сделката

Сделката ще се осъществи посредством Mercedes-AMG, собственост на Daimler. Тя ще даде на германската компания право на глас в акционерното събрание на легендарния италиански производител на мотори. От Daimler отказаха да представят финансовите условия по нея.


Един от мотивите за придобиването на дял в Avgusta са държавните регулации, които са насочени към намаляване на въглеродните емисии и замърсяването. Интервенциите в тези области подтикват немалко производители към преминаване към високопроизводителни по-леки двигатели, които ефективно могат да се използват за удължаване на пробега на електрическите двигатели в хибридните автомобили.

Когато сделката за придобиването на дела бъде финализирана, от Mercedes ще могат да се възползват от високоефективните двигатели на Avgusta. Освен трицилиндровите двигатели италианската компания е разработила и четирицилиндрови двигатели с обем между 675 до 1100 куб.см.

Главният изпълнителен директор на Mercedes-AMG Тобиас Моерс коментира придобиването на 25% от Avgusta така: "В Аvgusta открихме перфектиния партньор на Mercedes-AMG. Партньорството ни с тях е вход към света на още фенове на доброто представяне." От своя страна изпълнителният директор и президент на Avgusta Джовани Кастильони, цитиран от Reuters, сподели, че за него сътрудничеството с Mercedes ще спомогне за глобалното разширяване на компанията и ще ускори растежа ѝ.



Освен достъп до двигателите на италианския производител на мотори сътрудничеството между италианската и немската компания ще включва и съвместни усилия в областта на маркетинга и продажбите.

Отговор на конкуренцията

Сделката между Daimler и Avgusta може да се разглежда като отговор от страна на немския автомобилен гигант на действията на един от основните му конкуренти Volkswagen, който купи италианската компания за мотори Ducati през 2012 г. срещу 860 млн. eвро. По-рано тази година те представиха хибрида XL Sport, в който е интегриран двуцилиндров двигател на Bucati. Друг основен конкурент на Daimler - BMW, вече има достъп до трицилиндрови двигатели, които са интегрирани в хибрида i8 – един от най-високопрофилните автомобили на немския пазар.

През последните 10 години финансовото състояние на италианския производител не беше стабилно и компанията последователно премина през няколко различни собственика, сред които Harley-Davidson и притежаваната от Малайзия автомобилна компания Proton. През последните 4 години Avgusta е собственост на сина на легендарния си изпълнителен директор Кастильони.

Сделката между Avgusta и Mercedes трябва да бъде одобрена от съответните регулаторни органи. Очаква се това да стане по-късно през ноември.

Германската компания откри изследователски център в Пекин

Daimler отвори изследователски център в Пекин, който ще обслужва Mercedes-Benz. Целта е да се скъси дистанцията в продажбите между Mercedes и основните им конкуренти Audi AG и BMW AG в Китай. Директорът на Daimler за Китай Хубертус Троска каза в интервю пред Reuters, че компанията има желанието "да навлезе по-дълбоко в Китай, да произвежда най-добре съобразените с нуждите на китайците автомобили". За последните няколко месеца компанията е инвестирала 110 млн. евро. С новия център Mercedes ще се опитат да таргетират по-добре автомобилите си към нарастващата средна класа в страната. От компанията заявиха, че се очаква до две години изследователският център в Пекин да се превърне в най-големия на компанията. Развитието на звеното в Китай е логична стъпка в стратегията на компанията, която реформира маркетинг усилията си в страната от 2012 г. насам, тъй като според Троска "условията за растеж в Китай са уникални".
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 529 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 815 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инж. Пламен Панчев: Индустриалната зона пести 25% от първоначалната инвестиция

Съуправителят на "Тракия икономическа зона" пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10