Турската Yildiz придобива британската United Biscuits
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Турската Yildiz придобива британската United Biscuits

Капитал

Турската Yildiz придобива британската United Biscuits

Сделката се оценява на повече от 2 млрд. паунда

3570 прочитания

Капитал

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Турската компанията за производство на захарни изделия Yildiz обяви, че е придобила най-големия британски производител на бисквити United Biscuits. Тя е била продадена от акционерите й инвестиционни фондове Blackstone и PAI Partners. Представители на Yildiz, цитирани от BBC, заявиха, че ще се стремят да ускорят растежа на компанията чрез вече изградената от тях логистична мрежа и партньорски договори.

Условията по сделката

Въпреки че в изявлението на сайта на United Biscuits не се посочва цената на сделката, различни източници, цитирани от Financial Times, я оценяват на повече от 2 млрд. паунда. Това означава, че Yildiz ще плати повече от десет пъти по стойността на годишните приходи на компанията преди данъчно облагане и амортизации. За закупуването на United Biscuits Yildiz се конкурираше с местния производител на храни Kellogg’s и канадската Burton’s Biscuits.

Пред Financial Times главният финансов мениджър на Yildiz Джем Каракас изтъкна, че сделката почти ще удвои продажбите на компанията в международен план като дял от общите приходи. Според него те ще достигнат поне 70%. Каракас предвижда още турската компания да продължи да увеличава международното си присъствие. Продажбите на Yildiz в Централна и Източна Европа, Африка и Близкия изток са били на стойност от 7 млрд. долара през 2013 г.

Стратегия за дългосрочно развитие

Освен развитие на United Biscuits с това придобиване Yildiz ще се стреми да увеличи и собственото си присъствие във Великобритания. До този момент компанията притежава белгийската Godiva Chocolate, както и американската De Met's Candy Company, но няма производство на Острова. Председателят на Yildiz, цитиран от BBC, каза: "Сделката ще подобри позициите на компанията в Обединеното кралство, където в момента Yildiz има минимално присъствие, затова ще продължим да инвестираме във Великобритания и Европа."

Каракас добави пред Financial Times, че Yildiz "планира да инвестира и да увеличи индустриалните и изследователните възможности в Обединеното кралство и да направи страната международен хъб за доставки до по-голямата част от света", подчертавайки големите възможности за развитие в Африка и Южна и Северна Америка.

Изпълнителният директор на United Biscuits Мартин Глен каза, че компанията ще продължи да реализира потенциала си за растеж и в Обединеното кралство, и извън него.

United Biscuits е най-големият производител на бисквити в Обединеното кралство и е на второ място по пазарен дял във Франция, Белгия и Ирландия. На Острова тя е собственик на популярните брандове McVitie’s, Penguin, go ahead!, McVitie’s Jaffa Cakes, Jacob’s, Jacob’s Cream Crackers, Twiglets, Mini Cheddars и Carr's. Британската компания има почти двестагодишна история. Основана преди 184 години тя има общо 14 предприятия в света - 11 в Европа и по едно в Нигерия, Саудитска Арабия и Индия, посочва "Хюриет дейли нюз". В компанията работят 7171 души. Турската компания притежава още и известната марка "Юлкер".

Пореден опит за продажба

Това е втори опит за последните 4 години на Blackstone и PAI Partners да продадат United Biscuits. През 2010 г. акционерите преговаряха с китайската Bright Food, но тогава сделката пропадна, тъй като не беше постигната договореност за цената. По-късно малка част от брандовете на United Biscuits бяха продадени на германската Intersnack.

Турската компанията за производство на захарни изделия Yildiz обяви, че е придобила най-големия британски производител на бисквити United Biscuits. Тя е била продадена от акционерите й инвестиционни фондове Blackstone и PAI Partners. Представители на Yildiz, цитирани от BBC, заявиха, че ще се стремят да ускорят растежа на компанията чрез вече изградената от тях логистична мрежа и партньорски договори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    chicago514 avatar :-P
    chicago514

    Пак ли?Нали вчера четохме,че е придобива.

  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Турците са само МОЛ-ове (не са реални собственици). Това е ребрандиране с цел експанзия в мохамеданските държави като Турция, Холандия, Германия и Белгия.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    jonson avatar :-|
    jonson

    До коментар [#2] от "Offshore Banking":

    Недей така! Ако минаваш със самолет над Истанбул, можеш да видиш цял един квартал със сгради, подредени така, че да образуват надписа Ulker. Това е гигантска фирма. Наред с оригиналните им продукти, те произвеждат практически пълни аналози на повечето шоколади и сладки неща, които всички познаваме. Бях много изненадан да си купя неотличим като вкус и триъгълен аналог на Тоблерон, на продукти на Kraft и какво ли не, всичките с техни марки. Но най ме разби Turka cola. Реших, че аз може нещо да не съм наред и затова специално донесох едно шише. Никой не можа да различи на вкус коя чаша е тукашна Coca Cola, а в коя Turka. Не е ясно защо не присъстват в България.

  • 4
    comandante avatar :-|

    До коментар [#2] от "Offshore Banking":
    Освен това Турция е водещ производител на химически посладители , консерванти и всякакви Е-добавки !

  • 5
    joanikij avatar :-|
    Йоаникий

    До коментар [#3] от "jonson":
    "Не е ясно защо не присъстват в България."

    По същата причина, поради която много други световни марки са в Румъния, Хърватия, Сърбия и Гърция, но НЕ и у нас...
    Запознати твърдят, че нашенските нерегламентирани проценти и комисиони са в пъти по-тлъсти от... другите :-(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK