С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 3 ное 2014, 16:15, 3405 прочитания

Publicis стъпва на американския пазар

Френската рекламна компания ще купи Sapient за 3.7 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Третата по големина рекламна и PR компания в света Publicis Groupe ще придобие американската агенция за дигитална реклама Sapient срещу 3.7 млрд. долара, които ще бъдат изплатени в брой, предаде Reuters. По този начин френската компания ще стъпи на пазара в САЩ, след като първият й опит се провали заради несъстоялото се сливане с втората най-голяма компания в сектора Omnicom Group. Изпълнителен директор на новата компания Publicis.Sapient ще стане досегашният изпълнителен директор и съпредседател на Sapient Алън Херик.

Сделката


Представители на Publicis обявиха, че сделката ще се осъществи при 25 долара за акция, което е премия от 44% спрямо цената на Sapient на борсата в петък. Средствата за финализирането на сделката ще бъдат собствени на Publicis и заеми, но за завършването ѝ компанията няма да увеличава капитала си с издаването на ценни книжа, посочват от Bloomberg. До този момент от Citigroup Inc. са потвърдили, че ще участват във финансирането на сливането, което ще се финализира в началото на 2015 г.

След като от Publicis обяви, че ще придобие Sapient, акциите на компанията на 31 октомври на Парижката фондова борса отчетоха ръст от 2.3%, достигайки цена от 55.27 евро за ценна книга. Акциите на Sapient също отчетоха ръст от 2.8% и в петък се търгуваха за 17.32 долара за брой.

Морис Леви, цитиран от Reuters, заяви, че се надява придобиването на Sapient да спомогне на компанията му да се изправи на крака. В изявление цитирано от Reuters дългогодишният изпълнителен директор на френската компания каза, че "това ще даде на Publicis достъп до нови пазари и ще създаде нови приходни потоци". От самата компания не са излезли с коментар до каква степен приходите на групата ще бъдат повлияни от придобиването на Sapient, но очакват комбинираните усилия на двете фирми да спомогнат за осъществяването на синергии на стойност 50 млн. евро годишно.



Изпълнителният директор на френската група обяви, че с този ход компанията ще се стреми да намали дистанцията с лидерите на пазара и основни конкуренти на Publicis - WPP и Interpublic. Sapient, която е собственик на водещата дигитална рекламна агенция Sapient Nitro, се очаква значително да подпомогне усилията на Publicis в сферата на онлайн рекламата. Източници на Bloomberg посочват, че за 2013 г. компанията е реализирала печалба преди данъчно облагане от 160.3 млн. долара при продажби от 1.31 млрд. долара.

Втори опит

През пролетта на 2013 г. Publicis Groupe обяви, че ще направи първи опит да навлезе на американския пазар, като се слее с втората най-голяма компания в отрасъла Omnicom Group. Една година по-късно, през май 2014 г., сделката за сливането с местната група, която щеше да направи Publicis най-големия рекламодател в света, се провали.

Тогава различни източници посочиха, че сред проблемите по сливането на компаниите са били различните данъчни структури, както и твърде големите различия в бизнес културите на двете фирми. Вследствие на неуспялата сделка главният оперативен директор на компанията Жан-Ив Нури напусна поста си и беше заменен от Ан-Габриел Хайброне, а изпълнителният директор Морис Леви обяви, че ще остане начело на компанията за още три години.

Прогнози надолу

Според изпълнителния директор на Publicis недоброто представяне на компанията спрямо конкурентите ѝ през второто полугодие на 2014 г. е в резултат именно от неуспешното сливане с Omnicom през пролетта. През октомври от Publicis ревизираха надолу годишната прогноза за продажбите. В началото на ноември компанията ще представи и ревизирания си бизнес план до 2018 г., като се очаква целите също да са понижени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 1235 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 720 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на Volkswagen зарадва инвеститорите

16% е ръстът на печалбата на автомобилната компания през третото тримесечие на годишна база.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател