Турската Yildiz придобива британската United Biscuits

Сделката се оценява на повече от 2 млрд. паунда

Капитал
Капитал    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Капитал
Капитал    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Турската компанията за производство на захарни изделия Yildiz обяви, че е придобила най-големия британски производител на бисквити United Biscuits. Тя е била продадена от акционерите й инвестиционни фондове Blackstone и PAI Partners. Представители на Yildiz, цитирани от BBC, заявиха, че ще се стремят да ускорят растежа на компанията чрез вече изградената от тях логистична мрежа и партньорски договори.

Условията по сделката

Въпреки че в изявлението на сайта на United Biscuits не се посочва цената на сделката, различни източници, цитирани от Financial Times, я оценяват на повече от 2 млрд. паунда. Това означава, че Yildiz ще плати повече от десет пъти по стойността на годишните приходи на компанията преди данъчно облагане и амортизации. За закупуването на United Biscuits Yildiz се конкурираше с местния производител на храни Kellogg’s и канадската Burton’s Biscuits.

Пред Financial Times главният финансов мениджър на Yildiz Джем Каракас изтъкна, че сделката почти ще удвои продажбите на компанията в международен план като дял от общите приходи. Според него те ще достигнат поне 70%. Каракас предвижда още турската компания да продължи да увеличава международното си присъствие. Продажбите на Yildiz в Централна и Източна Европа, Африка и Близкия изток са били на стойност от 7 млрд. долара през 2013 г.

Стратегия за дългосрочно развитие

Освен развитие на United Biscuits с това придобиване Yildiz ще се стреми да увеличи и собственото си присъствие във Великобритания. До този момент компанията притежава белгийската Godiva Chocolate, както и американската De Met's Candy Company, но няма производство на Острова. Председателят на Yildiz, цитиран от BBC, каза: "Сделката ще подобри позициите на компанията в Обединеното кралство, където в момента Yildiz има минимално присъствие, затова ще продължим да инвестираме във Великобритания и Европа."

Каракас добави пред Financial Times, че Yildiz "планира да инвестира и да увеличи индустриалните и изследователните възможности в Обединеното кралство и да направи страната международен хъб за доставки до по-голямата част от света", подчертавайки големите възможности за развитие в Африка и Южна и Северна Америка.

Изпълнителният директор на United Biscuits Мартин Глен каза, че компанията ще продължи да реализира потенциала си за растеж и в Обединеното кралство, и извън него.

United Biscuits е най-големият производител на бисквити в Обединеното кралство и е на второ място по пазарен дял във Франция, Белгия и Ирландия. На Острова тя е собственик на популярните брандове McVitie’s, Penguin, go ahead!, McVitie’s Jaffa Cakes, Jacob’s, Jacob’s Cream Crackers, Twiglets, Mini Cheddars и Carr's. Британската компания има почти двестагодишна история. Основана преди 184 години тя има общо 14 предприятия в света - 11 в Европа и по едно в Нигерия, Саудитска Арабия и Индия, посочва "Хюриет дейли нюз". В компанията работят 7171 души. Турската компания притежава още и известната марка "Юлкер".

Пореден опит за продажба

Това е втори опит за последните 4 години на Blackstone и PAI Partners да продадат United Biscuits. През 2010 г. акционерите преговаряха с китайската Bright Food, но тогава сделката пропадна, тъй като не беше постигната договореност за цената. По-късно малка част от брандовете на United Biscuits бяха продадени на германската Intersnack.

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане